کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۱۶۷۳
تاریخ خبر:

مجیدی و دو طلسم که باید در هفته دوم بشکند

روزنامه هفت صبح | امسال لیگ عجیب و غریبی داریم. لیگی که نصف بیشتر باشگاه‌هایش با مشکلات مالی و مدیریتی و ساختاری دست و پنجه نرم می‌کنند. انصافا به جز یکی دو تیم خاص، هیچ باشگاه دیگری به معنای واقعی کلمه حرفه‌ای نیست و سایر تیم‌ها اگر عدالتی در کار باشد، حتی حق حضور در لیگ یک را هم ندارند چه برسد به لیگ یک. همین دیروز، بازی مس رفسنجان و پدیده برگزار نشد چون بازیکنان پدیده تصمیم گرفتند اصلا به رفسنجان نروند.

این پایان روز عجیب لیگ برتر نبود. در فاصله یک ساعت تا دیدار نفت و سپاهان، شرکت پیمانکار ورزشگاه شهدای فولاد به دلیل صادر نشدن چک اجاره‌ این ورزشگاه از سوی نفت مسجد سلیمان، اجازه ورود به اتوبوس تیم نفت را نداد تا تیم میزبان پشت درهای ورزشگاه بماند. پیش از این قرار بود دیدار نفت مسجد سلیمان و سپاهان در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان برگزار شود اما طی ۱۰ روز، زمین چمن این ورزشگاه وضعیت فاجعه‌ای پیدا کرد تا مسئولان سازمان لیگ مجبور به تغییر ورزشگاه میزبان این بازی شوند.

هرچند سرانجام این بازی راس ساعت مقرر آغاز شد. تکلیف زمین بازی‌های چند تیم دیگر هم هنوز مشخص نیست. بگذریم و به بازی‌های امروز برسیم. اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد امروز قرار است چهار بازی دیگر از هفته دوم لیگ بیست و یکم برگزار شود. هوادار و پیکان مقابل هم قرار می‌گیرند، تراکتور میزبان صنعت‌نفت خواهد بود، فجرسپاسی در شیراز با گل‌گهر روبه‌رو می‌شود و در فولادشهر اصفهان، ذوب‌آهن به مصاف استقلال می‌رود.

مجیدی و کلی طلسم که باید بشکند
استقلال پس از پیروزی سخت اما باارزش مقابل هوادار در هفته اول، امشب مهمان ذوب‌آهن است. تیم اصفهانی که فصل گذشته را با خوش‌شانسی و فرار از سقوط به پایان برد، لیگ بیست و یکم را با پیروزی خارج از خانه مقابل صنعت‌نفت آغاز کرد. این تیم امشب در حالی میزبان استقلال است که هدایتش را مهدی تارتار برعهده دارد و همین می‌تواند جذابیت این بازی را بیشتر کند. استقلال در صورتی که بتواند با دست پر از فولادشهر خارج شود، پس از پنج فصل و گذشت شش سال، می‌تواند در دو هفته ابتدایی لیگ برتر به پیروزی دست پیدا کند.

آخرین باری که آبی‌پوشان پایتخت هر دو دیدار ابتدایی لیگ را برنده از زمین خارج شدند، به پانزدهمین دوره لیگ برتر برمی‌گردد. ذوب‌آهن طی سال‌های اخیر در اصفهان نتایج خوبی را برابر استقلال کسب کرده و آخرین پیروزی آبی‌پوشان در دیار زاینده رود، به حدود پنج سال پیش بازمی‌گردد. از آن تاریخ تاکنون چهار سال و ۹ ماه می‌گذرد و استقلال در این فاصله پنج بار دیگر در اصفهان به مصاف ذوب‌آهن رفته که سهم آبی‌ها دو شکست و پنج تساوی بوده است. در واقع استقلال اگر امشب ذوب‌آهن را ببرد، هم طلسم پنج ساله نبردن در فولادشهر را می‌شکند و هم طلسم شش ساله پیروز نشدن در دو بازی ابتدایی فصل را!

استقلال امشب می‌تواند به یک رکورد جدید دیگر در تاریخ لیگ برتر دست پیدا کند. این تیم در مجموع ادوار لیگ برتر ۱۰۹۹ امتیاز کسب کرده و با یک مساوی به امتیاز ۱۱۰۰ خواهد رسید و نزدیک‌ترین رقیب استقلال در این زمینه پرسپولیس است که فعلا ۱۰۷۸ امتیازی است. در نظر بگیرید که پرسپولیس در پنج فصل اخیر قهرمان لیگ برتر بوده و اگر این قهرمانی‌ها نبود، اختلاف امتیازی دو تیم در مجموع ادوار لیگ بیشتر از اینها بود. این در حالی است که از نقطه نظر افتخار در کسب عنوان قهرمانی، استقلال با کسب سه عنوان، بعد از تیم‌های پرسپولیس و سپاهان در رده سوم قرار گرفته است.

فرهاد ترکیب برنده را عوض می‌کند؟
استقلال در نیمه اول بازی مقابل هوادار خوب نبود و مجیدی بین دو نیمه یک تعویض و ۱۰ دقیقه بعد یک تعویض دیگر انجام داد و روند بازی تیمش شکل بهتری پیدا کرد. به همین دلیل به نظر می‌رسد فرهاد تیمش را با ترکیب اواسط نیمه دوم بازی مقابل هوادار به میدان بفرستد. احتمالا ۱۱ بازیکن اصلی استقلال در بازی امشب این نفرات هستند: سیدحسین حسینی، سیاوش یزدانی، محمدحسین مرادمند، محمد دانشگر، وریا غفوری، جعفر سلمانی، آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور، امیرحسین حسین‌زاده، ارسلان مطهری و امین قاسمی‌نژاد.

در ترکیب ذوب‌آهن حضور یکی دو بازیکن خودنمایی می‌کند. مهم‌ترین آنها رضا خالقی‌فر است که در تقریبا در تمام تیم‌هایش به جز پرسپولیس، مقابل استقلال گلزنی کرده است! میلاد جهانی هم دیگر بازیکنی است که توجهات را به خود جلب خواهد کرد. او که فصل گذشته در تهران زننده هر دو گل تیمش به استقلال بود، در فصل نقل و انتقالات موردنظر فرهاد مجیدی بود اما این انتقال انجام نشد و جهانی در تیمش ماندنی شد و حالا باید دوباره مقابل استقلال بازی کند.

سوژه‌های سایر بازی‌ها
بازی دو تیم بی‌هوادار پیکان و هوادار، یکی از بازی‌های امروز است. نمایش خوب تیم هوادار مقابل استقلال، خیلی زود توقعات را از رضا عنایتی بالا برد و پیش‌بینی می‌شود آنها امشب بتوانند پیکان را شکست دهند. تقابل تراکتور و صنعت‌نفت هم جذابیت‌های خاص خودش را دارد.

تراکتور که هفته گذشته سنگین‌ترین باخت هفته اول را مقابل گل‌گهر ‌ پذیرفت مقابل تیمی قرار می‌گیرد که با سرمربی‌اش در کمیته انضباطی درگیری حقوقی دارد و این بازی هم می‌تواند بخشی از این جنگ و درگیری باشد. بازی فجرسپاسی و گل‎گهر هم بازی خاصی است. پس از سال‌ها می‌توانیم یک بازی را در ورزشگاه خاطره‌انگیز حافظیه تماشا کنیم و تقابل با گل‌گهر که حسابی مدعی نشان داده، می‌تواند این بازگشایی را زیباتر هم بکند.

کدخبر: ۴۲۱۶۷۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر