کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۸۱۴۵
تاریخ خبر:

مروری بر سه فاجعه ‌در ‌ژاپن‌، آلمان و کانادا

روزنامه هفت صبح | ۴۸ ساعت گذشته اتفاقاتی به بخش حوادث رسانه‌های جهان راه پیدا کرد که باعث شد برای ساعت‌هایی کرونا به حاشیه برود. اگرچه عده‌ای بین وقوع این حوادث تلخ و خونبار و وضعیت روحی مردم در روزهای بحرانی کرونا ارتباط تنگاتنگی دیدند. آنها هشدار می‌دهند که با ادامه پیدا کردن بحران‌های اقتصادی و اجتماعی ناشی از کرونا در روزهای آینده شاهد خبرهای مشابه دیگری در نقاط مختلف جهان باشیم.

*** سهل انگاری منجر به مرگ دو کودک
اولین خبر را رسانه‌های ژاپنی منتشر کردند. آنها خبر از مرگ دو کودکی دادند که مادرشان آنها را برای ساعت‌های طولانی در ماشین تنها گذاشته بود. این اتفاق در شهر تاکاماتسو در استان کاگاوا افتاده بود. آنچه بیشتر افکار عمومی این شهر و بقیه ژاپن را جریحه‌دار کرد این بود که مادر کودکان، بچه‌های شش و سه ساله‌اش را به خاطر تفریح در بار تنها گذاشته بود. گویا ماریا تاکوچی که خودش ۲۶سال داشته ساعت ۵عصر در تماس با پلیس بروز حادثه‌ای برای دو دخترش، مایوری شش ساله و یوری سه ساله را گزارش می‌کند.

وقتی نیروهای پلیس به محل حادثه می‌رسند متوجه می‌شوند که هر دو بچه مرده‌اند. ماریا به پلیس می‌گوید آنها را دو ساعت در ماشین تنها گذاشته تا خودش را به دستشویی برساند چون مریض است و نیاز فوری به دستشویی داشته. گزارش پزشکی قانونی نشان می‌دهد که بچه‌ها بر اثر گرمازدگی و بی‌آبی بدن مرده‌اند در حالی که در ماشین بطری‌های نیمه خالی آب و کیسه‌ای نان پیدا شده. یک نکته دیگر هم در گزارش پزشکی قانونی توجه پلیس را جلب می‌کند، اینکه کودکان چندین ساعت قبل از تماس ماریا با پلیس جان باخته بودند.

به همین خاطر پلیس به سراغ تصاویر دوربین‌های مدار بسته می‌رود و می‌فهمد که ماریا صبح زود سراغ ماشین آمده و دختران را می‌بیند که روی صندلی عقب خوابیده‌اند، بنابراین ماشین را روشن کرده و پارکینگ را ترک می‌کند اما ساعت ۵ عصر دوباره بر می‌گردد و با پلیس تماس می‌گیرد. پلیس با چک کردن تصاویر شب قبل متوجه می‌شود که در واقع ماریا بچه‌ها را ساعت ۹ شب داخل ماشین ترک کرده و صبح برگشته و آنها را مرده پیدا کرده است.

اینطور که رسانه‌های ژاپنی نوشته‌اند ماریا اعتراف کرده که از ساعت ۹ شب تا سحرگاه روز بعد همراه دوستش به سه دیسکو مختلف سر زده و صبح سراغ بچه‌ها آمده اما هنوز معلوم نیست که چرا گزارش به پلیس را تا ۵ عصر به تعویق انداخته است. دمای هوا در تاکاماتسو آن روز تا ۳۷٫۶ درجه بالا رفته بوده و تخمین زده می‌شود دمای داخل ماشین به ۵۰ درجه رسیده باشد.

گویا ماریا چند روز قبل به مهد کودک بچه‌ها گفته که به دلیل شیوع دوباره کرونا، آنها را به مهد نمی‌فرستد، او عضو انجمن اولیا و مربیان هم بوده و هیچ سابقه‌ای مبنی بر بدرفتاری با کودکان از او ثبت نشده است. همین موارد هم باعث شده که خیلی انگشت اتهام را به سمت بحران‌های روحی ناشی از کرونا بگیرند که به افراد فشار آورده و باعث می‌شود آنها تصمیم‌های غلط بگیرند. به همین دلیل هم کمپین‌هایی راه افتاده که از مردم و مسئولان می‌خواهد برای برداشته شدن فشار روحی از روی مردم تلاش کنند.

*** قتل ۵ کودک در یک خانواده
حادثه بعدی هم که بازتاب زیادی در رسانه‌های جهان داشت به مادر دیگری می‌پردازد که او هم باعث مرگ بچه‌هایش شده اما به عمد! این‌بار جسد پنج کودک یک تا هشت ساله در خانه‌ای در شهر زولینگن آلمان پیدا شده که مادرشان آنها را به قتل رسانده و بعد هم همراه بزرگ‌ترین بچه‌اش که ۱۱ سال داشته راهی ایستگاه راه آهن شده و همراه با او خودش را جلوی قطار انداخته اما خودش راهی بیمارستان شده و پسر بزرگش آسیب چندانی ندیده است.

گویا مادربزرگ بچه‌ها با پلیس تماس گرفته و گفته که دختر۲۷ساله‌اش، پنج بچه خود را که یک، دو، سه، شش و هشت ساله بوده‌اند کشته و همراه بچه دیگرش از خانه خارج شده، وقتی پلیس به محل حادثه رسیده با جسد بچه‌ها مواجه شده و بعد هم گزارش اقدام به خودکشی یک زن به دست پلیس رسیده است.

تیم کورسباخ، شهردار زولینگن که به محل حادثه رفته بوده به رسانه‌ها گفته: «امروز روزی است که ما همه در زولینگن غمگین هستیم و این رویداد ما را عمیقاً متاثر کرده است.»
از آنجایی که برای این مادر ۲۷ساله هم هیچ سوء‌پیشینه‌ای ثبت نشده بوده و اطرافیان از این کار به شدت در بهت و حیرت فرو رفته‌اند. فعالان اجتماعی باز پای بحران‌های روحی کرونا وسط کشیده شده‌اند.

*** قتل عامل در خانواده خوشحال
حادثه بعدی در کانادا رخ داده و این‌بار هم بچه‌ها در میان قربانیان دیده می‌شوند. پلیس شهر اوشاوا در نزدیکی تورنتو به رسانه‌های محلی گفته بعد از آنکه نیمه شب گزارش‌های مختلفی از تیراندازی در منطقه حادثه دریافت کرده، ساعت یک و ۲۰ دقیقه به صحنه رسیده و وقتی وارد خانه مسکونی شده که همسایه‌ها گزارش تیراندازی در آن را داده بودند، با پنج جسد از جمله دو کودک مواجه شده. پلیس یک زن ۵۰ساله را هم مجروح پیدا کرده که حالش وخیم نیست اما توانایی توضیح دادن حادثه را هم ندارد.

طبق گزارش پلیس تمام قربانیان رابطه خانوادگی داشته‌اند و احتمالا یکی از جسدها به قاتل تعلق دارد که با شلیک گلوله خودکشی کرده. یکی از همسایه‌ها به رسانه‌ها گفته که اهالی این خانه یک خانواده صمیمی و با ملاحظه بودند که هوای یکدیگر را داشتند. یا بیسبال و هاکی و اینها در مقابل خانه بازی می‌کردند یا اگر بازی نمی‌کردند به همدیگر در جمع‌آوری برگ‌ها از پیاده‌رو کمک می‌کردند.»

کدخبر: ۳۴۸۱۴۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر