کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۸۴۸۸
تاریخ خبر:

مروری بر ‌اتفاقات و سوژه‌های بازی‌های جام حذفی

روزنامه هفت صبح | روزهای پنجشنبه و جمعه بازی‌های مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی برگزار شد و خبری از شگفتی خاصی نبود و تیم‌های مطرح و لیگ برتری توانستند به سلامت از این مرحله عبور کنند. مهم‌ترین بازی‌های این مرحله و اتفاقات و سوژه‌های این بازی‌ها را مرور می‌کنیم.

*** پیکان یک -‌ استقلال ۲؛ صعود سخت و پرحاشیه
پیش‌بینی می‌شد حساس‌ترین بازی این مرحله همین بازی باشد. پیکان چغر و بدبدن بود و استقلال هنوز گیج و سردرگم از تغییرات در کادر فنی! بازی البته با شروع خوب استقلال همراه بود. استقلال به لطف دو گل نیمه نخست دیاباته و دانشگر موفق شد پیکان را شکست دهد؛ هرچند آنها در نیمه دوم حملات زیادی را روی دروازه حریف خلق کردند ولی در رسیدن به گل سوم ناکام بودند.

در نهایت استقلال در این بازی با نتیجه ۲ بر یک از سد خودروسازان عبور کرد و به مرحله یک‌هشتم نهایی رسید. در نیمه دوم پیکان هم حملات زیادی را روی دروازه استقلال تدارک دید. از پرتاب‌های اوت بلند نادر محمدی تا حرکات سریع و ارسال‌های بلند برای مهاجمانی مثل صالحی و فرزاد حاتمی. در نهایت فقط یکی از گل‌ها توسط صالحی با شوتی محکم از داخل محوطه جریمه جبران شد.

مهم‌ترین اتفاق این بازی اما به گل اول استقلال برمی‌گشت. همه چیز از کاشته تماشایی وریا غفوری در دقیقه ۱۵ آغاز شد؛ جایی که کاپیتان آبی‌ها از فاصله‌ای حدودا ۳۰متری شلیکی تماشایی به سوی دروازه پیکان داشت که پس از واکنش زیبای علیرضا رضایی و برخورد به تیرک، توپ در خط آستانه ورود به دروازه میان شیخ دیاباته، مجید عیدی و نادر محمدی قرار گرفت و عیدی با تکل زیرپای شیخ دیاباته مانع از رسیدن توپ به مهاجم مالیایی استقلال شد.

تکلی که با سوت حمید حاج‌ملک به سود استقلال و اعلام پنالتی همراه شد و داور بازی بلافاصله مجید عیدی را هم با کارت قرمز از زمین مسابقه اخراج کرد؛ تصمیمی که باعث شد تا جو بازی به یکباره متشنج شود و بازیکنان پیکان به سوی حاج‌ملک و کمک داور او یورش و اعتراض کنند و کادرفنی پیکان نیز به شدت علیه تصمیم حاج‌ملک موضع بگیرد. اعتراضات سریالی و تندی که البته به نفع شاگردان تارتار هم تمام شد.

هر چند داور از تصمیم پنالتی خود نگذشت اما طبق قوانین با توجه به اینکه توپی در جریان دوئل تن به تن عیدی و دیاباته نبوده حاج ملک باید با کارت زرد مدافع پیکان را جریمه می‌کرده و این مسئله پس از مشورت حاج ملک با کمک داور عملیاتی شد. با بازگشت داور بازی از تصمیم اولیه، عیدی با کارت زرد جریمه شد تا مدافع پیکان اخراج زودهنگامی را تجربه نکند.

*** مس نوین کرمان صفر-‌ پرسپولیس ۳؛ صعود آسان و بی‌دردسر
پرسپولیس در بازی مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی توانست با سه گل مس نوین را شکست دهد. گل نخست را کمال کامیابی‌نیا به ثمر رساند و گل‌های دوم و سوم با ضربه عالیشاه وارد دروازه شد تا سرخ‌ها صعود بی‌دردسری را تجربه کنند. مهدی ترابی ۹۰ دقیقه فرصت بازی پیدا کرد و شهریار مغانلو در ۲۰ دقیقه آخر وارد زمین شد.

مهم‌ترین اتفاقات این بازی، بازگشت پرفروغ مهدی ترابی به ترکیب پرسپولیس، دبل عالیشاه و فرصت‌سوزی عجیب شهریار مغانلو بود. ترابی در دقیقه ۳۸ پاس گل اول تیمش را با ارسالی زیبا برای کامیابی‌نیا ارسال کرد و زمینه‌ساز پیروزی پرگل تیمش شد. او در طول بازی نمایش خوبی داشت و نشان داد که می‌تواند در نیم‌فصل دوم حسابی به تیمش کمک کند. او چند فرصت خوب گلزنی هم داشت و یک بار هم تیر دروازه حریف را به لرزه درآورد.

درخشش امید عالیشاه هم اتفاق خوبی برای یحیی گل‌محمدی بود. عالیشاه این روزها حسابی روی فرم است و در حملات و گل‌های پرسپولیس نقش زیادی ایفا می‌کند. او دیروز دو بار برای پرسپولیس گلزنی کرد که هر دو گل روی ضربات سر این بازیکن نه‌چندان بلندقامت به ثمر رسید.

درخشش او البته کار یحیی را در بازی‌های بعد دشوار خواهد کرد و او برای انتخاب ترکیب اصلی تیمش دردسرهای زیادی خواهد داشت. با بازگشت ترابی و درخشش عالیشاه و همچنین احسان پهلوان حالا یحیی برای انتخاب ترکیب اصلی تیمش کار آسانی ندارد و نیمکت‌نشین کردن هر یک از این بازیکنان می‌تواند نارضایتی آنها را به دنبال داشته باشد. به اینها اضافه کنید ادامه روند خوب کمال کامیابی‌نیا که با گلزنی دیروز او هم همراه بود.

دیروز شهریار مغانلو بالاخره برای اولین برای پرسپولیس به میدان رفت. او از دقیقه ۷۰ به جای مهدی مهدی‌خانی وارد زمین شد و در دقیقه ۸۷ بهترین فرصت ممکن برای گلزنی را از دست داد. پاس مهدی ترابی در آستانه ورود به دروازه به مغانلو رسید اما او نتوانست دروازه خالی را باز کند و ضربه‌اش از کمترین فاصله ممکن با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت تا مغانلو شروع عجیب و بدی در پرسپولیس را تجربه کند اما در نهایت پرسپولیس با یک پیروزی آسان و بی‌دردسر راهی مرحله بعد شد.

*** سایر بازی‌ها
دو بازی این مرحله با عدم حضور دو تیم ۳برصفر به سود حریفان‌شان اعلام شد. شهرداری ماهشهر به تبریز نرفت تا تراکتور بدون برگزاری بازی به مرحله بعد صعود کند. پاس همدان هم به جم نرفت تا پارس‌جنوبی جم راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شود. خوشه طلایی ساوه در زمین شهرداری بردسکن با سه گل در نیمه دوم پیروز شد و به جمع ۱۶ تیم مرحله بعد راه یافت. ملوان با نتیجه ۲بریک ویستاتوربین تهران را شکست داد و به مرحله بعد رسید. ذوب‌آهن ۲بریک شهرخودرو را مغلوب کرد.

گل‌گهر سیرجان به سختی و با نتیجه ۲بریک مس کرمان را شکست داد. فولاد خوزستان با هت‌تریک پریرا از سد میزبانش ماشین‌سازی گذشت و نساجی در ضربات پنالتی سایپا را مغلوب کرد. همچنین قشقایی شیراز در ضیافت پنالتی‌ها اتحاد کامیاران را مغلوب کرد و آلومینیوم اراک هم در همین ضربات مهمانش هوادار را برد و راهی مرحله بعد شد. شاهین بندرعامری بوشهر هم در پنالتی‌ها استقلال ملاثانی را مغلوب کرد.

کدخبر: ۳۷۸۴۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر