کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۷۷۳۷
تاریخ خبر:

مسابقه دورهمی و مدیری در وضعیت زرد

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون| چندی پیش که آمار برنامه‌های پر بیننده شبکه‌ها در فصل بهار از سوی مرکز تحقیقات صداوسیما اعلام شد،نامی از مسابقه دورهمی نبود.حالا که این مسابقه تمام شده سراغ یک واحد سنجش دیگر رفتیم تا ببینیم وضعیت برنامه مهران مدیری چگونه است.آنچه دیده می‌شود پایین‌تر از انتظار است و دلیل دیگری است بر شکست تجربه جدید این مجری محبوب. فصل‌های پیشین دورهمی به‌رغم افتادن در تکرار، هم در نظرسنجی رسمی، رتبه‌ای بالا داشت و هم در اپلیکیشن تلوبیون.وضعیت حالا اما وخیم است.این گزارش را بخوانید.

‌مورد اول| آمار پایین دورهمی
در اپلیکیشن تلوبیون،نخستین قسمت دورهمی که ۲۱ خرداد روی آنتن شبکه نسیم رفت ۴۹هزار و ۶۰۰ بازدید داشته است. این آمار بعد از گذشت نزدیک به سه ماه برای برندی به نام مهران مدیری جالب نیست.اتفاق بدتر وقتی است که می‌بینیم آمار قسمت به قسمت کاهش می‌یابد.مثلا میزان بازدید دورهمی در روز ۲۳ خرداد ۱۳ هزار و ۶۰۰ است.سیر نزولی بازدید در قسمت‌های بعد ادامه می‌یابد و در تاریخ ۴ تیر به ۷ هزار می‌رسد.

این روند ادامه دارد تا آنجا که میزان بازدید مسابقه در ۲ مرداد کمی بیش از ۲۵۰۰ مشاهده است. قسمت آخر که ۱۶ مرداد پخش شد هم تا روز گذشته فقط ۲۳۰۰ بازدید داشته. آیا مهران مدیری و شبکه نسیم برای نجات برند دورهمی تغییر مسیر می‌دهند؟ این خواسته‌ای است که مخاطبان در طول پخش مسابقه از مدیری داشتند و او هم پیام‌ها را در برنامه خواند.حرف مخاطبان این بود که سری جدید دورهمی فاقد شور و نشاط و سرگرمی فصل‌های پیش است.مدیری قول داد ضعف را برطرف کند اما ساختار مسابقه چنین اجازه‌ای به او نداد.

مورد دوم| وضعیت خوب خندوانه
بیشترین بازدید خندوانه در اپلیکیشن تلوبیون مربوط به ویژه برنامه نوروز است که بیش از ۵۰هزار بار دیده شده.در مقایسه با سریال‌ها این رقم بالا نیست اما وقتی قیاس با برنامه‌ها شکل می‌گیرد، وضعیت خندوانه مطلوب به‌نظر می‌رسد. به‌ویژه آن‌که این برنامه در فصل بهار رتبه اول در میان برنامه‌های شاخص شبکه‌ها در نظرسنجی رسمی صداوسیما را از آن خود کرد.

برای این که پی به وضعیت خوب خندوانه در مقایسه با دورهمی ببریم،کافی است بدانیم میزان بازدید قسمت آخر آن که ۱۳ مرداد روی آنتن رفت، بیش از ۵ هزار مشاهده است. تازه، این قسمت به گلچین فصل‌های قبل اختصاص داشت و جدید نبود. بازدید قسمت‌های مختلف خندوانه در تابستان بین ۱۰ تا ۲۰ هزار مشاهده نوسان داشته.

مورد سوم| قیاس با کمک زوجی نو
برای این که بهتر به شرایط دورهمی پی ببریم سراغ یک برنامه مفرح در شبکه‌ای دیگر رفتیم. قسمت آخر زوجی نو که از شبکه سه پخش می‌شد، نزدیک به ۳هزار و ۵۰۰ بازدید داشته. این قسمت روز ۱۸ مرداد روی آنتن رفته است.اگر عقب افتادن دورهمی از زوجی نو در قسمت آخر را فاکتور بگیریم،آمار کلی مسابقه مدیری بهتر است اما در بعضی قسمت‌ها از زوجی نو کمتر دیده شده.همین قیاس (با احترام به زوجی نو) نشان می‌دهد دورهمی چه شرایط بدی دارد.

مورد چهارم| قیاس با سریال‌ها
همیشه آمار سریال‌ها در تلوبیون بیش از برنامه‌ها بوده منتها فراموش نکنیم صحبت از بِرندی به نام مدیری است و اگر سراغ آمار سریال‌ها می‌رویم برای روشن شدن وضعیت فعلی اوست. قسمت جدید گاندو که روز شنبه پخش شد ۲۹۵هزار بار دیده شده. قسمت اول زندگی زیباست ۱۳تیر روی آنتن شبکه دو رفت و تا روزگذشته بیش از ۱۱۲هزار بازدید داشته. اصلا این دو سریال را فراموش کنیم. برسیم به سریال وضعیت زرد که اثری معمولی بود و شبکه سه آن را در باکس غیراصلی روانه آنتن کرد.

قسمت آخر آن که ۱۶ مرداد پخش شد، نزدیک به ۱۶ هزار و ۵۰۰بازدید داشته. قسمت اول آن هم که اول مرداد روی آنتن رفت نزدیک به ۶۰هزار بار دیده شده. این میزان بازدید در کمتر از سه هفته به‌دست آمده در حالی که مسابقه دورهمی بعد از سه ماه ۴۹هزار و ۶۰۰ بازدید داشته است.اگر پای عموپورنگ را وسط بکشیم وضع بدتر می‌شود! فقط قسمت آخر کلبه عموپورنگ که ۱۷ مرداد روی آنتن شبکه دو رفت ۵۷هزار مشاهده داشته است.

کدخبر: ۴۰۷۷۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر