کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۹۳۷۸۰
تاریخ خبر:

داستان خودکشی و مرگ ‌جوانان حوالی رود‌ كارون‌

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفري| روز دوشنبه گزارشي در صفحه حوادث هفت‌صبح كار كرديم درباره دختري به نام دنيا فرهادي كه از روز چهارشنبه 16 آذرماه در اهواز حوالي پل كابلي ناپديد شده است و همچنان خانواده و نيروهاي امدادي به دنبال او مي‌گردند. روز سه‌شنبه هم كه اين ماجرا را پيگيري كرديم باز هم خبري از پرونده دنيا نبود.

دختر 22 ساله‌اي كه اطرافيانش مي‌گويند امكان ندارد دنيا خودش را داخل كارون انداخته باشد و اين پرونده زواياي پنهاني دارد كه در دست بررسي است. داستان دختران گمشده هم عجيب است. سما سیمیران جهانباز، دختر ۲۲‌ساله اصفهانی كه در شيراز گم شد و بيش از سه‌ماه است كه از فقدانش مي‌گذرد و اصلا مشخص نيست چه بلايي بر سر اين دختر آمده است. اما گزارش امروز ما درباره كارون است. درباره مرگ‌هايي كه در كارون اتفاق افتاده. دقيقا در همين آذرماه. از گم شدن دنيا تا همين امروز.

کشف جسد یک دختر ۱۷ ساله در رودخانه کارون
روز گذشته(سه‌شنبه) خبري منتشر شد از كشف يك جسد در پايين دست كارون. روز سه‌شنبه 22 آذرماه در پی اعلام مفقودی یک دختر ۱۷ ساله در حوالی غروب روز شنبه ۱۹ آذرماه ۱۴۰۱ در حاشیه رود کارون واقع در بخش قارون از توابع شهرستان دزپارت، جسد او به روی آب آمد و به شهرستان ایذه منتقل شد. محسن حسینی، بخشدار بخش قارون در تشریح این خبر گفت: حوالی ساعت ۶ غروب روز شنبه از واقعه مطلع شدیم.

توضیح اولیه این که کیف و ساعت یک دانش آموز دختر کلاس سوم راهنمایی در حاشیه رودخانه در حوالی روستای غریبی‌ها پیدا شد و احتمال غرق شدن این دختر دانش آموز مطرح شد.به محض دریافت خبر، به سرعت به محل حادثه رفته و موضوع را مورد بررسی قرار دادیم. در ابتدا برای ما غرق شدن یا داشتن ابعادی خارج از این واقعه هنوز قابل درک نبود.

با دیدن کیف و ساعت کنار آب در ساحل رودخانه تا حدودی موضوع غرق شدگی را محرزتر دانسته و از همین روی موضوع را به اطلاع نیروهای سازمان هلال احمر رساندیم و جست‌وجوها برای کشف جسد احتمالی آغاز شد. به دلیل تاریکی شب، جست‌وجوها به روز بعد موکول شد و سرانجام در روز دوم در محل کشف لوازم شخصی این دانش آموز، جسد با فاصله چند متر از محل احتمالی به روی آب آمد.

ابعاد موضوع نه تنها برای ما، بلکه برای خانواده و اهالی منطقه نیز هنوز گنگ و مبهم است. از همین روی برای شناخت بهتر، جسد در ابتدا به ایذه و از آنجا پس از طی مراحل قانونی به منظور کالبدشکافی به اهواز منتقل شد. در همین رابطه حمزه رضایی، سرپرست سازمان جمعیت هلال احمر شهرستان دزپارت نیز گفت:

«در ساعت ۲۰:۲۰ دقیقه شب شنبه موضوع غرق شدن احتمالی یک دختر از طریق فرمانداری شهرستان به ما اطلاع داده شد. برای بررسی موضوع یک تیم به محل حادثه اعزام و به دلیل تاریکی موضوع جست‌وجو به صبح روز بعد موکول شد. متاسفانه در جست‌وجوی صبح دو روز بعد جسد با فاصله چند متری در ساعت ۸ صبح روز سه‌شنبه به روی آب آمد. جسد نیز متعلق به یک دختر ۱۷ ساله از اهالی بخش قارون است.» اگرچه برخي منابع محلي و غيررسمي مي‌گويند انگار اين دختر تير خورده بوده كه منابع رسمي اين موضوع را اعلام و تاييد نكرده‌اند.

‌خودكشي دو سرباز در اهواز
در حالي كه خانواده دنيا فرهادي به دنبال او حوالي پل كابلي اهواز مي‌گشتند، راس ساعت ۲۲:۱۴ دقیقه شامگاه چهارشنبه 16 آذرماه خبر آمد دو سرباز هم در پل طبيعت كيانپارس با چند كيلومتر فاصله از پل كابلي اقدام به خودكشي كرده‌اند. ابراهیم قنبری، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در اين باره مي‌گويد:

« راس ساعت ۲۲:۱۴ دقیقه شامگاه چهارشنبه گذشته با توجه به تماس صورت گرفته با مرکز ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی در باره یک مورد اقدام به خودکشی در محل پل کابلی، همکاران ما به سرعت وارد عمل شده و به محل حادثه اعزام شدند. در حدود سه ساعت بعد از این واقعه، ۲ سرباز نیز در محدوده پل طبیعت اقدام به خودکشی کردند که خوشبختانه یک نفر از این ۲ سرباز نجات یافت و به اورژانس تحویل داده شد.

تلاش‌ها برای جست‌و‌جوی سرباز دوم ادامه داشت تا سرانجام روز یکشنبه(20آذرماه) پیکر نفر دوم این حادثه که جان خود را از دست داده بود از بستر رودخانه خارج و به خانواده او تحویل داده شد. اگرچه علت خودكشي اين دو سرباز مشخص نيست اما يك منبع محلي به هفت‌صبح مي‌گويد آنها به دليل فشارهايي كه انگار در طول خدمت داشتند دست به اين اقدام زده‌اند.

‌خودكشي دختر 22 ساله
اما يك خودكشي ديگر هم در حوالي پل كابلي و در كارون رخ داده است. انگار در همان روز چهارشنبه يا پنجشنبه يك دختر 22، 23 ساله هم اقدام به خودكشي مي‌كند كه يكي از آنها نجات پيدا كرده و ديگري هنوز جسدش پيدا نشده است. مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به این موضوع که از شامگاه چهارشنبه تاکنون نیروهای سازمان آتش نشانی و اکیپ‌های گشت زنی این واحد به شکل شبانه روزی در حال جست وجو و تلاش هستند، افزود:

با توجه به گزارش‌های دریافتی، تلاش‌های ما برای جست وجو در بستر رودخانه به منظور پیدا شدن ۲ مورد خودکشی دیگر نیز که هر ۲ مورد زن هستند، همچنان ادامه دارد. او با اشاره به این موضوع که سن این قربانیان بین ۲۰ تا ۲۵ سال عنوان شده است، افزود: «تلاش‌ها برای یافتن این ۲ زن با سه اکیپ غواصی و گشت‌زنی در صبح و بعدازظهر همچنان ادامه دارد.

طبق آنچه به اطلاع ما رسیده و با توجه به شواهد میدانی، این ۲ اقدام به خودکشی در فاصله بسیار کوتاه صورت گرفته و با توجه به دریافت حکم قضایی تلاش‌ها برای یافتن اجساد یا سرنخی در این باره همچنان ادامه دارد.» اگرچه يك منبع محلي به هفت‌صبح مي‌گويد چندي قبل نيز يك دختر كم سن و سال در همين منطقه خودكشي مي‌كند.

کدخبر: ۴۹۳۷۸۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر