کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۶۵۲۱
تاریخ خبر:

متهمان ردیف اولِ ‌هفته کم‌ گل لیگ‌برتر

روزنامه هفت صبح | ‌هفته پنجم لیگ برتر هم به پایان رسید. این هفته کم‌گل‌ترین هفته لیگ بیست و یکم بود که البته مقصر اصلی‌اش نه بی‌دقتی مهاجمان تیم‌ها و ضعف گلزنی، بلکه درخشش غیرمنتظره بعضی از دروازه‌بان‌ها بود. متهمان ردیف اول این قحطی گل در هفته پنجم را معرفی می‌کنیم.

محمدرضا اخباری؛ بهترین بازیکن هفته؟
متوقف کردن سپاهان در اصفهان، آن هم درست یکی دو روز بعد از حضور سرمربی جدید کار آسانی نبود اما تراکتور به لطف درخشش محمدرضا اخباری از پس این کار برآمد. سپاهان در این بازی ۲۰ شوت روانه دروازه تراکتور کرد که پنج شوت در چارچوب بود و اخباری همه آنها را مهار کرد که سه مهار او واقعا فوق‌العاده بود.

او یک بار در دقایق ابتدایی بازی ضربه سر فرشاد احمدزاده را از زیر طاق دروازه‌اش بیرون کشید، در اواخر نیمه اول هم با خروجی به موقع ارسال زمینی محمدرضا حسینی را با حرکتی تکل مانند دفع کرد و در نیمه دوم هم شوت ناگهانی و نوک پای دانیال اسماعیلی را با پای خودش دفع کرد. او در این بازی کوچک‌ترین اشتباهی نداشت و با چندین خروج موفق هم ارسال‌های بلند بازیکنان سپاهان را مهار کرد. اکثر سایت‌های آنالیز و تحلیل بازی‌های لیگ برتر، اخباری را به عنوان بهترین بازیکن این بازی و هفته پنجم لیگ برتر معرفی کرده‌اند.

علیرضا حقیقی؛ اولین کلین‌شیت مقابل استقلال
بازی استقلال و نساجی زیباترین بازی هفته بود. یک ۹۰ دقیقه جذاب و پرحادثه که در آن دو تیم موقعیت‌های زیادی خلق کردند اما خبری از گل نبود و این به دلیل درخشش گلرهای دو تیم بود. در این میان این علیرضا حقیقی بود که توانست با چند مهار خوب، بالاخره برای اولین بار در طول دوران بازی‌اش، مقابل استقلال دروازه تیمش را بسته نگه دارد.

او هم مثل اخباری بهترین بازیکن زمین بود. یک دبل‌سیو دیدنی در نیمه اول درخشان‌ترین لحظه او در این بازی بود. جایی که در دقیقه ۲۸ ابتدا شوت سریع و محکم محمدحسین مرادمند را از داخل محوطه جریمه و در شلوغی عجیب و غریب آن، دفع کرد و توپ در فاصله چند قدمی خط دروازه مقابل رودی ژستد مهاجم استقلال قرار گرفت و او هم با ضربه سری شیرجه‌ای دروازه حقیقی را هدف قرار داد اما دروازه‌بان اسبق تیم ملی با یک واکنش سریع دیگر، مانع از گل خوردن تیمش شد. این احتمالا یکی از بهترین نمایش‌های حقیقی در طول دوران بازی‌اش بود.

علیرضا رضایی؛ سورپرایز جذاب فرهاد
وقتی ترکیب اصلی استقلال برای بازی مقابل نساجی مشخص شد، هواداران این تیم از دیدن نام علیرضا رضایی در دروازه تیم‌شان شگفت‌زده و شاید نگران شدند. البته فرهاد مجیدی بارها از اعتمادش به این دروازه‌بان جوان گفته بود اما کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد به رضایی جوان در این بازی حساس میدان بدهد.

آن هم در حالی که تیمش دو دروازه‌بان مدعی و آماده به نام‌های سیدحسین حسینی و رشید مظاهری دارد. به هر حال رضایی اولین حضورش را در ترکیب استقلال تجربه کرد و این تجربه با درخشش او در مقابل چشم هواداران کاملا شیرین و موفق از آب درآمد. او در نیمه اول یک شوت سرکش از بازیکنان نساجی را مهار کرد و یک بار دیگر هم دروازه تیمش را با شیرجه‌ای سریع از باز شدن نجات داد‌ اما اوج کار او در نیمه دوم بود.

جایی که علی آل‌کثیر در موقعیت تک به تک با او قرار گرفت و در حالی که به نظر می‌رسید موفق به دریبل و گذشتن از دروازه‌بان استقلال شده، رضایی به زیبایی هر چه تمام، توپ را از جلوی پای او قاپید و اجازه نداد نساجی در ورزشگاه آزادی به گل برسد. او جمعه شب بیشتر از هر بازیکن دیگر تشویق شد و بهترین بازیکن تیمش هم بود و حالا باید گفت استقلال به جای دو دروازه‌بان مدعی، سه گلر مطمئن در اختیار دارد و این کار فرهاد مجیدی را سخت‌تر خواهد کرد.

احمد گوهری؛ کلین‎شیت با مهار پنالتی
تنها دروازه‌بانی که این هفته موفق به مهار پنالتی شد، احمد گوهری دروازه‌بان صنعت‌نفت آبادان بود. او توانست ضربه پنالتی مرتضی تبریزی را در نیمه اول مهار کند و تا پایان بازی دو بار دیگر هم دروازه تیمش را از باز شدن مقابل تیم گل‌گهر سیرجان نجات داد. گوهری هم مثل سه گلر قبلی، به عنوان بهترین بازیکن تیمش شناخته شد. این دومین کلیت‌شیت متوالی او در دو بازی اخیر صنعت‌نفت آبادان بود.

فقط دو اشتباه منجر به گل
در این هفته، فقط روی دو گل از ۱۰ گل به ثمر رسیده می‌توان دروازه‌بان‌ها را مقصر اصلی دانست. اولی، مربوط به بازی شهرخودرو و ذوب‌آهن می‌شود که دروازه سعید جلالی‌راد از زاویه بسته مقابل ذوب‌آهن باز شد. البته او دقایقی قبل از این صحنه از ناحیه کتف مصدوم شده بود و بعد از گل هم تعویض شد. او اگر مصدوم نبود، به احتمال زیاد آن توپ را مهار می‌کرد.

دومین و بزرگ‌ترین اشتباه را رادوشوویچ مرتکب شد. درست است که شوت عقیل کعبی محکم و برق‌آسا بود اما زاویه چندانی نداشت و اگر دروازه‌بان کروات پرسپولیس در جاگیری و محاسباتش دچار اشتباه نمی‌شد، می‌توانست آن شوت را مهار یا دفع کند ولی یک گام اشتباه به سمت مخالف باعث شد تا جا بماند و شوت دیدنی کعبی با برخورد به زیر تیر افقی دروازه پرسپولیس، به شکل زیبایی تبدیل به گل شود.

سایر کلین‌شیت‌ها
در این هفته دروازه‎بان سپاهان یعنی کریستوفر نت هم کلین‌شیت کرد که البته در مقابل تراکتور کار چندان سختی نبود. محسن فروزان دروازه‌بان گل‌گهر هم در برابر صنعت‌نفت چندان به زحمت نیفتاد و گل نخورد. ایمان صادقی دروازه‌بان فجر‌سپاسی در تهران مقابل پیکان نمایش خوبی داشت و دروازه‌اش را بسته نگه داشت. مهرداد بشاگردی دروازه‌بان فولاد هم مقابل هوادار زیاد به دردسر نیفتاد.

کدخبر: ۴۲۶۵۲۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر