کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۶۳۲۸
تاریخ خبر:

محبوب‌ترین برند‌های بازار لوازم خانگی

روزنامه هفت صبح، گروه بازار| ‌تلویزیون سامسونگ، یخچال‌فریزر اسنوا، اجاق‌گاز آلتون، جاروبرقی پارس‌خزر و لباسشویی اسنوا یا دوو محبوب‌ترین برندهای لوازم خانگی در یک نظرسنجی هستند. یکی از معروف‌ترین کانال‌های تلگرامی فعال در حوزه لوازم خانگی با حدود ۱۰هزار عضو، با برگزاری یک نظرسنجی از مخاطبانش که عموما فروشنده‌ها و مشتریان لوازم خانگی هستند از آنها درباره بهترین برند پرسیده و نتیجه آن قهرمانان لوازم خانگی در سال ۹۹ را مشخص می‌کند.

در این نظرسنجی از شرکت‌کنندگان پرسیده شده کدام برند را با در نظر گرفتن تمام ویژگی‌ها مثل قیمت، کیفیت، خدمات، شرایط فروش، طراحی و… بهتر و برتر می‌دانید. این نظرسنجی برای هرکدام از لوازم اصلی یعنی یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، تلویزیون، اجاق گاز و جاروبرقی برگزار شده و در هر کدام آنها حدود هزار تا دو هزار نفر شرکت کرده‌اند. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد اسنوا با قهرمانی در رقابت بین یخچال‌فریزرها و لباسشویی‌ها و همچنین نایب‌قهرمانی در بین اجاق‌گازها و جاروبرقی‌ها بهترین عملکرد را در بین برندهای مختلف لوازم خانگی از خود نشان داده است.

*** محبوب‌ترین برندهای یخچال‌فریزر
اسنوا پیروز نبرد بین برندهای مختلف لوازم خانگی برای کسب عنوان محبوب‌ترین برند یخچال‌فریزر است. آنطور که نتایج نظرسنجی در بازار لوازم خانگی نشان می‌دهد از مجموع دو‌هزار و ۲۰۰شرکت‌کننده، ۲۳درصد اسنوا را بهترین برند یخچال‌فریزر می‌دانند. احتمالا گروه صنعتی انتخاب با دیدن نتایج این نظرسنجی خیلی خوشحال شده باشد. هرچه باشد ثمره چند سال رقابت در بین برندهای مختلف لوازم خانگی، بالاخره در سال ۹۹ به سود اسنوا تمام شده.

امرسان، دیگر برند یخچال فریزر ایرانی با فاصله کمی در رتبه دوم قرار دارد. این برند توانسته نظر ۲۰درصد از شرکت‌کنندگان را به خود جلب کند و بین محبوب‌ترین برندهای یخچال‌فریزر در بازار لوازم خانگی جای بگیرد. رقابت در این بازار تب بالایی دارد. اختلاف سه برند اول آنقدری نیست که بتوان قاطعانه گفت اسنوا و امرسان بازار را به دست گرفته‌اند. هیمالیا درست پشت سر آنها حرکت می‌کند و با کسب ۱۹درصد آرا سومین برند محبوب یخچال‌فریزر در بازار لوازم خانگی است.

این سه برند در مجموع نظر ۶۲درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی را به خود جلب کرده‌اند. بعد از آنها نوبت به اکترواستیل و دیپوینت می‌رسد. ۱۲درصد از آرای نظرسنجی محبوب‌ترین برند یخچال‌فریزر به الکترواستیل اختصاص دارد و ۱۱درصد آنها نصیب برند دیپوینت شده است. سهم دیگر برندها چندان چشمگیر نیست. در نظرسنجی برند محبوب یخچال‌فریزر، سینور ۱۱درصد، پارس سه درصد، کلور دو درصد، دونار خزر دو درصد و ایستکول یک درصد رای آورده‌اند و کمترین محبوبیت را در بازار یخچال‌فریزر دارند.

*** محبوب‌ترین برند‌های ماشین لباسشویی
رقابت بر سر محبوب‌ترین برند ماشین لباسشویی در بازار لوازم خانگی، صرفا بین دو گروه در جریان است. نتایج نظرسنجی محبوب‌ترین ماشین لباسشویی نشان می‌دهد ۷۴درصد از شرکت‌کنندگان صرفا به دو گزینه رای داده‌اند که نشان از یک دو قطبی سنگین در این بازار دارد. پیروز این دو قطبی، گروه صنعتی انتخاب با به دست آوردن ۴۰درصد آراست.

لباسشویی‌های اسنوا و دوو توسط این گروه تولید یا مونتاژ می‌شوند و توانسته‌اند بیشترین محبوبیت را در بین فروشندگان و خریداران ماشین لباسشویی به دست بیاورند. گروه پاکشوما با کسب ۳۴درصد آرای این نظرسنجی در مقام دوم ایستاده است. برندهای مایدیا، کندی، کرال، زیرووات و آوکس در کنار پاکشوما همگی تشکیل یک گروه داده‌اند و محصولات این برندها عموما توسط پاکشوما تولید یا مونتاژ می‌شود. شرکت‌کنندگان در نظرسنجی محبوب‌ترین برند ماشین لباسشویی در بازار لوازم خانگی به این گروه رسیده است.

دیگر برندها کمتر از ۱۰درصد از نظر مشارکت‌کنندگان را به دست آورده‌اند. بعد از گروه انتخاب و پاکشوما، برند امرسان با هشت درصد آرا در رتبه سوم محبوب‌ترین برند ماشین لباسشویی قرار دارد. آبسال و جی‌پلاس به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و یکی از جدیدترین برندهای لوازم خانگی، هر دو شش درصد آرای نظرسنجی محبوب‌ترین برند لباسشویی را کسب کرده‌اند. ایکس‌و‌یژن با چهار درصد و برندهای لیدر و وسپر با دو درصد کمترین رای را در این نظرسنجی به دست آورده‌اند و در انتهای جدول محبوب‌ترین برندهای ماشین لباسشویی در بازار لوازم خانگی قرار دارند. حداقل این نظرسنجی چنین نتیجه‌ای دارد.

*** محبوب‌ترین برندهای تلویزیون
سامسونگ و ال‌جی دل مشتریان بازار لوازم خانگی را برده‌اند. حتی با وجود اینکه آنها رفیق نیمه راه شدند و دیگر مثل گذشته نمی‌توان محصولاتشان را در بازار پیدا کرد اما همچنان این دو برند کره‌ای بیشتر از نصف آرای نظرسنجی محبوب‌ترین برند تلویزیون را به‌دست آورده‌اند. در این رقابت سامسونگ از ال‌جی جلوتر است.

نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد ۲۹درصد شرکت‌کنندگان سامسونگ‌ را به عنوان بهترین برند تلویزیون انتخاب کرده‌اند و طرفداران ال‌جی، ۲۴درصد مشارکت‌کنندگان این نظرسنجی را تشکیل می‌دهند. در مجموع ۵۳درصد از آرا به برندهای کره‌ای اختصاص پیدا کرده و دیگر برندها سهمی کمتر از نصف دارند. بعد از دو برند ال‌جی و سامسونگ، برند باسابقه آیوا با ۱۵درصد آرا سومین برند محبوب در بازار تلویزیون است. بعد از این برند ژاپنی، نوبت به برندهای ایرانی لوازم خانگی می‌رسد.

در بین برندهای ایرانی تلویزیون، ایکس‌ویژن با به دست آوردن ۱۱درصد آرا توانسته از دیگر رقبا جلو بیفتد اما فاصله زیادی با عنوان محبوب‌ترین برند تلویزیون دارد. اسنوا با شش درصد ایکس‌ویژن را تعقیب می‌کند و برندهای لومکس، دوو و تی‌سی‌ال هر کدام توانسته‌اند چهار درصد آرای این نظرسنجی را به خود اختصاص دهند. مورد عجیب درباره محبوبیت برند جی‌پلاس در بین فروشنده‌ها و مشتری‌های بازار لوازم خانگی است. با اینکه ال‌جی دومین برند محبوب تلویزیون در سال ۹۹ به حساب می‌آید، جایگزین ایرانی این برند نتوانسته خود را در دل مشتریان بازار جا کند. نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد جی‌پلاس با کسب سه درصد آرا کمترین میزان محبوبیت را در بازار لوازم خانگی دارد.

*** محبوب‌ترین برندهای اجاق گاز
آلتون و اسنوا رقابت تنگاتنگی بر سر عنوان محبوب‌ترین برند اجاق گاز در بازار لوازم خانگی دارند. آنها هر کدام توانسته‌اند نظر یک سوم شرکت‌کنندگان در نظرسنجی را به خود جلب کنند و فاصله کمی با همدیگر دارند. با این وجود آلتون یک قدم جلوتر از اسنوا ایستاده و با ۳۱درصد آرا توانسته با اختلاف کمی عنوان محبوب‌ترین برند اجاق گاز را به دست بیاورد.

اسنوا هم با ۳۰درصد آرا در رتبه دوم ایستاده است. در بین برندهای اجاق گاز، علاوه بر رقابت سنگین بین رتبه اول، چالش دیگری برای رتبه سوم داریم. تاکنو و اخوان دو برند اجاق گاز هستند که برای رتبه سوم با هم رقابت نزدیکی دارند. پیروز این رقابت، برند تاکنو است که در نظرسنجی محبوب‌ترین برند اجاق گاز رتبه سوم را به دست آورده. پشت سر آن اخوان با رای ۹درصدی ایستاده است. با این حساب می‌توان گفت حدود ۸۰درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی به چهار برند آلتون، اسنوا، تاکنو و اخوان به عنوان محبوب‌ترین برند رای داده‌اند و سهم دیگر برندها چندان چشمگیر نیست.

سینجر با هفت درصد، لوپز با چهار درصد، کن و پیلوت با سه درصد، پادیسان با دو درصد و نوژن با یک درصد کمترین رای را در نظرسنجی آورده‌اند. با این حساب می‌توان گفت به ترتیب برندهای نوژن، پادیسان، کن و پیلوت کمترین محبوبیت را در بین برندهای مختلف اجاق گاز در بازار لوازم خانگی دارند. در این نظرسنجی حدود هزار و ۲۰۰نفر از فروشندگان و مشتریان لوازم خانگی شرکت کرده‌اند.

*** محبوب‌ترین برندهای جاروبرقی
پارس خزر، پیروز بدون رقیب در نظرسنجی محبوب‌ترین برند جاروبرقی است. این برند توانسته نظر ۴۴درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی را به خود جذب کند و با اختلاف زیادی در رتبه اول قرار دارد. این مورد نشان می‌دهد نزدیک به نیمی از فروشنده‌ها و مشتریان بازار لوازم خانگی روی جاروبرقی‌های پارس‌خزر حساب ویژه باز می‌کنند. هرچه باشد پارس خزر سال‌هاست در حوزه جاروبرقی حرف‌هایی برای گفتن دارد.

بعد از این برند، رقابت تنگاتنگی بین اسنوا و ناساالکتریک برای کسب رتبه دوم در جریان است.
پیروز این رقابت نزدیک اسنوا است که ۱۱درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی آن را محبوب‌ترین برند جاروبرقی می‌دانند. ناساالکتریک با کسب ۱۰درصد آرا، اختلاف کمی با اسنوا دارد اما به هر صورت در رتبه سوم نظرسنجی محبوب‌ترین برند جاروبرقی قرار گرفته است. دیگر برندها نظر کمتر از ۱۰درصد شرکت‌کنندگان را به خود جلب کرده‌اند.

در این نظرسنجی برند نانیوا و پاکشوما هر کدام هشت درصد، هاردستون و لومکس هر کدام پنج درصد، ویداس چهار درصد، تکنو سه درصد و فادر دو درصد رای آورده‌اند و نتوانسته‌اند خودشان را در دل فروشنده‌ها و مشتریان بازار لوازم خانگی جا کنند. یکی از مواردی که نشان می‌دهد رقابت چندانی بین برندهای جاروبرقی دیده نمی‌شود، همین است که حدود ۶۵درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی که از فروشندگان و مشتریان لوازم خانگی هستند، تنها به سه برند رای داده و برندهای دیگر محبوبیت کمتری برای آنها دارند.

کدخبر: ۳۵۶۳۲۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر