کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۳۸۸۶
تاریخ خبر:

مرور بازیکنانی که توسط نکونام احیا شدند

روزنامه هفت صبح | صعود فولاد خوزستان به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا، آن هم به عنوان صدرنشین اتفاق بزرگی بود. نکته مهم در باره تیم نکونام، درخشش و احیای بازیکنانی است که در تیم‌های قبلی خود تا آستانه کنار گذاشتن فوتبال هم پیش رفته بودند و امیدی به بازگشت آنها نبود. نکونام در دو فصلی که هدایت فولاد را برعهده داشت، چند بازیکن را از روی نیمکت تیم‌های سابق‌شان به ستاره‌های شناخته‌شده‌ای در فوتبال آسیا تبدیل کرده است.

فرشاد احمدزاده: او پس از جدایی از پرسپولیس و رفتن به لیگ لهستان در سراشیبی سقوط قرار گرفت. پس از چند هفته حضور در ترکیب اصلی اسلاسک لهستان به تدریج نیمکت‌نشین و سکونشین شد و در پایان فصل با آمار یک گل و یک پاس گل از این تیم جدا شد و به پرسپولیس برگشت. اما در پرسپولیس هم اوضاع بر وفق مراد او نبود.

یک نیم‌فصل در پرسپولیس بود و فقط یک پاس گل داد و به خاطر درگیری در دربی، چند بازی را هم از دست داد تا کالدرون او را در لیست مازاد تیمش قرار دهد. احمدزاده در نقل و انتقالات نیم‌فصل به فولاد خوزستان پیوست و خیلی زود به روزهای اوجش نزدیک شد. در نیم‌فصل دوم دو گل برای فولاد زد و ۳ پاس گل داد. فصل بعد را هم در فولاد سپری کرد و آمار ۵ گل و ۳ پاس گل را ثبت کرد. او با فولاد در فینال جام حذفی هم استقلال را شکست داد و قهرمان شد. احمدزاده در سپاهان پرستاره هم یکی از بهترین‌هاست.

آیاندا پاتوسی: ستاره استقلال در زمان هدایت وینفرد شفر، فقط یک نیم‌فصل در این تیم بازی کرد و پس از رفتن شفر به امارات، به تیم او یعنی بنی‌یاس ملحق شد. اما فقط یک نیم‌فصل در این تیم دوام آورد و در حالی که گفته می‌شد استقلال به دنبال جذب دوباره اوست، ناگهان به فولاد خوزستان پیوست. در فولاد شروع خوبی داشت اما خیلی زود نیمکت‌نشین و سکونشین شد.

جواد نکونام معتقد بود ‌ او چاق شده و نمی‌تواند در زمین بدود! پاتوسی هم در فصل بعد به فرم خوبش برگشت و کارش را با ۷ گل و ۵ پاس گل تمام کرد. او در فصل جاری هم عملکرد مناسبی داشته ‌ و با ۵ گل و ۴ پاس گل یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان تیم جواد نکونام بوده است. او یک گل به آخال ترکمنستان زد و یک سوپرپاس گل به ساسان انصاری در بازی حساس مقابل الغرافه داد. نکونام با حرفه‌ای‌گری و سختگیری، پاتوسی پا به سن گذاشته را دوباره احیا کرده است.

مهدی شیری: او عجیب‌ترین نام در این فهرست است. بازیکنی که چند سال در پرسپولیس بازی کرد و در مجموع این سال‌ها، فقط یک پاس گل و یک گل ثبت کرد. اشتباهات او در بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا و سوپرجام کاسه صبر گل‌محمدی را لبریز کرد. او اعلام کرد ‌ برای نیم‌فصل دوم به او نیازی ندارد.

شیری هم در یک انتقال غافلگیرکننده به فولاد خوزستان رفت. او خیلی زود در این تیم جا افتاد و در همین چند بازی از شروع نیم‌فصل دوم، بیشتر از تمام دوران حضورش در پرسپولیس تاثیرگذار بوده است. یک گل و دو پاس گل از او باعث شده تا شیری را در فولاد، بازیکنی متفاوت ببینیم. او مقابل الغرافه قطر آنقدر خوب بازی کرد که ای‌اف‌سی نتوانست از نامش بگذرد و او را که در پست دفاع راست بازی می‌کند، به عنوان مدافع چپ در تیم منتخب هفته پنجم قرار دهد. شیری این روزها با نمایش‌های خوبش و البته مصاحبه‌هایش به گل‌محمدی طعنه می‌زند.

آرش رضاوند: سوهان روح هواداران استقلال بود. آبی‌ها به عنوان یک فوق‌ستاره در سایپا او را جذب کردند. در فصل اول یک گل زد و ۳ پاس گل داد. فصل بعد فقط ۳ پاس گل داد، بدون اینکه گلی زده باشد. در نیم‌فصل اول هم برای استقلال بازی کرد و فقط یک پاس گل داد. نمایش‌های ضعیفش و فشار هواداران باعث شد تا مجیدی قید او را بزند و رضاوند تصمیم گرفت به فولاد خوزستان برود.

با حضور در این تیم اما همه چیز برای او تغییر کرد. بازیکنی که در دو فصل و نیم حضورش در استقلال، فقط یک گل زده بود و سبک بازی دفاعی‌اش مورد انتقاد هواداران این تیم قرار می‌گرفت، حالا در ۸ بازی لیگ برتری برای فولاد ۳ بار گل زده و تبدیل به مرد همه‌کاره میانه میدان تیم جواد نکونام شده است. او آنقدر خوب کار کرده که هواداران استقلال از رفتارشان با او‌ و مجیدی از اینکه به جدایی‌اش رضایت داده، پشیمان شده‌اند. احتمال بازگشت او به استقلال کم نیست.

شهاب گردان: او فصل گذشته در ذوب‌آهن اصفهان بازی می‌کرد. در ۲۶ بازی ۲۸ گل دریافت کرد و فقط ۶ بار توانست دروازه‌اش را بسته نگه دارد. در اواخر فصل هم به دلیل حمله به داور در بازی مقابل سایپا، اخراج و تا پایان همان فصل و دو بازی از فصل بعد، محروم شد. گردان در نیم‌فصل اول لیگ بیست و یکم هم در ذوب‌آهن حضور داشت اما حتی یک دقیقه هم به میدان نرفت تا اینکه در نقل و انتقالات نیم‌فصل دوم با نظر جواد نکونام به فولاد پیوست.

او تا امروز در ۸ بازی لیگ برتر و ۶ بازی لیگ قهرمانان آسیا برای فولاد بازی کرده است. ۵ کلین‌شیت در لیگ برتر و ۴ کلین شیت در آسیا، نشان‌دهنده بازگشت فوق‌العاده او به میادین در تیم نکونام است. او در این ۱۴ بازی فقط ۶ گل خورده است. دروازه‌بانی که در ذوب‌آهن تا آستانه خداحافظی از میادین پیش رفته بود، در ۳۷ سالگی دوباره احیا شده و حالا یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان تیم نکونام است.

کدخبر: ۴۵۳۸۸۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر