کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۶۹۵۷
تاریخ خبر:

مراقب ‌رانندگان سوبارو‌ ،هیوندای و ب‌.‌ام.‌و باشید

روزنامه هفت صبح | رانندگانی که در خیابان‌ها با نهایت سرعت می‌رانند، لایی می‌کشند، قوانین را زیرپا می‌گذارند و توجهی به چراغ‌های قرمز ندارند، افراد ترسناکی هستند. معمولاً در برابر این افراد سعی می‌کنیم محتاط باشیم و سریع‌تر به آنها راه می‌دهیم که خدای ناکرده درگیر تصادف با آنها و عواقب مالی و جانی‌اش نشویم‌ اما آیا رانندگان همه‌‌ خودروها اینگونه هستند و این رفتار میان صاحبان برندهای مختلف خودرو به یکسان تقسیم شده است؟‌ متاسفانه یا خوشبختانه پاسخ منفی است.

اخیراً وب‌سایت اینشوریفای نتایج یکی از آخرین پژوهش‌های خود را منتشر کرده است. هدف اصلی تدوین‌کنندگان این پژوهش پاسخ به این پرسش بود که رانندگان خودروهای کدام برندها رانندگی پرخاشگرایانه‌تری دارند. معیارهای اینشوریفای بیشترین جریمه سرعت، بیشترین تصادف و بیشترین گستاخی هنگام رانندگی بود و در نهایت لیستی از برندها و مدل‌های خودرو تهیه شد که خطرسازترین‌ها در خیابان بودند.

رتبه اول مدل‌های‌ با بیشترین تصادف به خودرویی لوکس از ژاپن می‌رسد:‌ اینفینیتی Q50. این سدان خوش‌چهره در ۲۶ درصد از تصادف‌هایی که داشته، مقصر بوده است. جالب است بدانیم مقدار متوسط ملی (در ایالات متحده) مدل‌ها ۱۷٫۸۴ درصد بوده که بدین معناست خودروی پرشتاب اینفینیتی که از زیرمجموعه‌های نیسان است، اندکی کمتر از ۱۰درصد از متوسط ملی بیشتر مقصر شناخته شده است. رتبه دوم و سوم اما در اختیار سوبارو است:‌

کراس ترک و WRX. در رتبه چهارم هیوندای الانترا قرار گرفته و باز در رتبه پنجم شاهد حضور مقتدرانه‌ سوبارو با مدل امپرزا هستیم. رتبه‌های ششم تا دهم نیز به ترتیب از آن تویوتا پریوس، هیوندای HR-V،‌ جیب رانگلر، مزدا ۳ و هیوندای ولوستر شد. بیشتر این خودروها از مدل‌های اسپورت پرطرفدار در میان جوانان هستند و آمار فروش بالایی در میان این قشر دارند.

در مورد خودروهایی با بیشترین جریمه سرعت این سوباور WRX است که در صدر نشسته ‌‌و با قابلیت‌های رالی مخصوص خود آن دسته از صاحبانش که می‌خواهند کمی هیجان در خیابان‌های ساکت شهر را تجربه کنند، به دردسر می‌اندازد! فاصله‌‌ میان متوسط ملی و آمار جریمه سرعت سوبارو نزدیک به دو برابر (۱۰درصد متوسط ملی و ۲۰ درصد سوبارو WRX) است که حیرت‌انگیز به نظر می‌رسد.

پشت سر سوبارو نیز از فاتحان کلاس خودروهای هاچ‌بک اسپورت قرار دارد:‌ عالیجناب فولکس‌واگن GTI که در اتوبان‌های ایالات متحده نفس‌کش می‌طلبد و مدام از پلیس جریمه دریافت می‌کند. رتبه‌های بعدی نیز به ترتیب عبارتند از سوبارو امپرزا، اینفینیتی G37، هیوندای ولوستر، دوج چلنجر، دوج رم، دوج چارجر و نیسان Z350. آنگونه که از آمار جریمه‌های سرعت پیداست، باید شرکت دوج نیز فکری به حال رانندگان بی‌احتیاطش بکند.

و اما نوبتی هم که باشد، نوبت ب.‌ام‌.و است! رانندگان ب.‌ام‌.و‌های سری ۷ و سری ۳ به عنوان گستاخ‌ترین رانندگان شناخته شدند. نکته جالب آن است که متوسط ملی وجود ۲۵ راننده در هر هزار خودرو است اما رانندگان آمریکایی بی‌ادب ب.‌ام‌.و رکوردشکنی کردند و این آمار را در برند لوکسی که سوار می‌شوند به نزدیک ۶۰ رساندند! پس از آن شاهد حضور آئودی A5 هستیم و رتبه چهارم نیز به پای ثابت این پژوهش یعنی سوبارو WRX می‌رسد. رتبه‌های بعدی نیز عبارتند از تویوتا سلیکا، آکورا TLX، آکورا ILX، هیوندای ولوستر، هوندا المنت و آئودی A4.

کدخبر: ۳۵۶۹۵۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر