کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۷۶۴۲
تاریخ خبر:

مجریان مطرح جایی در تلویزیون ندارند

روزنامه هفت صبح، احمد رنجبر |‌ آهسته آهسته سال 1402 از راه می‌رسد و تلویزیون و رادیو خود را برای ویژه‌برنامه‌های مختلف سال نو آماده می‌کنند. هنوز نام مجریان برنامه‌های سال تحویل تلویزیون به شکل رسمی اعلام نشده اما برای رادیو این اتفاق افتاده است. از قضا نام‌های مشهوری در جمع آنها دیده می‌شود؛ از جمله فرزاد حسنی‌، امیر‌حسین مدرس و منصور ضابطیان. سومی اما در گفت‌و‌گو با هفت صبح خبر را تکذیب کرد و درباره اجرای حسنی و مدرس نمی‌توان با قطعیت نظر داد.

مورد اول| منصور ضابطیان
رسانه‌ها از قول مدیر رادیو صبا نوشته‌اند که منصور ضابطیان برای نوروز امسال ویژه‌برنامه «خانم‌ها آقایان بهار» را اجرا خواهد کرد. با این حال این نکته مغفول مانده که برنامه ضابطیان تامینی است و برای نوروز 1401 تولید شده بود. حالا رادیو صبا قرار است بار دیگر «خانم‌ها آقایان بهار» را ساعت 20 هر شب در نوروز پیش‌رو پخش کند؛ برنامه‌ای که سال پیش در قالب یک مجموعه از داستان، موسیقی، ترانه و نامه‌های آدم‌های معروف به یکدیگر پخش شده بود. خود ضابطبان هم به هفت‌صبح گفت که برنامه‌ای جدید اجرا نکرده است و فعلا چنین قصدی نیز ندارد.

مورد دوم| امیر‌حسین مدرس
به نقل از حمیدرضا افتخاری (مدیر رادیو صبا) اعلام شده است که امیرحسین مدرس برنامه‌های‌ رادیویی «حرف وصل» و «دفتر نوروز» را در ایام نوروز اجرا می‌کند؛ دومی جدید نیست و سال پیش روی آنتن رفته بود. اولی هم برنامه روتین رادیو صبا است که قرار است نوروز با حال و هوای این ایام پخش شود. با امیر‌حسین مدرس تماس گرفتیم؛ موفق به صحبت با او نشدیم و همسرش پاسخگوی سوالات شد.

به گفته او‌، مدرس مدت‌هاست به دلیل عدم حضور در تهران و نیز تمرکز بر پژوهش نسخ خطی‌، از منزل برنامه‌های رادیویی را ضبط می‌کند و تاکنون متن ویژه‌برنامه نوروزی «حرف وصل» به‌دست او نرسیده است. مدیر رادیو صبا درباره این برنامه توضیح داده که به بررسی آیین و رسوم مشترک کشورهای حوزه «ایران بزرگ» که همراه با ما نوروز باستانی را جشن می‌گیرند، می‌پردازد. آیا مدرس سری جدید «حرف وصل» را اجرا می‌کند؟

مورد سوم| فرزاد حسنی
اولین نامی که به عنوان مجری سال تحویل یکی از شبکه‌های رادیویی رسانه‌ای شد، فرزاد حسنی است. این خبر را علیرضا مقصودی‌، مدیر رادیو جوان در اختیار رسانه‌ها قرار داد و درباره آن گفت:« محتوای این برنامه درباره چشم‌اندازهای آینده و اتفاقاتی است که باید در شخص و جامعه رخ بدهد.

این برنامه که هنوز اسمش انتخاب نشده، چهار ساعته است و امکان ارتباط با مخاطب در آن وجود دارد. » با فرزاد حسنی هم تماس گرفتیم اما موفق به گفت‌و‌گو نشدیم تا از دیگر جزئیات برنامه و نیز اجرای قطعی‌اش اطلاع یابیم. عجالتا او مشهورترین مجری ویژه‌برنامه‌های سال تحویل تلویزیونی و رادیویی در نوروز 1402 است.

مورد چهارم| پشت در تلویزیون
فارغ از ماجرای رادیویی، مشخص نیست چرا فرصت اجرای تلویزیونی به فرزاد حسنی، منصور ضابطیان و امیرحسین مدرس نرسیده است. آنها جزو مجریان با تجربه و کاربلد هستند و در سالی که شبکه‌های سیما با بحران مجری برای سال تحویل مواجهند، گزینه‌های مناسبی محسوب می‌شوند.

خودشان به پیشنهاد تلویزیون جواب رد داده‌اند یا تلویزیون اصلا سراغ‌شان نرفته است؟ ضابطیان از عدم تمایل به اجرا می‌گوید و مدرس تمرکز بر پروژه شخصی را عامل این اتفاق عنوان می‌کند. هر‌چند اگر شرایط مهیا می‌شد بعید بود او فرصت چند روزه برای اجرای ویژه‌برنامه تلویزیونی را نمی‌داشت. درباره حسنی احتمال دوم قطعی‌تر به‌نظر می‌رسد؛ او جزو چهره‌هایی است که بارها با سد اجرا در تلویزیون مواجه شده است و مشهورترین آن به حواشی پس از «کوله پشتی» برمی‌گردد.

در کارنامه حسنی اجرای ویژه‌برنامه شبکه سه یعنی «تحویل بهار» در سال 91 و ویژه‌برنامه نوروزی شبکه دو یعنی «‌نو در دو» در سال 93 دیده می‌شود. منصور ضابطیان که «رادیو هفت» شناسنامه تلویزیونی اوست، سال پیش ویژه‌‌برنامه نوروزی «نارنج و ترنج» را برای شبکه دو اجرا کرد. امیر‌حسین مدرس مجری محبوب مدیران سابق شبکه چهار بود که احتمالا مصاحبه او با سعدی و فردوسی و حافظ در نوروز سال 98 خاطرتان هست!

کدخبر: ۵۰۷۶۴۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1560694797

    همه اجراها رو بدین به مهران رجبی و سید ب شیر….. بعدشم در تلویزیون رو گل بگیرین

  • farhad-82

    این صدا و سیما در شأن مجریان مطرح نیست.