کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۵۸۴۷۹
تاریخ خبر:

مدال المپیکت مبارک ورزشکار روانی!

تحقیقات نشان می‌دهد از هر سه ورزشکار حرفه‌ای و المپیکی یک نفر دچار اختلال روانی مانند افسردگی به دلیل درخواست برای قرار گرفتن در رتبه بالاتر است.

محققان با تجزیه‌وتحلیل ۵۲ تحقیق انجام‌شده روی ۱۳ هزار ورزشکار حرفه‌ای در ۷۱ رشته به این نتیجه رسیدند که از هر سه نفر یکی دچار اختلال روانی ازجمله بی‌خوابی، افسردگی و اضطراب، مشکلات تغذیه‌ای، سوءمصرف مواد، اعتیاد و قماربازی شده است

در این تحقیق که برای مجله انگلیسی پزشکی ورزشی انجام‌شده آمده است که در بسیاری از موارد افسردگی و اضطراب به‌طور مستقیم منجر به آسیب فیزیکی شده است.

همچنین مشخص‌شده است که ورزشکاران از این ترس دارند که اختلالات روانی آن‌ها باعث عدم بسته شدن قرارداد شده و درنتیجه کمپانی‌های تبلیغاتی به‌سوی آن‌ها نیایند.

مربیان و ورزشگاه نقش حیاتی در نابسامانی روانی در یک ورزشکار و همچنین ترویج فرهنگ آرامش روانی دارند. به گفته محققان فرهنگ نخبگانی در ورزش با انجام ورزش‌های سنگین و تقاضا برای کسب بهترین نتیجه، خطر ابتلا به بیماری‌های روانی در میان ورزشکاران را افزایش می‌دهد.

ترس از ضعیف بودن و نتیجه ضعیف گرفتن در میان ورزشکاران شایع است و این امر باعث می‌شود تا به این امر که برایشان حیاتی است بیش‌ازاندازه بها دهند و فکر و ذکرشان نتیجه گرفتن باشد.

کدخبر: ۲۵۸۴۷۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر