کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۸۵۹۲
تاریخ خبر:

مراقب باشید؛ ویروس کرونا روی هوا هم هست

سازمان بهداشت جهانی دیروز با صدور یک راهنمای جدید به صورت ضمنی و محتاطانه فرضیه انتقال هوایی ویروس کرونا را تایید کرده است.

سازمان بهداشت جهانی پس از دریافت نامه هشدار از سوی دهها دانشمند درباره امکان انتقال ویروس از روی هوا، دیروز اعلام کرد شواهد بیشتری مبنی بر انتقال هوایی ویروس کرونا به دست آمده است.

به گزارش عصرایران، سازمان بهداشت جهانی احتمال انتقال هوایی ویروس کرونا را به طور ضمنی تایید کرده اما همچنان تاکید کرده راه اصلی انتقال ویروس کرونا از طریق قطرک های تنفسی فرد آلوده است که از طریق سرفه و عطسه و یا حرف زدن در فضای اطراف منتشر می‌شود.

این سازمان در توصیه‌های به روز شده خود درباره ویروس کرونا، دیروز (پنج‌شنبه) قرار گرفتن طولانی مدت در محیط‌های بسته و پرازدحام را به عنوان یکی از راه‌های احتمالی انتقال ویروس ذکر کرده و در راهنمای جدیدی در وب سایت خود نوشت؛ شواهدی از امکان انتقال ویروس از طریق هوا در مکان‌های بسته و شلوغ و فاقد تهویه مناسب وجود دارد.

پیش از این سازمان بهداشت جهانی گفته بود که انتقال هوایی ویروس کرونا فقط در مکان‌هایی چون بیمارستان و یا آزمایشگاه‌ها و در طی اقدامات معین پزشکی مانند لوله گذاری تنفسی به بیماران بدحال کرونایی، نگران کننده است.

سازمان بهداشت جهانی این هفته پس از دریافت نامه ۲۳۹ دانشمند از کشورهای مختلف جهان مبنی بر امکان انتقال ویروس از طریق هوا گفته بود این موضوع نیازمند بررسی و مطالعه بیشتر است و این سازمان این موضوع را بررسی می‌کند.

اما به فاصله ۲ روز سازمان بهداشت جهانی دیروز راهنمای جدیدی در این باره منتشر کرد و به صورتی محتاطانه هشدار داده احتمال انتقال هوایی ویروس کرونا وجود دارد؛ هر چند این سازمان بار دیگر تاکید کرده این موضوع نیازمند بررسی و مطالعه شواهد بیشتری است.

سازمان در این راهنمای جدید اذعان کرده که برخی گزارش‌ها از انتقال بیماری در رستوران‌ها، کلاس‌های ورزشی وباشگاه‌های ورزشی و بدنسازی وجود دارد که حاکی از احتمال انتقال هوایی ویروس است.

پیبشتر سازمان بهداشت جهانی انتقال از طریق قطرک‌های تنفسی از طریق فرد ناقل (هنگام گفتگو از نزدیک) و یا سطوح را به عنوان را اصلی‌ترین راه‌های انتقال ویروس کرونا مورد شناسایی قرار داده بود.

تایید ضمنی احتمال انتقال ویروس از طریق هوا از سوی سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد جامعه جهانی برای مبارزه با شیوع این ویروس راه بسیار دشواری در پیش رو دارد و مداخلاتی چون قرنطینه و جلوگیری از تراکم جمعیت یکی از موثرترین روش‌ها برای سرکوب این ویروس است.

کدخبر: ۳۳۸۵۹۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • nirvana

    یعنی طوفان یا باد شدید کرونا رو پخش میکن د

  • _user_1574363572

    وای خدا