کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۸۷۵۴
تاریخ خبر:

مرثیه‌ای‌ برای ستاره‌های گمشده فوتبال ایران

روزنامه هفت صبح | هفت سال پیش یکی از بازیکنانی که رسوایی کارت معافیت‌های جعلی دامنگیر او شد مهرداد پولادی بود. بازیکن چپ‌پای خوش استیل تیم‌ملی ایران که در جام‌جهانی ۲۰۱۴ یکی از شایسته‌ترین بازیکنان تیم‌ملی بود و حتی به فهرست ۱۰۰ بازیکن برتر جام به انتخاب بلیچر ریپورت هم راه یافت.

بعد از برملا شدن ماجرای کارت معافیت جعلی اما او هیچ‌وقت حاضر به بازگشت به ایران نشد. چند سالی ‌در باشگاه‌های عربی بازی کرد و یک دوره هم به یک تیم تایلندی پیوست. آخرین تیمی که مهرداد پولادی در آن فوتبال بازی کرد یک تیم دسته دومی در قطر به نام المعیذر بود که حتی در این تیم هم نتوانست موفق باشد.

الان اما با پایان نسبتا زودهنگام دوران فوتبالی‌اش برای امرار معاش رفته سایت شرط‌‌بندی راه انداخته. او احتمالا در این کار هم خیلی موفق نیست چون فالوئرهای اینستاگرام او فقط ۱۱۲ هزار نفر هستند و نمی‌تواند در مقایسه با سردمداران این سایت‌های قمار مثل پویان مختاری یا دنیا جهانبخت و … کاربر جذب کند و گردش مالی داشته باشد.

فردی که در دوره‌ای گران قیمت‌ترین بازیکن تیم‌ملی ایران بود با مجموعه‌ای از تصمیمات اشتباه زندگی حرفه‌ای خود را نابود کرد و حالا هم به ته‌مانده محبوبیت خود بین مردم چوب حراج زده. افکار عمومی ایران نشان داده نسبت به سایت‌های قمار به شدت حساس است و گردانندگان این سایت‌ها به علت تقلب و فیشینگ و کلاهبرداری تحت تعقیب هستند. مهرداد پولادی هم که ساکن قطر است قطعا باید نگران این باشد که به سرنوشت افرادی مثل میلاد حاتمی دچار نشود.

در صورتی که او اگر به ایران برمی‌گشت و مسئله خدمت خود را حل و فصل می‌کرد، احتمالا هنوز می‌توانست در تیم‌های درجه یک ایرانی فوتبال بازی کند یا شاید برای دوران بازنشستگی آماده حضور روی نیمکت یکی از تیم‌های پرطرفدار می‌شد. او سابقه بازی در باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و تراکتور را داشت و در اوایل دوران کی‌روش هم یکی از استوانه‌های تیم‌ملی بود.

شبیه‌ترین سرنوشت به او را پیام صادقیان دارد. ستاره بااستعدادی که در ۲۱سالگی بازیکن پرسپولیس شد و خیلی زود به پیراهن تیم‌ملی رسید. او اما از همان دوران حاشیه زیاد داشت و در سن ۲۸ سالگی که باید اوج دوران بلوغ و هنرنمایی یک فوتبالیست باشد کلا قید فوتبال را زد و به ترکیه رفت تا سایت شرط‌بندی راه‌اندازی کند.

صادقیان نسبت به پولادی حتی به هسته اصلی گردانندگان سایت‌های قمار نزدیک‌تر است و به همراه شاهین‌لو از خواننده‌های گروه تی‌‌ام بکس و امیرحسین ایپکچی بازیکن سابق قوتبال تیم سه‌نفره‌ای تشکیل دادند و مشغول تبلیغ و ترویج سایت‌بت هستند. صادقیان از تیرماه ۹۸ با انواع حاشیه‌سازی‌ها و رفتار‌های نامتعارف و دعواهای ساختگی در فضای مجازی با امثال امیر تتلو فالوئر جذب می‌کند و ۱٫۴ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد.

رضا حقیقی سومین ستاره گمشده فوتبال ایران است. هافبک خوش قد و قامت مشهدی پرسپولیس بین سال‌های ۹۱ تا ۹۳ که فوتبال او هم خیلی زود تمام شد. حقیقی با تیم ملی حتی به جام‌جهانی ۲۰۱۴ هم رفت اما بعد در یک تصمیم عجیب با پرسپولیس فسخ کرد و به پدیده مشهد پیوست.

از این تاریخ فوتبال رضا حقیقی عملا تمام شد و در هیچ‌کدام از تیم‌های بعدی‌اش موفق نبود و قبل از اینکه حتی به ۳۰ سالگی برسد بدون تیم ماند. بنابراین حقیقی هم برای امرار معاش به تبلیغات اینستاگرامی روی آورد. او در دوره‌ای به تبلیغ‌ سایت‌های شرط‌بندی روی آورد اما با توجه به اینکه او داخل کشور زندگی می‌کند از این فضا فاصله گرفت و الان فقط تبلیغات متداول اینستاگرامی انجام می‌دهد.

حقیقی در ویدئوهایی که با ۲۹۴ هزار نفر فالوئرش به اشتراک می‌گذارد هیچ شباهتی به بازیکنی که عده‌ای کاپیتانی آینده پرسپولیس را در او می‌دیدند ندارد. این سه فوتبالیست خود را در حال حاضر هوادار متعصب و پرو پاقرص پرسپولیس نشان می‌دهند و از برند این باشگاه استفاده می‌کنند اما بدیهی است که این اقدام آن‌ها هم صرفا ترفندی برای جذب فالوئر و رونق بخشیدن به کسب و کار خودشان است.

کدخبر: ۳۸۸۷۵۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر