کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۳۵۳۰
تاریخ خبر:

مثلث انگیزه علیه کالدرون

روزنامه هفت صبح | گل‌محمدی، رفیعی و رحمتی با انگیزه‌هایی کاملا شخصی مقابل پرسپولیس قرار خواهند گرفت . هفته ششم لیگ برتر فردا برگزار می‌شود و بی‌شک مهم‌ترین بازی را در مشهد خواهیم دید. جایی که پرسپولیس پس از یک باخت حیثیتی به سپاهان، مهمان شهرخودرو خواهد بود. این بازی علاوه بر حساسیت‌های جدولی، تقابل انگیزه‌های شخصی سه مربی و بازیکن تیم مشهدی در مقابل پرسپولیس خواهد بود. این شخصیت‌‎ها و انگیزه‌های آنها را بررسی می‌کنیم:

*** گل‌محمدی و فرار از یک اتهام
بعد از اینکه جدایی برانکو از پرسپولیس قطعی شد، مناسب‌ترین گزینه برای جانشینی او از نظر هواداران یحیی گل‌محمدی بود. او فصل گذشته نتایجی فوق‌‎العاده با پدیده گرفته بود و کارنامه‌اش را پربارتر از قبل کرده بود اما مشکل بزرگی پیش روی پرسپولیسی‌ها بود. یحیی چند روز قبل از قطعی شدن جدایی برانکو از پرسپولیس قراردادش را با تیم مشهدی به مدت دو سال تمدید کرده بود. او در آن مقطع از تیم امید هم پیشنهاد داشت و در نهایت تصمیم گرفت با تیم مشهدی ادامه بدهد، البته در آن مقطع خبری از پرسپولیس نبود و شاید اگر جدایی برانکو از این تیم چند روز زودتر رخ می‌داد، یحیی هم قراردادش با پدیده را تمدید نمی‌کرد.

او بعد از اینکه متوجه شد پرسپولیسی‌ها به دنبال او هستند، سکوت کرد تا مذاکرات بین مدیران دو باشگاه انجام شود بلکه پرسپولیسی‌ها بتوانند مالک پدیده را راضی کنند. سکوت او صدای هواداران پدیده را هم در آورد چرا که مشخص بود خود یحیی هم دوست دارد هدایت پرسپولیس را بر‌عهده بگیرد. در نهایت اما این اتفاق رخ نداد، حمیداوی به جدایی گل‌محمدی رضایت نداد و یحیی به‌رغم میل باطنی‌اش در مشهد ماند و چند روز بعد گابریل کالدرون سرمربی پرسپولیس شد. حالا پنج هفته از لیگ نوزدهم گذشته است.

شهرخودرو با پدیده فعلا بالاتر از پرسپولیس قرار دارد اما تیم یحیی این روزها در اوج نیست و مشکلاتی دارد و برای رهایی از این وضعیت نیاز به یک نتیجه خوب مقابل پرسپولیس دارد. او همچنین یک انگیزه شخصی دیگر هم دارد و آن رفع اتهام از خودش است. منتقدان او معتقدند او با تیم‌هایش همواره مقابل پرسپولیس وا می‌دهد و می‌بازد. اتفاقی که این بار هم اگر رخ بدهد، این شائبه پررنگ‌تر از قبل خواهد شد و یحیی نمی‌خواهد همچنان در مظان چنین اتهامی باشد. تنها راه چاره متوقف کردن یا شکست دادن پرسپولیس است.

*** سروش رفیعی و انتقام از کالدرون
سروش رفیعی فصل گذشته بازیکن پرسپولیس بود؛ البته در نیم‌فصل دوم. او در این مدت بازی‌هایی برای پرسپولیس انجام داد اما جز در یکی، دو بازی، هرگز در قواره خودش ظاهر نشد و برانکو هم مجبور شد به خاطر تیمش به او کمتر میدان بدهد. با این حال هنوز امیدهایی به او وجود داشت‌ اما برانکو به شکلی غیرمنتظره از پرسپولیس رفت و گابریل کالدرون به جای او سرمربی پرسپولیس شد. در روزهای اول تمرین همه چیز عادی بود. تصاویری از حضور کالدرون در کنار سروش در تمرینات منتشر می‌شد که نشان می‌داد سرمربی آرژانتینی روی رفیعی حساب ویژه‌ای بازی کرده و البته به او حساس است!

چند روز بعد پرسپولیس راهی اردوی ترکیه شد و در همان روزها بود که فهرست مازاد این تیم باید اعلام می‌شد. شایعات نشان می‌داد که شایان مصلح، امید عالیشاه، مهدی شریفی و یکی، دو نفر دیگر جزو مازادها هستند اما ناگهان نام سروش رفیعی در کنار مصلح به عنوان مازادهای پرسپولیس اعلام شد و این دو بازیکن همان روز از ترکیه راهی ایران شدند. رفیعی به شدت از این اتفاق شاکی شد و مشکلاتی هم با مدیران باشگاه پیدا کرد اما سرانجام رضایت داد و از پرسپولیس به صورت توافقی جدا شد. بعدا کالدرون تلویحا ادعا کرد ‌ رفیعی تنبل بود و توپ را زیاد نگه می‌داشت و به همین دلایل ترجیح داد که او را خط بزند.

رفیعی هم رفت و چند روز بعد با شهرخودرو به توافق رسید و به این تیم پیوست. او البته مدتی مصدوم بود و تمرینات زیادی را از دست داد. سروش حتی تا امروز هم به دلیل مصدومیت‌هایی جزئی و ناآمادگی بدنی زیاد بازی نکرده اما برای بازی با پرسپولیس انگیزه متفاوتی دارد. او می‌خواهد به کالدرون ثابت کند که چه اشتباهی درباره او مرتکب شده و این فقط و فقط با درخشش در مقابل چشم و تیم کالدرون ممکن است.

***سیدمهدی رحمتی و دلبری از استقلالی‌ها
یکی دیگر از چهره‌های ویژه این بازی سیدمهدی رحمتی است. رحمتی در تقابل با پرسپولیس چهره‌ای دوگانه داشته است. او گاهی یک‌تنه مقابل این تیم می‌ایستاد و رقیب را ناکام می‌کرد و گاهی با اشتباهاتش عامل ناکامی و باخت تیمش می‌شد. او اصولا در دربی‌ها هم یکی از مهم‌ترین بازیکنان زمین محسوب می‌شد و بیشتر نگاه‌ها به او معطوف بود. دروازه‌بان فصل گذشته استقلال با حاشیه‌های زیادی از این تیم جدا شد و به شکلی غیرمنتظره به تیم شهرخودرو پیوست.

او فصل قبل در استقلال کابوس دربی برگشت و آن پنالتی جنجالی را پشت سر گذاشته ‌ و از چشم هواداران استقلال افتاده بود. مدیران استقلال هم سیدحسین حسینی را به او ترجیح داده ‌ و تصمیم گرفته بودند او را نگه دارند! رحمتی هم به پدیده رفت و از همان ابتدا کارش را با انگیزه آغاز کرد. در این مدت او روند خودش را حفظ کرده است. در چند بازی کلین‌شیت‌های فوق‌العاده‌ای داشته و سیوهایی دیدنی انجام داده و در یکی، دو بازی هم اشتباهاتی همیشگی از او سر زده و سوپرگل هم خورده است!

او آخرین بار در بازی مقابل نفت مسجدسلیمان خروجی اشتباه داشت و عامل اصلی گل خوردن شهر خودرو و مساوی شدن بازی بود. در بازی جام حذفی هم یحیی او را نیمکت‌نشین کرد تا هم به او هشداری داده باشد و هم برای بازی مقابل پرسپولیس آماده‌اش کند. بازی مقابل پرسپولیس همیشه برای رحمتی یک بازی ویژه است.

این بار هم همین گونه است و البته او یک انگیزه متفاوت هم دارد. در روزهایی که سیدحسین حسینی از همه تیم‌ها گل می‌خورد و حتی یک کلین‌شیت هم برای استقلال ثبت نمی‌کند و از تیمی مثل گل‌ریحان البرز هم گل بد می‌خورد! خودش در مقابل پرسپولیس کلین‌شیت کند و یک بار دیگر ارزش‌هایش را به هواداران استقلال هم نشان بدهد. برای رحمتی این بازی حتی از بازی مقابل استقلال هم مهم‌تر است!

کدخبر: ۲۸۳۵۳۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر