کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۱۰۴۲۸
تاریخ خبر:

یک گزارش نسبتا رسمی نشان می‌دهد: چند نفر از تلگرام فیلتر شده رفتند

جمعی از نمایندگان مجلس روز گذشته به وزارت ارتباطات رفتند تا درباره مباحث روز فناوری اطلاعات و ارتباطات با وزیر ملاقات کنند. در این جلسه آمارهای قابل توجهی درباره رویکرد کاربران به پیامرسان فیلتر شده تلگرام مطرح شده که غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده اصولگرای مجلس بخش‌هایی از آن را از زبان وزیر ارتباطات نقل کرده است:

**** ۱- پس از فیلتر تلگرام از ۴۵ میلیون کاربر، تنها یک‌میلیون نفر این نرم‌افزار را پاک‌ کرده‌اند. در این مدت تولید محتوا در تلگرام ۴۰درصد کاهش داشته است؛ همچنین از میزان بازدید از این پیام‌رسان ۵۰درصد کاسته شده است.

**** ۲- در حال حاضر هشت میلیون و ۲۰۰ هزار کاربر در پیام‌رسان‌های داخلی حضور دارند. به‌طور میانگین پیام‌رسان‌های داخلی چهار میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک دارند و تفاوت اعداد به دلیل استفاده برخی افراد از چند پیام‌رسان داخلی به‌صورت هم‌زمان است.

**** ۳- ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای ارتقاء هفت پیام‌رسان تایید شده داخلی از وظایف وزارت ارتباطات بوده و این پیام‌رسان‌ها ظرفیت پشتیبانی از ۱۵میلیون مشترک را دارند.

در همین رابطه خبرگزاری ایسنا به نقل از رییس سازمان فناوری اطلاعات می‌نویسد: میزان بازدید از پست‌های تلگرامی کاهشی ۷۰ درصدی از زمان آغاز مهاجرت داشته که ۵۰ درصد آن مربوط به زمان فیلتر شدن این پیام رسان است. به گفته رسول سراییان میزان ترافیک بین‌الملل پیام رسان‌ها با کاهش برآوردی ۶۷درصدی مواجه شده و تعداد پست‌های ارسالی در کانالهای تلگرام ۴۰درصد کم شده است.
سراییان با اشاره به اینکه داخلی‌ها مجموعا تاکنون ۲۲ میلیون نصب داشته‌اند، اظهار کرد: از این تعداد حدود ۸.۵ میلیون کاربر فعال هستند و تاکنون پهنای باندی معادل ۴۰ گیگ را به خود جذب کرده‌اند.

کدخبر: ۲۱۰۴۲۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • khordbin

    تلگرام تازه خودمونی شده!

  • masoudronin

    تلگرام حیف نیس بابا چیه این برنامه مزخرف سروش

  • nirvana

    وزیر ارتباطات گفته از ۴۵ میلیون نفر تو ت لگرام یک میلیون نفر خارج شدن این یک‌ میل یون هم خودشون بودن خب این همه خرج نداشت که خودتون میرفتید بیرون ..

  • nirvana

    یه میلیونم خودشونن..