کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۱۹۰۲۶
تاریخ خبر:

مسئولیت پناهندگی احتمالی ورزشکاران ایران با کیست؟

رقابت‌های رول اسکی دو هفته پیش به میزبانی سوئد برگزار شد که تیم ایران نیز با دو ورزشکار در این رقابت‌ها حاضر شد، دو ورزشکاری که البته هیچگاه مسابقه ندادند!

به گزارش طرفداری، یاسین ساوه شمشکی به همراه همسرش سمانه کیا شمشکی دو ملی‌پوشی بودند که با هزینه شخصی و به نام مسابقات از سوی فدراسیون اسکی ایران عازم سوئد شدند. در نهایت هم این مسابقات در شرایطی برگزار می‌شود که یاسین ساوه شمشکی در مسابقات حضور پیدا نمی‌کند، چرا که اجازه حضور در‌ این رقابت‌ها را نداشته است. طبق قوانین این رقابت‌ها تنها ورزشکارانی اجازه ورود به این مسابقات را داشتند که حدنصاب های لازم را دارا بودند و در رنکینگ قرار داشتند.

حالا سوال این جاست که آیا فدراسیون و مسئولان کمیته رول اسکی واقعا از قوانین و قواعد این رقابت ها بی خبر بودند؟! قوانینی که پیش از برگزاری هر مسابقه‌ای در اختیار ورزشکاران و تیم‌های مختلف قرار می‌گیرد و به طورحتم برای مربیان و مسئولان کمیته رول اسکی ایران نیز ارسال شده بود.

نکته بعدی که در اعزام این ملی‌پوشان مطرح است، تاکید بر درجه چندم بودن این ورزشکاران از سوی بهرام ساوه‌شمشکی، دبیر فدراسیون اسکی است. ورزشکارانی که در تیم ملی ایران هم جایی ندارند اما از سوی فدراسیون اسکی مجوز شورای برون مرزی جهت حضور در رقابت‌های بین المللی برای‌شان گرفته می‌شود.

به گزارش تسنیم، یاسین ساوه شمشکی در شرایطی به همراه سمانه کیا شمشکی عازم مسابقات می‌شوند که از آخرین مسابقه ملی آنها حدود یک سال و نیم می‌گذرد و یاسین ساوه شمشکی در رقابت های انتخابی صحرانوردی نیز انتخاب نشد با این وجود برای این رقابت‌ها انتخاب می‌شود تا با هزینه شخصی و پرداخت هزینه‌های سرمربی این تیم به مسابقات اعزام شود. اعزامی که تنها به این دلیل که هزینه‌ای برای فدراسیون در برندارد با آن موافقت می‌شود. این در شرایطی است که در برخی موارد با رقابت هایی که برای ملی‌پوشان حتی ضروری است، مخالفت می‌شود. حال این نکته وجود دارد که آیا برای مسئولان فدراسیون این سوال به وجود نیامده است که چرا دو ورزشکاری که در تیم ملی نیز جایی ندارند، باید مجوز اعزام برای‌شان صادر شود؟

در این بین گفته می‌شود که یکی از دوستان نزدیک رئیس فدراسیون ضمانت اعزام این ملی‌پوشان را پیش رئیس فدراسیون کرده است! فردی که ارتباط نزدیکی هم با دیپلمات‌های خارجی در ایران دارد.

به طور کلی در اعزام این دو ملی‌پوش ابهام‌های زیادی وجود دارد و باید در روزهای آینده منتظر پاسخ‌های قانع کننده‌تری فراتر از آنچه دبیر فدراسیون عنوان کرد از سوی ازکان فدراسیون اسکی خصوصا رئیس این مجموعه باشیم.

کدخبر: ۱۱۹۰۲۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • rezaashena

    با عرض تبریک فراوان برای آقای ساوه شمشکی (بهرامشون البته)

  • omidamr

    مسئولیتش با این کشوره که هیچ کس جز فوتبا لیستا رو ادم حساب نمیکنه ,مشکل مسئولین و رزش این کشورن که هیچ کدوم نه از روی تخصص که به خاطر پارتی اومدن سرکار