کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۴۴۵۶
تاریخ خبر:

مروری بر ‌بازی‌های هفته سیزدهم لیگ‌برتر

روزنامه هفت صبح | بازی‌های هفته سیزدهم لیگ برتر امروز برگزار خواهد شد. فقط سه هفته تا پایان نیم‌فصل مانده و حساسیت بازی‌ها به شدت بالا رفته است. نکات و سوژه‌های بازی‌های امروز را بررسی می‌کنیم.
‌مس رفسنجان-صنعت‌نفت آبادان
شاگردان محمد ربیعی پس از چهار برد متوالی چشم خوردند و حالا سه هفته است که نتوانسته‌اند هیچ تیمی را شکست دهند. آنها هفته گذشته از گل‌گهر با دو گل پیش افتادند اما نتوانستند این نتیجه را حفظ کنند و بازی مساوی شد.

به نظر می‌رسد تیم مس درگیر حاشیه‌هایی شده و سرمربی تیم باید هر چه زودتر بازیکنانش را به اوج برگرداند. صنعت‌نفت اما با پیروزی شگفت‌انگیز ۳ بر یک بر تیمی که در این فصل نباخته بود و فقط دو گل خورده بود، روحیه گرفته است. تیم‌های منصوریان اگر روی دور بیفتند، حالاحالاها کسی جلودارشان نیست. اگر هم افت کنند هیچ چیزی نمی‌تواند مانع روند نزولی‌شان شود.

پدیده-سپاهان
بحران علیه بحران. قعرنشین رکوردشکن تاریخ لیگ برتر، فقط درگیری و قمه‌کشی در درختکنش را کم داشت که این هم اتفاق افتاد و حالا پدیده قرار است در مقابل سپاهان با دروازه‌بان تیم امید خود به میدان بیاید. این بهترین خبر برای سپاهانی است که سه بازی آخر خود را با شکست پشت سر گذاشته است.

تیم نویدکیا البته خوب و هجومی بازی می‌کند اما وقتی این خلق موقعیت‌ها منجر به گل نشود، می‌تواند به بحران بینجامد. هر تیم دیگری جز پدیده می‌توانست چهارمین باخت پیاپی را برای سپاهان رقم بزند اما سپاهان خوش‌شانس است که در بحرانی‌ترین روزهایش با ضعیف‌ترین تیم تاریخ لیگ‌برتر روبه‌رو می‌شود.

نفت مسجدسلیمان-گل‌گهر سیرجان
نتایج دو هفته اخیر نفت نشان از روند رو به رشد این تیم دارد. تیم دوست‌داشتنی جنوب کشور اگرچه هنوز در منطقه سقوط قرار دارد اما به نظر می‌رسد بالاخره توانسته به ثبات برسد و در برابر حریفان، از پیش بازنده نباشد. یکی دو پیروزی دیگر می‌تواند شاگردان کمالوند را از قعر جدول جدا کند اما حریف امروز آنها گل‌گهر است.

تیمی که پس از شوک کسر ۷ امتیاز، نتوانسته حتی یک پیروزی به دست بیاورد. البته شوک بزرگی به این تیم وارد شده اما بازگشت آنها در مقابل مس و جبران دو گل خورده نشان داد که این تیم می‌تواند به زودی خودش را پیدا کند. شاید بازی امروز، اولین پیروزی این تیم پس از شوک را رقم بزند.

هوادار-نساجی مازندران
هوادار فراتر از انتظارات ظاهر شده است. این تیم به سختی به استقلال باخت، پرسپولیس را با تساوی متوقف کرد و تراکتور را برد. شاگردان رضا عنایتی به لطف انگیزه و البته تجربه چند بازیکن اصلی خود توانسته‌اند نتایج خوبی بگیرند. با این روند این تیم قطعا جزو تیم‌های سقوط‌کننده به لیگ یک نخواهد بود.

در سمت مقابل نساجی قرار دارد که هنوز انتظارات هوادارانش را برآورده نکرده است. فاصله این تیم با منطقه سقوط فقط ۳ امتیاز است. با وجود بازیکنان باتجربه‌ای مثل شجاعی و حقیقی و حامد شیری، این تیم باید بهتر از اینها نتیجه بگیرد اما تقابل با هوادار می‌تواند یکی از بازی‌های سخت این تیم باشد.

ذوب‌آهن-فجر سپاسی
بعد از پیروزی بر تراکتور در تبریز، تقابل با فجر فرصت خوبی است تا ذوب‌آهن بتواند از منطقه سقوط فاصله بگیرد. البته تیم اصفهانی در این فصل پرفراز و نشیب ظاهر شده است. آنها بعد از بردن سپاهان و پدیده، به فولاد و مس باخته‌اند و همین روند را تا امروز ادامه داده‌اند و تیمی کاملا غیرقابل پیش‌بینی هستند‌.

اما فجر به تدریج نشان داد که برای بقا در لیگ برتر آماده نیست و کار دشواری دارد. روزهای خوش ابتدای فصل خیلی زود به پایان رسیدند و حالا این تیم هفت بازی متوالی است که رنگ برد را ندیده ‌. تیم محبوب شیرازی اگر در نیم‌فصل تقویت نشود، در پایان همین فصل احتمالا دوباره راهی لیگ یک خواهد شد.

فولاد-پیکان
بعد از یک بازی جنجالی مقابل استقلال که منجر به اولین باخت جواد نکونام در این فصل با فولاد شد، این تیم امشب میزبان پیکان خواهد بود. فولاد نسبت به فصل گذشته تضعیف شده اما همچنان تیمی بابرنامه و منظم است که همه مدعیان را به دردسر می‌اندازد و خودش را هم در قامت مدعیان سهمیه آسیا می‌بیند.

پیکان اما همچنان با نوسان به کار خودش ادامه می‌دهد. به پرسپولیس و استقلال با سه گل می‌بازد، سپاهان را در اصفهان می‌برد و در خانه خودش با پدیده قعرنشین مساوی می‌کند. شواهد نشان از پیروزی فولاد در خانه دارد اما پیکان اگر روز خوبش باشد، می‌تواند فولاد را هم مثل سپاهان در خانه زمینگیر کند.

آلومینیوم اراک-استقلال
گل سرسبد بازی‌های امروز در اراک برگزار می‌شود. استقلال بدون باخت است و آلومینیوم فقط یک باخت را تجربه کرده است. استقلال فقط دو گل خورده و تیم اراکی تنها ۵ گل. مشکل هر دو تیم خط حمله‌ای است که به اندازه خط دفاع قدرتمند نشان نداده است. باخت به صنعت‌نفت شوک خوب و به موقعی برای تیم خطیبی بود و حالا آنها کاملا هوشیار و بدون استرس حفظ رکورد بی‌شکستی به مصاف استقلال می‌روند.

استقلال اما برای قهرمانی نیم‌فصل به ۳ امتیاز این بازی نیاز دارد. بازی با فولاد نشان داد که تیم مجیدی راه بردن بازی‌های سخت را یاد گرفته است. این سخت‌ترین بازی استقلال تا پایان نیم‌فصل است و پیروزی در آن کلید قهرمانی نیم‌فصل. البته توجه بازیکنان این تیم به مسائل حاشیه‌ای و آماری مثل بی‌شکستی و ثبت رکوردهای تاریخی می‌تواند تمرکز را از شاگردان مجیدی بگیرد و در نهایت به ضرر این تیم تمام شود.

پرسپولیس-تراکتور
این آسان‌ترین تقابل پرسپولیس مقابل تراکتور در سال‌های اخیر است. تراکتور برخلاف فصول گذشته، این بار نه تنها تیمی مدعی قهرمانی و کسب سهمیه آسیا نیست بلکه با کسب فقط ۱۱ امتیاز از ۱۲ بازی، در منطقه سقوط با تیم‌هایی مثل فجرسپاسی و نفت مسجدسلیمان همسایه است. باخت‌های متوالی در لیگ برتر و جام حذفی و مسائل مالکیتی تمرکز را از بازیکنان این تیم گرفته و اعتراض هوادارانش را به دنبال داشته است و همین دیروز یک تجمع در تبریز برگزار شد و هواداران خواهان گرفتن مالکیت تیم از زنوزی شدند!

تراکتور در چنین شرایطی مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد. تیمی که هفته گذشته طلسم اراک را شکست و سپاهان را برد و حالا با توجه به بازی‌های باقی‌مانده‌اش، مدعی اصلی قهرمانی نیم‌فصل است. هرچقدر تراکتور آماده این بازی نیست، شاگردان یحیی گل‌محمدی برای آن لحظه‌شماری می‌کنند. پیروزی در این بازی، پرسپولیس را به یک قدمی استقلال خواهد رساند.

کدخبر: ۴۳۴۴۵۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر