کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۷۹۵۶
تاریخ خبر:

مرور اتفاقات مهم و جذاب لیگ‌برتر پس از اولین تعطیلی

روزنامه هفت صبح|‌ اولین تعطیلی لیگ‌برتر پس از هفته ششم آغاز شد. این تعطیلی فرصت مناسبی است تا مهم‌ترین اتفاقات و سوژه‌های شش هفته اول لیگ‌برتر را بررسی و چشم‌اندازی از آینده تیم‌ها را ترسیم کنیم.
مدعیان: از اتفاقاتی که در فصل نقل و انتقالات رقم خورد، تقریبا قابل پیش‌بینی بود که کدام تیم‌ها می‌توانند مدعی قهرمانی و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا باشند. تقریبا پیش‌بینی‌ها به وقوع پیوسته و تیم‌های بالای جدول همان‌هایی هستند که قبل از شروع فصل از آنها به عنوان مدعی نام برده می‌شد.

پرسپولیس بعد از یک شروع متزلزل، با اضافه شدن یورگن لوکادیا ناگهان چهره عوض کرد و با ۴ برد متوالی فعلا صدرنشین جدول است. گل‌گهر هم با قلعه‌نویی نتایج خوبی گرفته و البته در چند بازی با خوش‌شانسی از باخت فرار کرده است. اگر اتفاقی مثل ماجرای فصل گذشته برای این تیم رخ ندهد، گل‌گهر می‌تواند تا پایان فصل مدعی قهرمانی باشد. استقلال هم پس از چند هفته پرنوسان، سرانجام در هفته ششم ترسناک شد.

حالا هواداران این تیم یاد تیمی افتاده‌اند که استراماچونی ساخته بود و حریفان از رویارویی با آن وحشت داشتند. سپاهان بعد از یک شروع رویایی، ناگهان افت کرد و حالا ۴ بازی است که رنگ برد را ندیده اما آنها برای بازگشت به کورس قهرمانی به اندازه کافی در زمین و روی نیمکت قوی هستند. فولاد هم یکی از تیم‌های بدون باخت فصل است که قطعا بهتر از فصل گذشته نتیجه خواهد گرفت و احتمالا در طول فصل این تیم را در رده‌های بالای جدول خواهیم دید.

کاندیداهای سقوط: هر چقدر که از حالا می‌توان حساب مدعیان قهرمانی و بالانشینی را از بقیه تیم‌ها جدا کرد، به همان اندازه پیش‌بینی کاندیداهای سقوط به لیگ یک سخت است. در لیگ بیست و یکم هیچ کاندیدایی مثل پدیده و فجر در لیگ قبل مصمم به سقوط به لیگ یک نیست. حتی ملوان قعرنشین هم که فقط دو امتیاز گرفته و البته یک بازی عقب‌افتاده هم دارد، این پتانسیل را دارد که در هفته‌های آتی از قعر جدول جدا شود.

سایر تیم‌های پایین جدولی هم می‌توانند خودشان را تا نیمه‌های جدول بالا بکشند. صنعت‌نفت که در رده پانزدهم ایستاده، مقابل پرسپولیس پتانسیل بالای خود را نشان داد. آلومینیوم اراک اگر‌چه در خانه فقط باخته، اما در بازی‌های بیرون از خانه خوب کار کرده و تیمی مثل سپاهان را در نقش جهان زمینگیر کرده است. مورد هوادار کمی متفاوت است. پیش‌بینی می‌شد این تیم با هدایت ساکت الهامی نسبت به فصل گذشته تیمی سختگیرتر باشد.

اما روند این تیم فعلا نزولی است و با توجه به فهرست بازیکنان، چشم‌انداز روشنی پیش روی این تیم دیده نمی‌شود. مس کرمان اما با تکیه بر بازی‌های خانگی و کمک هوادارانش، توانایی بقا در لیگ برتر را دارد. درباره نساجی هم ابهامات زیادی وجود دارد. این تیم اگر در ادامه مثل بازی با استقلال باشد، می‌تواند کاندیدای سقوط باشد.

غیرمنتظره‌ها: حضور یورگن لوکادیا در صدر جدول گلزنان آن هم پس از فقط ۳ بازی کامل و یک نیمه، غافلگیرکننده بود. او از نظر بدنی اصلا آماده نبود و به نظر می‌رسید حالاحالاها آماده نشود اما شم گلزنی بالایش به کمک او و تیمش آمده و فعلا او مدعی اصلی آقای گلی لیگ برتر است.

درست برعکس او، گادوین منشا آقای گل فصل قبل، به شکلی عجیب و غریب طلسم شده و در گلزنی ناکام مانده و حتی از نقطه پنالتی هم پایش به گلزنی باز نشده است. سورپرایزهای بعدی لیگ برتر هر دو از تراکتور هستند. اولی ریکاردو آلوز هافبک پرتغالی این تیم است که تا امروز ۴ پاس گل به هم‌تیمی‌هایش داده ‌. پاس گل آخر او در دقیقه ۹۰ بازی مقابل صنعت‌نفت را ببینید تا از میدان دید و هوش بالایش لذت ببرید.

رضا اسدی هم دیگر تراکتوری لیگ برتر است که فصل خوبی را پشت سر می‌گذارد. او در پرسپولیس فقط موفق به زدن ۴ گل شد و در شمایل یک بازیکن ناکام از این تیم جدا شد اما امروز و پس از گذشت ۶ هفته ۳ گل برای تیمش زده است! تیم نفت مسجدسلیمان هم با حضور در نیمه بالای جدول و ارائه نمایش‌های جسورانه مقابل استقلال و پرسپولیس از سورپرایزهای جذاب ۶ هفته ابتدایی لیگ بیست و دوم بود. آنها با ۸ گل زده به اندازه پرسپولیس و گل‌گهر به رقیبان‌شان گل زده‌اند.

رکوردها: پرسپولیس، گل‌گهر و فولاد خوزستان تیم‌های بدون شکستی هستند که می‌شد این وضعیت را برای آنها پیش‌بینی کرد اما آنها در این رکورد یک مهمان ناخوانده دیگر را هم با خود شریک می‌بینند. ذوب‌آهن اصفهان پس از گذشت ۶ هفته هنوز شکستی را تجربه نکرده است.

البته شاگردان تارتار یک رکورد منفی دیگر هم دارند و آن پیروز نشدن در این ۶ هفته است. تا قبل از هفته ششم، مس رفسنجان هم ۵ تساوی متوالی در کارنامه ثبت کرده بود که این طلسم با پیروزی بر هوادار شکسته شد. فعلا تنها تیم‌های بدون برد جدول، ذوب‌آهن و ملوان هستند. رکورد بیشترین باخت هم در اختیار صنعت‌نفت است که در این ۶ هفته ۴ بار مقابل حریفانش تسلیم شده است. یکی دیگر از رکوردهای جالب این فصل در بازی استقلال و نساجی به دست آمد.

جایی که استقلال با زدن ۲۹ شوت به سمت دروازه حریف، این رکورد را در تاریخ لیگ برتر شکست. دیگر رکوردی که البته هنوز به طور رسمی اعلام نشده و احتمالا اعلام هم نخواهد شد، اشتباهات پرتعداد داوری است که در دو بازی هفته آخر استقلال-نساجی و نفت مسجدسلیمان-پرسپولیس، روی نتیجه نهایی بازی‌ها تاثیر گذاشت. در هفته‌های گذشته هم نساجی به شدت از قضاوت بازی‌هایش متضرر شده ‌ و سپاهان سود برده بود.

کدخبر: ۴۷۷۹۵۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر