کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۵۴۳۴
تاریخ خبر:

محسن فروزان ‌و اعتماد به نفس عجیبش!

روزنامه هفت صبح | سه شوخی با ماجرای پیوستن جونیور براندائو ‌ برزیلی به پرسپولیس، امیر قلعه‌نویی و محرومیتش از نشستن روی نیمکت این تیم در هفته اول لیگ و دلبری محسن فروزان برای هواداران استقلال.

***ژنرال! به جان حسن‌زاده دعا کن
امیر قلعه‌نویی سرمربی سپاهان درباره محرومیتش از نشستن روی نیمکت این تیم در هفته اول لیگ نوزدهم گفته بود: «واقعا برای من جای تعجب دارد. از آقای اسماعیل حسن‌زاده می‌خواهم که خودش را جای من و خانواده‌ام بگذارد، وقتی ۱۰۰ هزار نفر فحاشی کردند، من خویشتن‌داری کردم و عکس‌العملی نشان ندادم. چرا باید محروم و ۴۰ میلیون جریمه شوم؟ این کارها جز حب و بغض نیست. آقای حسن‌زاده! اگر حب و بغضی با بنده دارید سر تیم من خالی نکنید.»

این هم از همان جملات کلیدی قلعه‌نویی است. او در هر تیمی که باشد پس از مدتی مدعی می‌شود که مسئولان فدراسیون به خاطر دشمنی و حب و بغض با شخص او، تیمش را می‌زنند! او با این تیر دو هدف می‌زند. هم خودش را به عنوان یک چهره مخالف قدرت نشان می‌دهد که به خاطر حق‌طلبی مورد ظلم واقع شده و هم محبوبیتش را در میان هواداران تیمش افزایش می‌دهد‌ اما این حربه سال‌هاست که کهنه شده و دیگر آن کارکرد سابق را ندارد. در واقع این حنا سال‌هاست که رنگ باخته و دیگر جواب نمی‌دهد.

واقعیت این است محرومیت قلعه‎‌نویی به دلیل فحاشی ۱۰۰ هزار نفر به او نبوده، بلکه به دلیل اتهاماتی است که در طول فصل بارها و بارها و البته بدون سند محکمه‌پسند به فدراسیون وارد کرد. او بارها مدعی شد که دست‌های پشت پرده‌ای در کار است تا پرسپولیس قهرمان شود و بقیه تیم‌ها بیهوده سعی می‌کنند با این تیم رقابت کنند. مشابه همین حرف‌ها را لیونل مسی یک بار در کوپاآمه‌ریکا زد و سه ماه محروم شد اما آقای قلعه‌نویی به همین یک جلسه محرومیت هم اعتراض دارد. شما را نمی‌دانیم اما به نظر ما که قلعه‌نویی باید از حسن‌زاده به خاطر این رای تشکر کند و به جان او دعا هم کند.

*** بیشتر از گل زدن، تیم عوض کرده‌ای استاد!
کارنامه جونیور براندائو مهاجم برزیلی که قرار است به پرسپولیس بپیوندد از خیلی از بنجل‌های قبلی فوتبال ایران بدتر است. باز قبلی‌ها حداقل در یک مقطعی یک درخشش کوتاه داشته‌اند و حداقل خودشان به خودشان امیدوار شده‌اند‌ اما کارنامه این یکی واقعا نوبر است. او از سال ۲۰۱۵ یعنی چهار سال پیش تا امروز، ۱۱ بار تیم عوض کرده و پرسپولیس دوازدهمین تیم اوست.

او بعد از جدایی از جوونتود در سال ۲۰۱۵، ‌ تا سال ۲۰۱۷، پنج بار تیم عوض کرد، کلا در ۱۰ بازی به میدان رفت و هیچ گلی هم نزد! سال ۲۰۱۸ بهترین سال فوتبالی او بود. چهار بار تیم عوض کرد، ۳۰ بازی انجام داد و ۱۷ گل زد که بیشتر آنها در لیگ دسته سه برزیل و تیم دوم لودوگورتس بلغارستان بود‌ اما در ادامه نه در تیم اول لودوگورتس موفق بود و نه در تیم گویاس که آخرین تیم او قبل از پیوستن به پرسپولیس بود. حالا همین مهاجم، با همین کارنامه مشعشع! از برزیل برای استقلالی‌ها کری خوانده و به هواداران پرسپولیس قول داده که برای این تیم گل‌های زیادی خواهد زد!

البته او بیشتر از اینکه در این سال‌ها بازی کند و گل بزند، تیم عوض کرده و واقعا نمی‌دانیم با چنین کارنامه‌ای چطور می‌خواهد برای پرسپولیس گل‌های زیادی بزند. در این سال‌ها کلی مهاجم که رزومه بهتری هم از او داشته‌اند به این فوتبال آمده‌اند و بدون اینکه گل بزنند، با دست خالی که نه، با کلی دلار رفته‌اند. نمونه‌اش همین پروپئیچ که سه گل برای استقلال زد و نزدیک به ۵۰۰ هزار دلار از این تیم گرفت. یا همین ماریو بودیمیر که کلا دو گل برای پرسپولیس زد و حالا به فیفا شکایت کرده تا نزدیک به ۷۰۰ هزار دلار از این تیم بکند و برود!

*** فروزان و امید و اعتماد به نفس عجیبش!
کلا ما ایرانی‌ها یک اخلاق عجیب و منحصربه فردی داریم که در هیچ جای دنیا دیده نمی‌شود و آن اعتماد به نفس زیاد است. فرقی هم ندارد که سیاستمدار باشی یا هنرمند یا ورزشکار! در هر صنف و شغلی، حتی اگر بدترین گندها را زده باشی و بزرگ‌ترین خرابکاری‌ها را هم کرده باشی، امیدوار هستی که به زودی برگردی و دوباره در بالاترین سطح مشغول باشی.

محسن فروزان هم امیدوار است به استقلال برگردد. او که یک تنه با اشتباهاتش - فعلا شرط‌بندی او اثبات نشده - شانس قهرمانی تراکتور را از ۱۰۰ به صفر رساند و هنوز هم پرونده سایت شرط‌بندی همسرش باز است، در مصاحبه‌ای از هواداران تراکتور عذرخواهی کرده و از هواداران استقلال هم با این جمله دلبری کرده: «من عاشق استقلال هستم و به خاطر این عشق خیلی تاوان دادم، ولی از عشق به استقلال کوتاه نیامدم.» ما که نمی‌دانیم چه بگوییم! طرف مدتی در بازداشت بوده و پرونده‌اش هنوز در جریان است و هر لحظه ممکن است محکوم شود.

اما امیدوار است در این چند روز باقی مانده در نقل و انتقالات به استقلال برگردد! او حتی مدعی شده که استقلال به جز حسینی باید یک دروازه‌بان بزرگ دیگر هم داشته باشد که در لیگ برتر و آسیا به مشکل نخورد. کسی هم نیست از او بپرسد که در این چند سال کدام بازی را در آورده‌ای و چه نمایش فوق‌العاده‌ای داشته‌ای که امیدواری استقلال تو را به عنوان یک دروازه‌بان بزرگ دیگر جذب کند؟ والا اگر چنین داستان‌هایی برای ما پیش می‌آمد، می‌رفتیم خودمان را در یک جای دوردست گم و گور می‌کردیم که دیگر توی چشم و سر زبان مردم نباشیم.

کدخبر: ۲۷۵۴۳۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر