کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۱۸۹۹
تاریخ خبر:

مردان خشن خیابان میرداماد به دام افتادند

روزنامه هفت صبح | داستان این سرقت به سال گذشته بازمی‌گردد؛ وقتی هر روز در خبرها می‌خواندیم که سارقان به قول رئیس پلیس تهران وقیح‌تر شده‌اند و کار را تا جایی پیش برده‌اند که به روی ماموران پلیس سلاح می‌کشند. یکی با چاقو به قلب مامور می‌زد و دیگری با سلاح گرم شلیک می‌کرد. داستان این سرقت به غروب ۱۶ بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ مربوط است و سارقانی که برای سرقت منازل به خیابان نفت شمالی، کوچه شمس تبریزی رفتند و در آن زمان یک شاهد عینی ماجرا، داستان را برای هفت‌صبح مو به مو تعریف کرد.

حالا این سارقان جوان توسط ماموران دستگیر شده‌اند و روز گذشته به محل سرقت برای بازسازی صحنه رفتند. ماجرا در آن زمان به این شرح بود که شاهد عینی تعریف کرد: «ما شاهد سارقانی بودیم که به سمت ماموران پلیس شلیک کردند. یکی از ماموران از ناحیه بازو و دیگری از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفت.» این ماجرا از ساعت ۶ غروب آغاز و تا ساعت ۹ شب ادامه پیدا می‌کند.

صحنه‌سازی سرقت
صحنه سرقت مسلحانه و تیراندازی به مأموران پلیس در خیابان میرداماد بازسازی شد. حوالی ساعت ۱۹ شانزدهم بهمن سال گذشته، سه سارق مسلح با حضور در خیابان میرداماد، کوچه شمس تبریزی و پرسه‌زنی در آنجا، اقدام به شناسایی سه باب آپارتمان کرده و برای سرقت وارد عمل شدند که به دلیل وجود ابزار محکم و قوی و غیرقابل نفوذ موفق به سرقت از آپارتمان نخست نشدند و سپس سراغ آپارتمان بعدی رفتند که به علت حضور صاحب‌خانه، موفق به سرقت از خانه دوم نیز نشدند.

سارقان در نهایت برای سرقت از منزل سوم نیز وارد عمل شدند که یکی از اهالی ساختمان سوم سارقان را رؤیت کرد و با پلیس تماس گرفت.در ادامه تیمی از مأموران کلانتری ۱۰۳ گاندی در محل حاضر شده که سارقان با رؤیت مأموران اقدام به تیراندازی کرده و در این حین یکی از مأموران پلیس از ناحیه شکم و مأمور دیگر از ناحیه بازوی چپ مجروح شد و سارقان نیز موفق به فرار شدند.

در ادامه سارقان از تهران متواری شده و به یکی از شهرستان‌ها رفتند که با تلاش مأموران اداره آگاهی بازداشت شده و روز گذشته با حضور در محل جرم، صحنه جرم را بازسازی کردند. این سارقان که مدت‌ها بود متواری شده بودند، در یکی از شهرهای غربی کشور به دام افتادند.

جزئیات سرقت
ماجرا از این قرار است که پای سارقان منزل در میان است. سارقی که با پوشش قرار دادن زن و فرزند کوچکش با همدستانش اقدام به سرقت از منازل شهروندان تهرانی می‌کرد. باز هم ماجرای وفور نعمت اسلحه در میان است و شلیک سارقان به ماموران پلیس! وقتی که پلیس به این سارقان در منطقه‌ای دیگر مشکوک می‌شود، اقدام به تعقیب آنها می‌کند و همزمان نیز پلاک خودروی ۲۰۷ که با آن در حال حرکت بودند، را استعلام می‌گیرد و در می‌یابد پلاک سرقتی است.

ماموران پلیس به خودرو دستور ایست می‌دهند اما آنها فرار می‌کنند و پلیس در جریان تعقیب و گریز به چهار‌چرخ خودرو شلیک می‌کند. خودرو در کوچه پنجم یا شمس تبریزی میرداماد متوقف می‌شود در حالی‌که زن و کودکی که برای پوشش سرقت‌ها داخل خودرو بودند نیز در صحنه حضور داشتند. در این میان به دو مامور پلیس توسط سارقان شلیک می‌شود که یکی از آنها از ناحیه شکم و دیگری بازویش آسیب می‌بیند که روز گذشته این سارقان به محل جرم آورده شده و صحنه جرم با حضور همسایه‌ها و این سارقان بازسازی شد.

کدخبر: ۴۵۱۸۹۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر