کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۲۷۰۸
تاریخ خبر:

مروری بر مهمترین اخبار موسیقی در یک هفته‌‌ گذشته

روزنامه هفت صبح، بهنام مظاهری | در هفته‌ای که گذشت آلبوم جدید چاوشی سر و صدای زیادی به‌پا کرد، محمد علیزاده و ماکان‌بند رکورد کنسرت‌های تابستانه را شکستند. موزیک‌ویدئوی جدید سیروان هم روی سایت‌های پخش قرار گرفت. کف کردید نه؟ فکر کردید چقدر خبر بوده و شما هیچ اطلاعی از آن ندارید؟ باور کنید حاضرم ماکان‌بند رکورد کنسرت‌ها را بشکند و حمید هیراد روز به‌روز به طرفدارانش اضافه شود. ولی آخر کو موزیک جدید؟

یک تصویر برایتان تدارک دیدم که در همین صفحه مشاهده می‌کنید. صفحه یکی از معتبر‌ترین سایت‌های موسیقی ایران است. به عکس ارشا اقدسی نگاه کنید. آهنگ کامران تفتی است که پس از آن سانحه تلخ برایش خواند. آهنگ در ۲۴ مرداد منتشر شده. از آن موقع تا امروز کلا ۱۴ تک قطعه سنتی و پاپ منتشر شده. این صفحه مربوط به سایت موسیقی ما است. در بیپ‌تونز هم اوضاع با یک اختلاف کوچک همین است. به عکس قطعه خواجه‌امیری دقت کنید.

موزیکش را دو هفته پیش در همین صفحه معرفی کردیم. موزیک روزبه نعمت‌اللهی که کنار خواجه‌امیری است، مربوط به یک هفته پیش است که آن را هم معرفی کردیم. حالا شما حساب کنید از هفته پیش تا امروز همین ۵ موزیک باقی‌مانده به بازار آمده که از میان آنها فقط حسام‌الدین سراج را می‌شناسم. این بود اخبار موسیقی ایران در این هفته، با رسم شکل.

اما این هفته تنها خبر خوب در موسیقی ایران هم این بود که اولین قطعه از آلبوم موسیقی «مابین زمان» با عنوانِ «تولدِ دوباره»، با صدای استاد شهرام ناظری و آهنگسازی و تنظیمِ الوند جلالی، در پلتفرم‌های معتبر بین‌المللی منتشر شد. این آلبوم به‌زودی منتشر خواهد شد. «محمد نصرتی» به‌عنوان مشاور آهنگساز و رهبر ارکستر در این اثر فعالیت کرده و نوازندگانی چون سعید فرج‌پوری (کمانچه)، حامد نیک‌پی (سه‌تار)، ‌یاسمن کوزه‌گر‌ (ویولون‌سل) و ‌محمد نصرتی‌ (نفیر) در آن حضور داشته‌اند.

در این اثر «ورا پوساتر» به‌عنوان وکال سوپرانو و «شاهین واثقی» به‌عنوان وکال باس فعالیت کرده است. آخرین اثر منتشرشده «شهرام ناظری» آلبوم «آرش کمانگیر» است. این آلبوم بر روی منظومه‌ آرش کمانگیر سروده سیاوش کسرایی ساخته شده و قطب‌الدین صادقی نیز در بخش‌هایی از این اثر دکلمه شعر را انجام داده است.

اما یکی از پر بازدید‌کننده‌ترین اخبار موسیقی جهان در این هفته خبر آلبوم جدید گروه آبا بود. اعضای گروه آبا همین چند روز پیش اعلام کردند که پس از گذشت نزدیک به چهار دهه از توقف فعالیت هنری مشترک، یک آلبوم جدید را منتشر خواهند کرد. این گروه سوئدی که در دهه ۱۹۷۰ به شهرت رسید، یکی از موفق‌ترین گروه‌های تاریخ موسیقی پاپ محسوب می‌شود. آلبوم جدید گروه «آبا» که اعضای آن اکنون بین ۷۱ تا ۷۶ سال دارند، قرار است روز پنجم نوامبر (۱۴ آبان) منتشر شود.

چهار عضو این گروه همچنین در نظر دارند ۲۲ ترانه خود را ماه مه آینده با استفاده از فناوری هولوگرافی (تمام‌نگاری) در کنسرتی در لندن اجرا کنند. هولوگرام‌ها یا شمایل‌های مجازی اعضای گروه «آبا» قرار است در جریان این کنسرت آنها را با چهره‌های جوان مانند دوران اوج شهرتشان در دهه ۱۹۷۰ نشان دهد. هواداران «آبا» این گروه را با ترانه‌هایی مانند «ملکه رقصان» (Dancing Queen) و «واترلو» (Waterloo) به یاد می‌آورند. گروه «آبا» در سال ۱۹۷۴ با ترانه «واترلو» برنده رقابت یوروویژن شده بود.

آلبوم جدید این گروه «سفر» نام دارد. فروش بلیت‌های کنسرت «آبا» با شمایل‌های مجازی قرار است روز سه‌شنبه آغاز شود. کنسرت گروه «آبا» قرار است روز ۲۷ مه سال ۲۰۲۲ (ششم خرداد ۱۴۰۱) در لندن برگزار شود. گروه «آبا» پس از آن قرار است کنسرت‌های مشابه دیگری نیز برگزار کند. فعلا از این آلبوم‌، دو ترک آن منتشر شده است. این دو قطعه در جریان کنفرانس خبری این گروه در همین پنجشنبه به بازار آمده. قطعه اول I Still Have Faith In Yo نام دارد و نام دومی هم Don't Shut Me Down است.

کدخبر: ۴۱۲۷۰۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر