کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۴۹۶۲
تاریخ خبر:

مالک قطعه زمین مرغوب بابلسر چه ‌کسی است؟

روزنامه هفت صبح | این بار جلسه دادگاه طبری با بحث‌های سنگین حقوقی همراه شد. برخلاف جلسات پیشین که اکبر طبری ترجیح می‌داد خودش صحبت کند و اتفاقا نشان می‌داد که قدرت خوبی در سخنوری دارد، وکیل او بود که تماما صحبت کرد و از موکلش دفاع کرد. در این دادگاه البته از مصطفی نیاز آذری متهم ردیف پنجم این پرونده که به خارج از کشور متواری است نیز به کرات صحبت شد و قاضی و دادستان مشغول رمزگشایی از مراودات مالی او با اکبر طبری بودند.

نقطه ثقل این ارتباطات هم زمین‌‌ بابلسر است که هیچ‌کس مسئولیت‌اش را قبول نمی‌کند! قوه قضاییه اعتقاد دارد که این زمین‌ها در واقع از نیاز آذری به اکبر طبری داده شده اما اکبر طبری می‌گوید که چون نیاز آذری دوست‌اش بوده، برای سرکشی در ساخت ویلای این زمین به آنجا می‌رفته و هیچ مراوده خاصی در میان نبوده است. در این گزارش، قصه زمین بابلسر و معماهای آن را بررسی می‌کنیم.

*** برای سرکشی می‌رفت
وکیل طبری این توضیحات را درباره زمین بابلسر و ساخت ویلا در آن داد.
* یک: شرط فی‌مابین طبری و نیاز آذری هرگز تحویل گرفتن ساختمان مستقر در زمین‌های بابلسر نبود، به عبارت دیگر ملک مذبور به صورت غیر رسمی به همسر موکل من انتقال یافت.

* دو: موکل من در غیاب نیازآذری و در ایام اقامت وی در خارج هر از چند گاهی برای نظارت بر روند پیشرفت ساختمان به محل موردنظر سرکشی می‌کرده تا ساختمان مذبور هرچه زودتر آماده شود و به فروش نهایی برسد.
* سه: درباره موضوع لاشه‌های ۱۵ فقره چک ۴۵۰ میلیارد تومانی که از منزل متهم کشف شده باید بگویم این لاشه‌های ۱۵فقره چک که مندرج در کیفرخواست است هیچگاه به بانک انتقال نیافته.

* چهار: منشأ روابط قرارداد‌های حقوقی طبری و نیازآذری از آنجایی ناشی می‌شود که نیازآذری از فعالان اقتصادی کشور در حوزه‌هایی چون طلا و پروتئین و همشهری طبری بوده است.
* پنج: موکل ۵ قطعه زمین ثبتی روی کاغذ با همان کاربری از مصطفی نیازآذری خریداری کرده، دادسرا به کدامین دلیل پیگیری ادعای پرونده نیازآذری را مرتبط دانسته است.

*** زمین لوکس است نه دیمی!
در ادامه جلسه دادگاه، نماینده دادستان به پشت میز آمد و این صحبت‌ها را درباره زمین‌ها انجام داد.
* یک: وکیل متهم که مدعی است موکلش طی ۲۰ سال سر سوزنی تخلف مرتکب نشده، توضیح نمی‌دهد که موکلشان چرا بدون داشتن سمت و بدون تصریح به وکالت، به جای همسرش در ۵ فقره اثر انگشت درج می‌کند؛ حال آنکه بر اساس ماده ۱۰۰ قانون ثبت اسناد و املاک کشور این عمل موکل وی جرم جعل محسوب می‌شود.

* دو: چون آقای طبری گفت آن زمین دیمی است به اذهان چنین القا شد که یک بیابان است حال آنکه ما نشان دادیم که این زمین به تعبیر آقای طبری دیمی دارای چه تصاویر لوکس و چشم‌نوازی می‌باشد و در حاشیه دریاست؛ البته فیلم‌های بیشتری نیز وجود دارد. همچنین وکیل متهم می‌گوید فیلم مربوط به ملک را در حالت اولیه نشان دهید که باید بگویم آن را هم نشان می‌دهیم.

* سه: خواهشم این است در خصوص یک و نیم میلیارد تومان، وکیل متهم طبری، پرونده را بخواند ما تمام حساب‌ها را درآوردیم. متهم طبری در سال ۸۹ یک میلیارد به حساب ابراهیم غفاری که کارمند نیاز آذری بود ریخت. روی هوا نمی‌توان حرف زد. متهم طبری سال ۸۹ یک میلیارد به نیاز آذری می‌دهد که همان نیز مظنون به پولشویی است.

* چهار: ما اسناد را بررسی کردیم و در دفاتر نیاز آذری هاردی با اطلاعات خوبی به دست آوردیم. در اسناد مالی نیاز آذری پرونده‌ای در خصوص طبری دارد. حساب چک‌ها را درآوردیم که گفتند وصول کردیم و داده‌ایم به متهم طبری. پول‌ها را به صورت نقدی به متهم طبری در دفترش تحویل می‌دادیم و همه چک‌ها وصول شده است.

* پنج: از طرفی ملک در زمان واگذاری کاربری زراعی داشته، اما اگر زراعی بوده چرا در این ملک ویلای لوکس ساخته شد که این یک جرم دیگر است و بر اساس کدام مجوز بوده است؟

* شش: اختیارات روند کار را متهم طبری داشته است. طبری ۵ وکالت جعلی را به فردی برای پیگیری امور ثبتی می‌دهد. به چه علتی، برای پروانه ساختمان به برادر خانم نیاز آذری وکالت می‌دهد؟ اگر مدعی هستید که بابت حساب و کتاب بوده چرا ملک تمام شده و متهم طبری با خانواده به آنجا می‌رفته است؟

*** قصه زمین‌ها ادامه دارد
در ادامه دادگاه نیز از فردی به عنوان مطلع خواسته شد که بیاید و صحبت کند. او یک کارشناس رسمی دادگستری است که طبری او را ۱۵ روز برای پیگیری ثبتی ملک بابلسر به آنجا می‌فرستد. نکته عجیب اینکه آن فرد مطلع گفته: « طبری به من گفت که ملک برای خانمی در خارج از کشور است و امور ملک را پیگیری کن، من از ۵ سند تک برگ و نقشه جانمایی عکس گرفتم و طبری دستش را روی اسناد می‌گذاشت، به طبری گفتم باید به ثبت آنجا مراجعه کنم.» بعدا مشخص شده که این ملک به نام همسر طبری زده شده است… قرار است دادگاه ادامه داده شود که مشخص شود بالاخره در پروژه این زمین، طبری نقش اصلی داشته، همسرش یا نیاز آذری؟

*** چند نقل قول ویژه در دادگاه
* وکیل طبری: منشأ روابط قرارداد‌های حقوقی طبری و نیازآذری از آنجایی ناشی می‌شود که نیازآذری از فعالان اقتصادی کشور در حوزه‌هایی چون طلا و پروتئین و همشهری طبری بوده است.
نماینده دادستان: ما اسناد را بررسی کردیم و در دفاتر نیاز آذری هاردی با اطلاعات خوبی به دست آوردیم. در اسناد مالی نیاز آذری پرونده‌ای در خصوص طبری دارد. حساب چک‌ها را درآوردیم که گفتند وصول کردیم و داده‌ایم به متهم طبری. پول‌ها را به صورت نقدی به متهم طبری در دفترش تحویل می‌دادیم و همه چک‌ها وصول شده است.

* کارشناس رسمی دادگستری: نمی‌دانم که دلیل آقای طبری برای پنهان کردن نام خانم‌شان در اسناد املاک بابلسر چه بود، در اداره ثبت گفتم که ملک برای همسر یکی از نمایندگان مجلس است، طبری نمی‌خواست که من اطلاعی از جزئیات ملک داشته باشم. وقتی به نام مطلع من را احضار کردند متوجه شدم که ملک برای همسر طبری است. اداره ثبت نیز از این موضوع اطلاعی نداشت.

کدخبر: ۳۳۴۹۶۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر