کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۶۸۰۷۱
تاریخ خبر:

مدیری که نیست اما همچنان ضرر می‌زند!

روزنامه هفت صبح | به بهانه جنجال پرسپولیسی شدن یک استقلالی جوان . ماجرای پیوستن احمدرضا احمدوند به پرسپولیس که فصل گذشته با استقلال قرارداد امضا کرده بود، باعث جنجال عجیبی در فوتبال ایران شده است. استقلالی‌ها مدعی بودند که با این بازیکن قرارداد پنج ساله امضا کرده‌اند و او با رفتن به پرسپولیس یک تخلف قانونی انجام داده است. آنها حتی از شکایت علیه این بازیکن و پرسپولیس هم حرف زدند اما انتشار برگه قرارداد احمدوند نشان داد که او با استفاده از یک بند خاص در قراردادش، با استقلال به صورت یکطرفه و کاملا قانونی فسخ کرده است. به بهانه این اتفاق، سرنوشت خریدهایی را که استقلال در فصل گذشته و با حضور پندار توفیقی انجام داد مرور می‌کنیم.

مرتضی آقاخان، فرشاد محمدی‌مهر، روح‌الله باقری، محمد دانشگر، سینا خادمپور، سجاد آقایی، اللهیار صیادمنش، میثم تیموری، رضا آذری، امیرحسین اسماعیل‌زاده، علی کریمی، مرتضی تبریزی، مارکوس نویمایر، همام طارق، الحاجی گرو، شاهین طاهرخانی، ابوالفضل محمدحسنی، احمدرضا احمدوند، امیرمحمد زالی، امیرحسین کارگر، امید سام‌کن و حیدرعلی احمدزاده بازیکنانی بودند که فصل گذشته تصاویر امضای قرارداد آنها با استقلال در حضور پندار توفیقی منتشر شد.

* مرتضی آقاخان: او با کش و قوس‌های زیادی به استقلال پیوست. در حالی که نیمی از فصل قبل را به دلیل پارگی رباط صلیبی از دست داده بود. شایعه شده بود که او با مصدومیت با استقلال قرارداد امضا کرده است! خودش و مدیران باشگاه این شایعه را تکذیب کردند اما او مصدوم بود و تا پایان فصل حتی یک بار هم برای استقلال بازی نکرد.

* فرشاد محمدی‌مهر: به عنوان یکی از بهترین بازیکنان لیگ هفدهم به استقلال پیوست. با قراردادی که گفته می‌شد بیش از دو میلیارد است! مدتی بعد شایعه شد که شفر او را نمی‌خواهد. در نهایت بازی‌های کمی که او برای استقلال انجام داد نشان داد بدون تایید شفر استقلالی شده است.

* میثم تیموری: او هم با محمدی‌مهر در پارس جنوبی جم همبازی بود و به عنوان یک پدیده و با هزینه‌ای نسبتا بالا جذب شد. تقریبا نیم‌فصل اول را به دلیل مصدومیت و ناآمادگی بازی نکرد و در یکی، دو بازی آخر استقلال هم توانایی خاصی از خود نشان نداد. در پایان فصل جدا شد و به تراکتور پیوست.

* روح‌الله باقری: به عنوان آقای گل لیگ یک جذب شد. در اوایل فصل هم چند بار بازی کرد اما با اضافه شدن مرتضی تبریزی به استقلال کاملا نیمکت‌نشین شد. او در ادامه فصل مصدوم هم شد اما حتی بعد از بهبود هم راهی به ترکیب اصلی پیدا نکرد. امسال استراماچونی هم او را نخواسته و احتمالا امروز و فردا از استقلال جدا خواهد شد.

* محمد دانشگر: از سایپا به استقلال پیوست. به نظر نمی‌رسید جایی در ترکیب اصلی پیدا کند اما اتفاقاتی که در طول فصل رخ داد باعث شد تا او در بازی‌های زیادی به میدان برود. چند بازی به شدت ضعیف از او در ذهن استقلالی‌ها مانده است. او از معدود خریدهای توفیقی بود که در استقلال موفقیت نسبی پیدا کرد.

* اللهیار صیادمنش: تنها بازیکنی بود که توفیقی با او قرارداد امضا کرد و اتفاقات خوبی برایش رخ داد. صیادمنش در استقلال درخشید و خیلی زود لژیونر شد. او امسال به فنرباغچه ترکیه پیوسته است. ترانسفر او درآمد خوبی را هم برای استقلال به همراه داشت.
رضا آذری: از بازیکنان جوان و خوش‌تکنیک استقلال بود که به دلیل تعدد بازیکن در پست او، کمتر فرصت بازی پیدا کرد‌ اما هربار در زمین بود بازی‌های خوبی ارائه داد.

* علی کریمی: با تلاش‌های زیاد مدیران استقلال به این تیم پیوست. مصدومیت‌های متعددی داشت که گاهی برای استقلال دردسرهایی ایجاد کرد‌ اما در پایان فصل به لژیونر شدن اصرار داشت. مدت‌ها پاسخ تماس باشگاه را نمی‌داد اما به نظر می‌رسد با قراردادی بالاتر از قبل، یک سال دیگر در استقلال ماندنی خواهد شد.

* مرتضی تبریزی: خرید جنجالی و پرسر و صدا و گران استقلال، شروع خوبی در این تیم داشت‌ اما در طول فصل روزهای بدی را گذراند. او با قراردادی که ۳٫۵ میلیارد تومان برای استقلال خرج برداشت در لیگ برتر فقط پنج گل زد! گفته می‌شود این فصل هم در استقلال خواهد ماند.

* مارکوس نویمایر: بازیکن آلمانی- سوئیسی با کارنامه‌ای نه‌چندان پر بار و به اصرار شفر به استقلال آمد‌ اما آنقدر ضعیف ظاهر شد که در نیم‌فصل از این تیم جدا شد. گفته می‌شود جدایی او، بیش از دو میلیارد تومان برای استقلال هزینه به دنبال داشت.

* الحاجی گرو: او هم مثل نویمایر، بازیکن پیشنهادی شفر بود‌ اما باز هم مثل نویمایر هیچ کار خاصی انجام نداد. در طول فصل فقط یک گل از روی نقطه پنالتی زد و در نیم‌فصل از استقلال رفت. گفته می‌شود او هم با گرفتن حدودا دو میلیارد تومان به فسخ قراردادش رضایت داده است.

* همام طارق: ملی‌پوش عراقی با سرو صدای زیادی به استقلال آمد. اما مثل اکثر هموطنانش، دردسرهایش بیشتر از فوتبالش به چشم آمد. او هم با استقلال یک فصل دیگر قرارداد داشت اما استقلالی‌ها تمایلی به حفظ او نداشتند و طارق چند روز پیش به صورت توافقی از استقلال جدا شد.

* سجاد آقایی: جزو جوانانی بود که به صورت گروهی به استقلال پیوستند. او فصل گذشته زیاد فرصت بازی پیدا نکرد اما امسال در اردوی ترکیه درخشیده و به نظر می‌رسد استراماچونی او را می‌خواهد.

* سینا خادمپور: یکی از جوانان استقلال است که در دو فصل اخیر به صورت قرضی به تیم‌های دیگر پیوسته و در پایان فصل دوباره به استقلال برمی‌گردد! اتفاقی که احتمالا امسال هم برای او رخ خواهد داد.

* احمدرضا احمدوند: او با قراردادی پنج ساله به استقلال پیوسته بود اما دو روز پیش به پرسپولیس رفت. قراردادی که باعث اعتراض استقلالی‌ها هم شد اما حالا مشخص شده که از نظر قانونی مشکلی ندارد.

* امید سام‌کن: او هم با قراردادی رسمی به استقلال پیوست اما به دلیل اینکه شفر او را نمی‌خواست قراردادش فسخ شد و به تیم خونه به خونه بابل رفت.

* از سرنوشت امیرحسین اسماعیل‌زاده، شاهین طاهرخانی، ابوالفضل محمدحسنی، امیرمحمد زالی، امیرحسین کارگر و حیدرعلی احمدزاده هم اطلاع خاصی در دست نیست اما به احتمال زیاد قرارداد آنها هم مشابه قرارداد احمدوند است و آنها هم می‌توانند بدون اینکه برای استقلال ریالی آورده داشته باشند از این تیم جدا شوند.

کدخبر: ۲۶۸۰۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر