کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۱۱۳۳۲
تاریخ خبر:

مرد است و قولش؛ آغاز تخریب تاسیسات هسته‌ای در کره شمالی

یک گروه ناظر آمریکایی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند که کره شمالی شروع به برچیدن سایت مربوط به آزمایش هسته‌ای خود در آستانه نشست تاریخی میان رهبر این کشور با رئیس‌جمهور آمریکا کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کره شمالی روز یکشنبه در خبری که مورد استقبال واشنگتن و سئول قرار گرفت اعلام کرد: "کاملا" سایت آزمایش‌های هسته‌ای خود موسوم به پونگیه - ری در مراسمی که زمانی بین ۲۳ تا ۲۵ ماه مه برنامه ریزی شده و در مقابل رسانه‌های خارجی که دعوت شدند نابود خواهد کرد.

این محل واقع در شمال شرق کره شمالی نیز شاهد هر شش آزمایش هسته‌ای سابق کره شمالی بوده که آخرین آن سپتامبر سال گذشته میلادی انجام شد.

وب‌سایت گروه آمریکایی NORTH ۳۸ امروز اعلام کرد که یکسری تصاویر ماهواره‌ای مربوط به تاریخ ۷ مه نشان می‌دهد که اولین شواهد قطعی مبنی بر آغاز برچیدن این سایت دیده می‌شود.

براساس اعلام این گروه ناظر چند ساختمان عملیاتی و همچنین چند ساختمان کوچک تخریب شده‌اند و خطوط ریلی که تونل‌های این محل را به مکان‌های دفع پسماندها و ضایعات متصل می‌کردند نیز برچیده شده‌اند.

این گروه در عین حال گزارش کرد که حفاری برای یک تونل جدید نیز از اواخر مارس در این محل متوقف شده است.

تصاویر همچنین نشان می‌دهند که فعالیت‌های مقدماتی برای مراسم تخریب و نابود سازی این سایت آغاز شده است که شامل یک فندانسیون تازه در میان انبوه زباله‌ها است که گمان برده می‌شود برای خبرنگاران دعوت شده ساخته شده است.

این گروه گفت: این طور تلقی می‌شود که این مکان جایی برای نصب دوربین به منظور ضبط عملیات مسدود کردن پورتال غربی است.

با این حال این گروه گفت که به نظر می‌رسد هیچ یک از ورودی‌های تونل‌ها به شکل دائمی بسته نشده‌اند و برخی ساختمان‌های اصلی هنوز دست نخورده باقی مانده‌اند که البته گمان برده می‌شود از بین بردن این تاسیسات احتمالا در مقابل رسانه‌های خارجی صورت می‌گیرد.

در عین حال مقام‌های دو کره قرار است فردا چهارشنبه یک نشست سطح عالی در راستای بحث بر سر تدابیر بعدی برگزار کنند.

کدخبر: ۲۱۱۳۳۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • bakhtiyari.ir

    هر چی ایران نابود امریکا رو حرفش نیست

  • Tintin806

    دمش گرم .. باریکلا

  • AliReza_itd68

    سرش خورده به جايي??

  • firouz

    عاقبت یکه تازی

  • abbassori

    دمش گرم

  • hamedali

    رهبر کره زرنگه هر چی دیگه بکارشون نمیاد داره از رده خارج می کنه تازه امتیاز هم م ی گیره

  • daryosh74

    این، اون! روزی سرنوشتش این! جوری به هم ر یخت، که یه بنده خدایی گفت : مگر دیوانه اند که با شما مذاکره کنند؟ و مثل ما که ق رار بود خیالمون راحت باشه که دلار گران ن میشه ولی اینجوری شد که شد، اون‌ هم قرار بود دیوانه نباشد، ولی اینجوری شد که شد! ? ? ? ? ?

  • prance

    وعده نداد عمل کرو

  • mojtabaa

    قابل توجه کسانی که رهبر کوتوله کره شمال ی الگوشون بود …