کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۲۴۹۸
تاریخ خبر:

ضربه فنی استقلال با شکایت مدیرعامل از کاپیتان

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | با گل عجیبش به همین استقلال چهره شد و رفت برنامه نود. چشمان کی‌روش او را دید و در جام ملت‌های‌ ۲۰۱۵ این سنندجی چشم روشن شد دفاع راست تیم ملی و بعد‌ها به ستاره و همه کاره استقلال در سمت راست بدل شد. دونده و خشن با حس فرماندهی. توی دربی گل سه امتیازی زد و در سی سالگی شهرت و محبوبیت را تجربه کرد والبته ثروت را.
کی‌روش غیرمنصفانه او را در اوج آمادگی به جام جهانی ‌۲۰۱۸ نبرد‌. از همان موقع وریا چهره دیگری از خود نشان داد. با توئیت‌ها و پست‌های اینستاگرامی اعتراضی. مثل علی کریمی. توئیت‌هایش او را چهره‌ای با دغدغه‌های اجتماعی نشان می‌داد.

البته کاری که او انجام می‌داد بیشتر همسویی با ترندهای روز در فضای مجازی بود و نه بیشتر. او حالا ۳۳‌ساله است و کاپیتان و نماد استقلال. تا اینجا را داشته باشید تا به بقیه ماجرا بپردازیم. ماجرای شکایت مدیرعامل باشگاه از کاپیتان تیم خود به فدراسیون فوتبال آن هم در نیم فصل و در حالیکه استقلال صدرنشین است!

واکنش وریا غفوری به تعویضش در جریان بازی با نساجی مازندران شوک بزرگی به باشگاه استقلال و هوادارانش ایجاد کرده است. هواداران این تیم از کاپیتان باتجربه خود انتظار نداشتند در مقابل تعویض شدنش اینقدر عصبانی شود و مستقیم از ورزشگاه به خانه‌اش برود. البته محمود فکری توجیهات عجیبی درباره دلیل عصبانیت وریا به خورد رسانه‌ها و هواداران استقلال داده اما حالا مشخص شده که دلیل عصبانیت غفوری مسائل فنی و نرسیدن توپ به او در جریان بازی و حتی خواسته خود او برای تعویض شدن نبوده است.

دیروز خبر رسید که باشگاه استقلال از وریا غفوری کاپیتان خود به کمیته اخلاق شکایت کرده است. البته احتمالا خود وریا از این مسئله باخبر بوده و عصبانیت او در طول بازی هم این فرضیه را تقویت می‌کند. نکته مهم اینکه این شکایت در تاریخ یکم آذرماه به کمیته اخلاق ارسال شده است،یعنی درست یک روز بعد از شکست این تیم در اهواز مقابل فولاد در هفته دوم لیگ برتر، دغدغه مدیران باشگاه تنظیم نامه شکایت از کاپیتان تیم و ارسال آن به کمیته اخلاق بوده است!

دلیل این شکایت هم افزایش مبلغ قرارداد غفوری نسبت‌به فصل گذشته اعلام شده است. در این نامه عنوان شده که غفوری با وجود داشتن قرارداد تا پایان لیگ بیستم، قرارداد دو ساله‌ای را در زمان مدیریت سعادتمند با باشگاه استقلال امضا کرده که باعث افزایش قرارداد او شده است. طبق قرارداد قبلی وریا باید در این فصل ۲میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان از استقلال دستمزد دریافت می‌کرده،اما قرارداد او به شش میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

از سوی دیگر قرارداد این بازیکن برای سال دوم قرارداد (فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰) به هشت میلیارد خواهد رسید. در این میان پای خسرو حیدری هم از قرار گیر است!اصلا کاری به اینکه وریا غفوری تخلف قانونی مرتکب شده یا نشده و افزایش مبلغ قراردادش با توافق کامل با مدیران وقت باشگاه صورت گرفته نداریم اما سوال این است که آیا این اقدام مدیران باشگاه استقلال یک خودزنی بزرگ و یک گل به خودی خنده‌دار نیست؟

اصلا چرا کار به شکایت از بازیکن به کمیته اخلاق کشیده شده است؟ در آن باشگاه با آن همه مدیر و مشاور و معاون، کسی نبود که مدیرعامل را از عواقب چنین کاری مطلع و او را منصرف کند؟ آیا رسانه‌‎ای شدن این خبر، در چنین مقطعی که استقلال در صدر جدول قرار دارد و به دنبال قهرمانی در پایان فصل است، این تیم را زمین نمی‌زند؟

واقعا نمی‌شد با مذاکره دوجانبه و محرمانه کار را به اینجا نکشاند؟‌ در واقع ضربه‌ای که مدیران باشگاه استقلال با شکایت از وریا غفوری به این تیم زده‌اند، هیچ رقیبی با هیچ حربه و شایعه و حاشیه‌سازی نمی‌توانست به استقلال بزند. اصلا شاید بهتر باشد از این به بعد رقیبان استقلال و رسانه‌های هواداری آنها، دیگر به خودشان زحمت حاشیه‌سازی و ایجاد جنگ روانی علیه این تیم را ندهند. چراکه مدیران استقلال همین حالا، به بهترین شکل دارند زحمت این کار را می‌کشند و با ادامه این روند، خیلی زود تیم‌شان را زمین خواهند زد و از کورس قهرمانی خارج خواهند کرد. ضربه‌ای که مدیران استقلال با شکایت از وریا غفوری به تیم خود زدند، در توان هیچ رقیب و هیچ اتاق فکری نبود.

کدخبر: ۳۷۲۴۹۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر