کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۷۳۶۶
تاریخ خبر:

مدیری در سودای جبران با یک مسابقه تلویزیونی

روزنامه هفت صبح، احمد رنجبر | روز گذشته نخستین تیزر فصل پنجم «دورهمی» منتشر شد.پیش‌تر اعلام شده بود سری جدید برنامه مهران مدیری در قالب مسابقه آماده می‌شود و ربطی به برنامه‌های قبلی ندارد.حالا و همزمان با ادامه ساخت دکور، تیزر «دورهمی» شمایی از برنامه به مخاطب می‌دهد.در این تیزر علاوه بر اعلام فراخوان ، مدیری از یک مسابقه مهیج می‌گوید. در گزارش امروز علاوه بر تحلیلی بر مسابقه «دورهمی»، بازی رباتیک و اتفاقات عجیب و غریب آن،به شرایط خود مهران مدیری هم می‌پردازیم.

*** مورد اول| چالش کپی‌برداری
در تیزری که از فصل جدید «دورهمی» منتشر شده خبری از جزئیات نیست. حضور ربات‌ها در تیزر اما حکایت از این دارد که برنامه کپی یک نمونه خارجی است. تاکنون برنامه‌های زیادی با محور ربات‌ها ساخته شده که یکی از مطرح‌ترین آنها «جنگ ربات‌ها» است. این برنامه ونمونه‌های مشابه طرفداران زیادی دارد.فعلا تیزر «دورهمی» منبع الهام را لو نداده است.سری اول این برنامه به خاطر الگوبرداری از «شب‌های کمدی با کاپل» مورد انتقاد قرار گرفت.

این بار سازندگان برنامه، پیش دستی می‌کنند و می‌گویند از کدام برنامه خارجی وام گرفته‌اند؟عجالتا همین‌قدر که «دورهمی» دست به تغییر زده یک امتیاز است اما نباید چالش کپی را نادیده گرفت. سال پیش در چند گزارش اشاره کردیم که ساختار «دورهمی» تکراری شده و نیاز مبرم به پوست‌اندازی دارد. مهران مدیری هم به آن اذعان کرد اما به‌رغم وعده‌ای که داد «دورهمی» بدون تغییر ماند. حالا او و تیمش از میان گزینه‌ها و ایده‌های مختلف به این نتیجه رسیده‌اند که برنامه در قالب مسابقه به آنتن بازگردد.

*** مورد دوم| حال بد دراکولا
سری جدید «دورهمی» در حالی آماده می‌شود و احتمالا یک ماه دیگر به آنتن شبکه نسیم می‌رسد که مخاطب تجربه خوبی از این برنامه دارد.حتی به‌رغم تکراری شدن،«دورهمی» جزو برنامه‌های پرمخاطب تلویزیون بود.از آن سو مهران مدیری امید زیادی به تداوم موفقیت سری دوم «هیولا» یا همان «دراکولا» داشت که خب محقق نشده است. درباره دلایل ناکامی سریال، به‌تازگی پرونده‌ای مفصل منتشر کردیم و البته خودتان بهتر از حال و روز «دراکولا» مطلع هستید. در چنین شرایطی برای مهران مدیری چه برنامه‌ای بهتر از «دورهمی» تا بار دیگر به اوج محبوبیت دست یابد؟ این اتفاق رخ می‌دهد؟

*** مورد سوم| افت سریالی مدیری
علاوه بر «دراکولا»،‌مخاطبان خاطره خوشی از سریال‌های اخیر مدیری ندارند.حتی «هیولا» به‌رغم امتیازهایی که دارد‌ کنار سریال‌های شاخص او قرار نمی‌گیرد. وضع برای «درحاشیه» بدتر است و خود مدیری به این نکته اذعان دارد. حتی فیلم سینمایی مدیری (ساعت ۵ عصر ) را هم می‌توان در این دسته‌بندی قرار داد و پی برد کارنامه کارگردانی او در سال‌های اخیر ناموفق است.

چندان سخت نیست اگر بدانیم موفقیت و محبوبیت سال‌های اخیر مهران مدیری به خاطر اجرای «دورهمی» بوده. خودش بهتر از هر کسی می‌داند برای حفظ محبوبیت آنچه به کارش می‌آید، اجراست. او حالا سراغ نسخه جدیدی از این برنامه می‌رود که به‌نظر می‌رسد قابلیت جذب مخاطب را دارد و باز هم نام مدیری را سر زبان‌ها خواهد انداخت.

*** مورد چهارم| اوج یا سقوط؟
بر اساس آنچه گفته شد،می‌توان تخمین زد «دورهمی» به‌رغم کپی بودن و انتقادات اولیه،‌این شانس را دارد که مورد توجه قرار بگیرد.علاوه بر هیجانی که مسابقه دارد،نباید از توان مهران مدیری در اجرا گذشت. او یکی از بهترین استندآپ کمدین‌های تلویزیون است که همزمان می‌تواند در مواجهه با مهمان‌ها ، فضایی گرم و همراهی برانگیز ایجاد کند.مسابقه‌هایی که او در «دورهمی» با حضور شرکت‌کننده‌ها در زمانی اندک به راه می‌انداخت، همیشه جذاب بود و مورد توجه قرار می‌گرفت. حالا مسابقه محور «دورهمی» است و امکان خودنمایی مدیری بیش از پیش فراهم است.

*** مورد پنجم| سابقه خوب مسابقات
مهران مدیری به طور رسمی تجربه اجرای مسابقه نداشته است. او اما در چند برنامه از جمله «دورهمی» وارد فضایی شده که شبه مسابقه است و توانایی‌اش را هم اثبات کرده. از آن سو، مسابقات (که غالبا کپی هستند) اگر خوب اجرایی شوند قابلیت دیده شدن دارند؛‌ خاصه آنکه مجری‌اش چهره‌ای مطرح باشد.این اتفاقی است که برای محمدرضا گلزار در «برنده باش» رخ داد ولی برای «هفت خان» به دلیل عرضه در پلتفرم نه.

کدخبر: ۳۸۷۳۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر