کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۰۵۷۱
تاریخ خبر:

مربیانی ‌‌که مجیدی هنوز نتوانسته آنها را شکست ‌بدهد

روزنامه هفت صبح | شاید معروف‌ترین جمله فرهاد مجیدی در سال گذشته این بود: «من به اینا نمی‌بازم.» او این جمله را بعد از پیروزی تیمش در ضربات پنالتی مقابل پرسپولیس در جام حذفی بر زبان آورد. این جمله تبدیل به کلیدواژه‌ای برای هواداران استقلال هم شد و حالا که استقلال فصل را بدون حتی یک شکست ادامه می‌دهد، این جمله همچنان مصداق دارد، البته اگر باخت به نساجی در ضربات پنالتی و حذف شدن در جام حذفی را به حساب نیاوریم!

اما واقعیت این است که استقلال دیگر در جام حذفی حضور ندارد! حتی اگر او و علاقه‌مندانش معتقد باشند که استقلال هنوز نباخته است. با این حال دو مربی هستند که خلاف این جمله معروف مجیدی در مورد آنها صدق می‌کند. دو مربی که هنوز فرهاد مجیدی موفق به شکست آنها نشده و آنها می‌توانند این جمله را بر زبان بیاورند: من به فرهاد نمی‌بازم!

ساکت الهامی
او یکی از دو مربی مهمی است که تا امروز فرهاد مجیدی موفق به شکست دادنش نشده است. این دو مربی تا امروز ۴ بار مقابل هم قرار گرفته‌اند. اولین بار فینال جام حذفی دو فصل پیش بود. جایی که استقلال و تراکتور به فینال رسیده بودند. چند روز قبل از این بازی مجیدی در اعتراض به سفر احمد سعادتمند مدیرعامل وقت استقلال به ایتالیا استعفا کرد و با درخواست بازیکنان و چند پیشکسوت راضی به بازگشت شد اما همین موضوع کلید شکست استقلال در فینال بود.

تراکتور با هدایت ساکت الهامی در همان نیمه اول نسخه استقلال را پیچید. محمدرضا خانزاده، اشکان دژاگه و اکبر ایمانی سه گل زدند و استقلال در نیمه دوم فقط توانست دو گل توسط قایدی و مطهری بزند. این اولین ناکامی بزرگ مجیدی روی نیمکت استقلال بود که توسط الهامی رقم خورد و باعث شد تا مجیدی فصل بعد سرمربی استقلال نباشد.

این دو مربی در لیگ بیستم تقابلی با هم نداشتند و دومین و سومین رویارویی آنها به لیگ بیست و یکم کشیده شد. در بازی رفت استقلال میزبان بود و نتوانست نساجی را شکست بدهد. در بازی برگشت هم که در مشهد برگزار شد، نساجی توانست نوار ۶ پیروزی متوالی استقلال را قطع کند. اگر این تساوی نبود، استقلال می‌توانست فاصله‌اش را با پرسپولیس ‌ در صدر جدول بیشتر کند اما الهامی و شاگردانش این فرصت را از استقلال و مجیدی گرفتند.

این پایان تقابل‌های مجیدی و الهامی نبود و آنها دو روز پیش در ورزشگاه آزادی مقابل هم قرار گرفتند تا آخرین بازی مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی را برگزار کنند. با حذف پرسپولیس، تقریبا هیچ تیم مدعی دیگری در جام حذفی نمانده بود و این بهترین فرصت برای استقلال بود که علاوه بر لیگ برتر در جام حذفی هم مدعی اول باشد اما الهامی دومین ناکامی بزرگ را هم به مجیدی تحمیل کرد. او بازی را به تساوی کشاند و با بازیکنان پنالتی‌زن خود، توانست استقلال را شکست بدهد و به نیمه‌نهایی جام حذفی برسد. در تقابل‌های این دو نفر، الهامی یک پیروزی در جریان بازی، دو تساوی و یک پیروزی در ضربات پنالتی کسب کرده است.

یحیی گل‌محمدی
سرمربی پرسپولیس که این روزها حال و روز خوبی ندارد، در برابر فرهاد مجیدی هرگز در جریان یک بازی شکست نخورده است. اولین تقابل این دو نفر روی نیمکت، به دربی برگشت لیگ نوزدهم برمی‌گردد. جایی که استقلال ۲ بر یک پیش بود اما تعویض‌های یحیی جواب داد و بشار رسن در دقیقه ۸۹ بازی را به تساوی کشاند.

بازی در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی دومین تقابل این دو نفر بود. این بار پرسپولیس تا اواخر بازی پیش بود اما دانشگر در وقت‌های تلف‌شده گل مساوی را زد و بازی به ضربات پنالتی کشید و این استقلال بود که موفق‌تر عمل کرد و به مرحله بعد رسید. در بازی برگشت لیگ بیستم، این یحیی بود که موفق به شکست دادن فرهاد شد. پرسپولیس با گل عیسی آل‌کثیر پیروز شد و اولین برد گل‌محمدی در برابر مجیدی به دست آمد. تقابل بعدی این دو نفر در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی بود. این بار هم دو تیم به تساوی رسیدند و باز هم استقلال در ضربات پنالتی موفق عمل کرد و به فینال رسید.

در لیگ بیست و یکم هم خبری از پیروزی استقلال و فرهاد مجیدی نبود. بازی رفت دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید و در بازی برگشت استقلال که با گل نعمتی عقب افتاده بود توانست با گل ژستد بازی را به تساوی بکشاند و از شکست فرار کند. این دو نفر تا امروز ۶ بار مقابل هم قرار گرفته‌اند و فقط در یک بازی، برنده در پایان ۹۰ دقیقه مشخص شده است. در ۳ بازی هم دو طرف به تساوی رسیدند و در دو رویارویی تکلیف تیم پیروز در ضربات پنالتی مشخص شده که هر دو بار استقلال و فرهاد مجیدی موفق عمل کردند. در واقع فرهاد مجیدی هرگز نتوانسته یحیی را در جریان بازی شکست بدهد.

کدخبر: ۴۵۰۵۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر