کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۴۲۹۵
تاریخ خبر:

مروری بر سوژه‌ها و نکات کلیدی بازی‌های امروز لیگ‌برتر

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | بعد از بازی‌های امروز و امشب وارد یک‌سوم آخر رقابت‌های لیگ بیست و یکم می‌شویم. مهم‌ترین و حساس‌ترین مقطع فصل. هشت بازی امروز هم در نوع خود کلیدی هستند. سوژه‌های این بازی‌ها را مرور می‌کنیم.
‌تراکتور-سپاهان
سرمربی تراکتور بعد از باخت به پیکان از این تیم جدا شد و سرمربی سپاهان هم استعفا داد اما دیروز خبر رسید که نویدکیا بالاخره راضی به بازگشت شده است. شرایط دو تیم اصلا تعریفی ندارد. تراکتور بدترین دوران خود را از زمان بازگشت به لیگ‌برتر سپری می‌کند و احتمال سقوط این تیم هم وجود دارد.

تا رسیدن ارطغرل ساغلام این محمد نصرتی است که هدایت این تیم را بر‌عهده خواهد داشت. سپاهان هم بعد از رفت و برگشت نویدکیا چاره‌ای جز پیروزی ندارد. اتفاقی که اگر بیفتد، تراکتور را یک گام دیگر به سقوط نزدیک خواهد کرد. دو تیم در لیگ چهاردهم برای قهرمانی می‌جنگیدند اما امروز برای فرار از بحران به مصاف هم خواهند رفت.

نفت مسجدسلیمان-آلومینیوم اراک
میزبان هشت هفته است که پیروز نشده و در ۷ بازی آخر خود هم امتیازی کسب نکرده است. میهمان اما شرایط عجیب‌تری دارد. تیمی که تا اواسط نیم‌فصل اول مدعی قهرمانی به نظر می‌رسید، حالا ۱۰ هفته است که رنگ پیروزی را به خود ندیده ‌. مشخص نیست دقیقا چه بلایی بر‌سر تیم رسول خطیبی آمده ‌ اما روند این تیم به شکلی عجیب و باورنکردنی نزولی است.

وضعیت میزبان هم که اسفناک است. تغییر سرمربی تغییری در روند تیم ایجاد نکرده است. محمود فکری هنوز یک امتیاز هم برای مسجدسلیمانی‌ها نگرفته ‌. این بازی هم تقابل دو تیم بحران‌زده است. بعید نیست بازنده این تقابل بعد از این بازی دیگر هدایت تیمش را برعهده نداشته باشد.

هوادار-فولاد
نتایج ۳ هفته اخیر هر دو تیم خوب بوده است. هر دو توانسته‌اند دو پیروزی و یک تساوی به دست بیاورند و این نتیجه تقویت آنها در نقل و انتقالات است. هوادار با دو، سه پیروزی دیگر خیالش بابت بقا در لیگ برتر راحت خواهد شد و فولاد با وجود شانس کمش، همچنان به دنبال رسیدن به رده‌های بالاتر جدول است.

در نگاه اول به نظر می‌رسد شانس پیروزی فولاد بیشتر است اما شاگردان رضا عنایتی پتانسیل بالایی دارند و می‌توانند قدرتمندترین تیم‌ها را هم به دردسر بیندازند. توقف شاگردان نکونام در بازی امروز، بدترین اتفاقی است که می‌تواند برای این تیم رخ بدهد و آنها را از حضور در رده‌های بالای جدول و گرفتن سهمیه آسیا ناامید کند.

فجرسپاسی-پیکان
نتایج سینوسی پیکان از ابتدای فصل تا امروز ادامه داشته است. شاگردان مجتبی حسینی نتایج خوبی گرفته‌اند و بعضا نمایش‌های فوق‌العاده‌ای هم داشته‌اند اما نباید تاثیر ۳ امتیاز بازی با گل‌گهر سیرجان را در جایگاه این تیم نادیده گرفت. ۳ امتیازی که اگر نبود این تیم امروز به جای رده پنجم در جایگاه هشتم قرار داشت. فجر سپاسی اما همچنان در منطقه سقوط قرار دارد و خوش‌شانس است که پدیده مشهد یکی از سهمیه‌های سقوط را به خودش اختصاص داده است. تیم شیرازی برای بقا باید از امتیازات بازی‌های خانگی خود استفاده کند.

گل‌گهر سیرجان-صنعت‌نفت آبادان
دو تیم سرحال میانه جدولی لیگ‌برتر با دو سرمربی استقلالی به مصاف هم می‌روند. گل‌گهر بعد از متوقف کردن پرسپولیس شرایط خوبی دارد و آخرین بار ۱۰ هفته پیش شکست خورده است. نمایش این تیم مقابل پرسپولیس در حد مدعیان قهرمانی بود اما صنعت‌نفت با تساوی خانگی مقابل نساجی کمی شوکه شد.

این تیم فقط دو امتیاز از گل‌گهر کمتر دارد و اگر بتواند این تیم را در سیرجان شکست بدهد، ۳۰ امتیازی می‌شود و ممکن است به شکلی باورنکردنی تا رده پنجم جدول بالا بیاید. این اتفاق برای تیمی که تا همین چند هفته پیش خطر سقوط به لیگ یک را احساس می‌کرد و درگیر بحران و اعتصاب بود، یک پیشرفت فوق‌العاده محسوب می‌شود.

ذوب‌آهن-پدیده
باورتان می‌شود تیم قعرنشین پدیده در شش بازی آخر خود بیشتر از ذوب‌آهن امتیاز گرفته است؟ تیم مشهدی در این هفته‌ها یک پیروزی و دو تساوی به دست آورده ‌ اما ذوب‌آهن ۴ باخت و ۲ مساوی دشت کرده است! تکلیف پدیده که مشخص است و جایگاه مدیر و سرمربی این تیم با هر نتیجه‌ای محفوظ است اما مهدی تارتار اصلا جایگاه مطمئنی ندارد و اگر امروز هم نتواند در خانه از پس تیم قعرنشین پدیده بربیاید، به احتمال زیاد یا خودش استعفا می‌دهد یا برکنار می‌شود. پیروزی هم که باعث نزدیک شدن پدیده به لبه پرتگاه خواهد شد.

نساجی مازندران-استقلال
استقلال در بازی قبل به امید اینکه ممکن است یزدانی و مرادمند به تمرینات برگردند مقابل فجرسپاسی بازی کرد و به هر زحمتی که بود توانست یک پیروزی دیگر را به دست بیاورد اما حالا دیگر مشخص است که فرهاد مجیدی تا پایان فصل باید بدون این دو مدافع مطمئن خود ادامه دهد.

بازی در برابر تیمی که مسعود شجاعی و کریم اسلامی را دارد اصلا آسان نیست. نساجی بعد از دو باخت بد به پرسپولیس و گل‌گهر توانست یک امتیاز در آبادان بگیرد اما بازی در مشهد مقابل استقلال هم سخت است. آن هم استقلالی که گل بعد از اتفاقات اخیر انگیزه‌های زیادی پیدا کرده تا با وجود مشکلات عجیب و غریب بالاخره بعد از ۹ فصل قهرمان لیگ برتر شود.

پرسپولیس-مس رفسنجان
بعد از بازی دشوار مقابل گل‌گهر و از دست دادن دو امتیاز حساس، پرسپولیس امشب هم یک بازی سخت و ترسناک در پیش دارد. بازی با تیم جذاب و هجومی و گلزن مس رفسنجان. مس در بازی رفت هم می‌توانست پرسپولیس را شکست بدهد اما یک پنالتی عجیب بازی را به تساوی کشاند.

اگر شاگردان ربیعی همان نمایش خود مقابل استقلال را در ورزشگاه آزادی تکرار کنند، روز سخت و نفسگیری در انتظار پرسپولیس خواهد بود. یحیی هم البته نمی‌خواهد باز امتیاز از دست بدهد و فاصله‌اش را با استقلال بیشتر کند. همه این مسائل دست به دست هم داده تا تقابل این دو تیم در ورزشگاه آزادی، جذاب‌ترین و حساس‌ترین بازی هفته باشد.

کدخبر: ۴۴۴۲۹۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر