کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۶۴۲۰
تاریخ خبر:

محلات لاکچری تهران به روایت گروه زدبازی

روزنامه هفت صبح، مصطفی آرانی| یک: آهنگ جدیدی به نام بالانس توسط سپهر خلسه، سهراب ام جی، علیرضا جی جی و مهراد هیدن منتشر شده است. در میانه متن این آهنگ اما، به سبک کلی رپرها که معمولا خود را ثروتمند می‌دانند، نام برخی از محلات تهران به عنوان محلات شیک و لاکچری که ظاهرا این خواننده‌ها نیز از آنجا برخاسته‌اند ذکر شده است. بد ندیدیم که نگاهی کنیم به این محلات و قیمت مسکن در برخی از آن‌ها را کمی بررسی کنیم. حداقلش این است که آدمی می‌تواند دستش بیاید که ثروتمندان در تهران، در چه محلاتی زندگی می‌کنند و با چقدر اجاره. خود این آگاهی هم گاهی، چیز خوبی است.

دو: محله اول، شهرک غرب است. منطقه‌ای بزرگ تقریبا در شمال غربی تهران. یک خیابان دارد این منطقه به نام فلامک. در خیابان فلامک شمالی، یک آگهی وجود دارد در دیوار، برای یک ملک به اصطلاح کلیدنخورده یا نوساز که ۱۱۰ متر مساحت و ۲ اتاق خواب دارد. این ملک آسانسور، بالکن و انباری دارد ولی فاقد امکانات ویژه‌ای است که معمولا در ذهن ما از یک خانه بالاشهری وجود دارد. قیمت این ملک، ۵۰۰ میلیون تومان رهن و ۱۵ میلیون تومان اجاره ماهانه است. در یک خانه سه طبقه در فاز یک این منطقه هم که قدمت خانه آن به سال ۱۳۸۵ برمی‌گردد باید برای یک آپارتمان ۱۷۰ متری سه خوابه، دو میلیارد تومان رهن کامل پرداخت کنید.

سه: محله دومی که در این شعر از آن نام برده می‌شود؛ بام تهران است. تهران البته بام زیاد دارد و همین الان هم به دارآباد و هم به پارک پرواز در سعادت آباد بام تهران می‌گویند ولی اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین بام تهران همان ولنجک است. یک آپارتمان ۱۶۰ متری سه خوابه که در سال ۱۳۹۰ ساخته شده، در این منطقه با ودیعه ۳۰۰ میلیونی و اجاره ۳۲ میلیون تومانی اجاره داده می‌شود.

چهار: محله سوم که در این شعر نامش ذکر شده، ثارالله است. ثارالله نام یک خیابان در ولنجک است که از خیابان مقدس اردبیلی تا خیابان سیزدهم کشیده شده و منزل شخصی حسن روحانی، رئیس جمهور هم در آنجا قرار دارد. از این منطقه برایتان یک خانه فروشی را مثال خواهیم آورد. ۳۵۰ متر، ۴خواب (۳ مستر)، ۳ پارکینگ سندی، ۵۰۰ متر لابی، استخر، سونا، جکوزی با نورگیری مستقیم آفتاب و ۱۰۰۰متر روف گاردن با طراحی هلندی، فقط و فقط ۵۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان یعنی برای هر متر ۱۵۰ میلیون تومان.

پنج: ساسان نام محله و خیابان دیگری است که در منطقه ولنجک قرار دارد و در این شعر نامش ذکر شده است. در خیابان ساسان، یک واحد ۱۵۰ متری، ۱۵سال ساخت و ۳ خوابه، ۵۰۰ میلیون تومان ودیعه و ۲۰ میلیون تومان اجاره لازم دارد. اگر بخواهید ۲۲۰ متر آپارتمان هم در این خیابان داشته باشید که البته یک سال ساخت و ۳ خوابه است و استخر هم دارد؛ باید نزدیک به ۲۶ میلیارد تومان پول بدهید یعنی ۱۲۰ میلیون تومان به ازای هر متر.

شش: حالا دیگر بهتر است از این منطقه بیاییم بیرون و به سراغ نیاورانی برویم که هم در این شعر نامش ذکر شده و هم به لاکچری بودن مشهور است؛ کما اینکه کاخ شاه هم در این منطقه بوده است. یک آپارتمان سه خوابه با یک مستر، ۱۰ سال ساخت و ۱۵۰ متری سه خوابه، با ۳۰۰ میلیون تومان ودیعه و ۲۳ میلیون تومان اجاره در این منطقه قابل رهن و اجاره است. یک آپارتمان دیگر که ۲۰۰ متر مساحت دارد و ۳ اتاق خواب و البته ۲۵ متر سوییت مجزا دارد و ۲۰ سال ساخت است، با ودیعه یک و نیم میلیارد تومان در سال در این منطقه به اجاره گذاشته شده است.

هفت: مژده یکی دیگر از خیابان‌هایی است که در منطقه نیاوران وجود دارد و جالب خواهد بود اگر بدانید که شما باید برای یک آپارتمان تک واحدی در طبقه سوم یک خانه بدون آسانسور و پارکینگ، ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان پول بدهید. یعنی تقریبا به ازای هر متر، ۴۳ میلیون تومان.

هشت: بوکان هم یک منطقه دیگر است که در این شعر نام آن آمده است. این منطقه هم در واقع بخشی از نیاوران است. یک واحد ۹۰ متری بازسازی شده در این منطقه که سال ساخت آن ۱۳۷۱ بوده و ۲ اتاق خواب دارد؛ یک میلیارد تومان رهن لازم دارد.

۹ : دیباجی، نام دیگر محله‌ای است که به عنوان یک محله لاکچری و ثروتمند ذکر شده است. یک آپارتمان ۵۸ متری در این منطقه که ۱۵ سال ساخت است؛ به قیمت ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

۱۰ : در این شعر البته به یک منطقه به نام سران هم اشاره شده که شاید منظور از آن منطقه اجلاس سران است که باز هم ولنجک به حساب می‌آید. بنابراین به طور کلی چهار منطقه شهرک غرب، ولنجک، نیاوران و دیباجی در این شعر به عنوان محلات لاکچری تهران معرفی شده‌اند.

کدخبر: ۴۰۶۴۲۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر