کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۳۵۴۳۶
تاریخ خبر:

مدیرعامل رنو_نیسان به دلیل فرار مالیاتی دستگیر شد

هفت صبح| حاشیه گریبان موفق‌ترین مدیر صنعت خودروسازی جهان را گرفت. براین مبنا روز گذشته رئیس شرکت رنو−نیسان آلیانس در توکیو بازداشت شد. اتهامات کارلوس گوئن مدیر شرکت‌ خودروسازی فرانسوی ژاپنی رنو−نیسان آلیانس شامل اختلاس مالی و اتهامات مالیاتی در دوره فعالیت خود در ژاپن است. پیش از بازداشت گوئن، شرکت نیسان اتهام فرار مالیاتی به مدیر مالی این شرکت را تایید کرده بود.
به گزارش شبکه تلویزیونی NHK در ژاپن، مدیر شرکت خودروسازی رنو−نیسان آلیانس روز دوشنبه ۲۸ آبان (۱۹ نوامبر) در توکیو بازداشت شده است. دلیل بازداشت کارلوس گوئن فرار مالیاتی در طی چند سال و اختلاس مالی از شرکت عنوان شده است. گوئن در ژاپن به "نقض قانون تجارت این کشور" متهم شده است.
در بازرسی و تحقیقات انجام شده از دفترهای مالی این شرکت مشخص شده است که از جمله گوئن "در مدت طولانی میزان درآمد خود را کم‌تر از میزان واقعی آن جلوه داده است". علاوه بر این او به استفاده از بودجه شرکت برای مصارف خصوصی متهم شده است.

شرکت رنو−نیسان آلیانس در پی اخراج سریع کارلوس گوئن از مقام خود است.کارلوس گوئن از جایگاه ویژه‌ای در شرکت رنو برخوردار بود. این شرکت در شروع سال میلادی جاری قرارداد گوئن را تا سال ۲۰۲۲ تمدید کرده بود.
مسئولیت اصلی مدیر ۶۴ ساله نیسان رنو که لبنانی‌تبار است هدایت استراتژی این آلیانس، ادامه برنامه‌ریزی کار شرکت و فراهم کردن اتحاد نیسان با میتسوبیشی بوده است. او علاوه بر مقام ریاست شورای اداری و ریاست اجرایی شرکت‌های نیسان و رنو، ریاست شورای اداری میتسوبیشی موتورز را هم برعهده دارد.
کار گوئن به ویژه در سطح بین‌المللی از توجه ویژه برخوردار بود. نیسان پیش از ایجاد آلیانس با شرکت رنو، با گوئن که به هفت زبان مسلط است، همکاری می‌کرد. در سال ۱۹۹۹ گوئن خودروسازی فرانسوی رنو را با نیسان ادغام و آلیانس نیسان رنو را ایجاد کرد. او توانست در این زمان نیسان را که با مشکلات مالی عظیمی روبرو بود از ورشکستگی نجات دهد.

کدخبر: ۲۳۵۴۳۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر