کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۵۷۳۲
تاریخ خبر:

بازداشت دو نفر به اتهام مالخری ‌۱۰۰‌گوشی آیفون

روزنامه هفت صبح | این دو نفر چندی پیش به جرم مالخری گوشی‌های مدل بالا دستگیر شدند و مشخص شد در پرونده‌شان خرید ۱۰۰ گوشی سرقتی از سارقان وجود دارد و این چهار، پنج ماه آخر هم فقط گوشی آیفون مدل بالا را از سارقان یا مالخران دیگر می‌خریدند و به فردی تبعه افغانستان می‌فروختند تا آنها قاچاقی، گوشی‌ها را از کشور خارج کنند.

در فروردین ماه امسال ماموران متوجه شدند دو نفر اقدام به خرید گوشی‌های سرقتی در شرق تهران می‌کنند. با انجام تحقیقات دقیق، نتیجه بررسی‌های پلیسی به مرجع قضایی منعکس شد و هر دو مالخر به نام‌های امیر ۴۳ ساله دارای چهار فقره سابقه کیفری و نادر ۲۹ ساله دارای سه فقره سابقه کیفری در مخفیگاه‌شان دستگیر شدند و در بازرسی از آن محل هشت دستگاه تلفن همراه آیفون مدل بالا، دو قبضه سلاح سرد و حدود ۴۰۰ میلیون ریال پول نقد کشف شد.

با استعلام گوشی‌های تلفن همراه مشخص شد تمامی گوشی‌ها در مدت اخیر سرقت شده‌اند که در ادامه متهمان دستگیر شده پس از مواجهه با مدارک و مستندات موجود لب به اعتراف گشوده و به خرید گوشی‌های سرقتی اعتراف کردند.نادر در بازجویی اعتراف کرد کارشان خرید و فروش گوشی‌های مسروقه است و بارها به همین جرم به زندان افتاده‌اند.

نادر در ادامه تحقیقات پلیسی اظهار داشت:«مدتی است که تصمیم گرفتیم کار خودمان را توسعه بدهیم و این بار گوشی‌های سرقتی را از سارقان نمی‌خریدیم بلکه از مالخرهای محدوده خیابان شوش و مولوی فقط گوشی آیفون مدل ۱۱ یا ۱۲ را به مبالغی در حدود ۷۰ یا ۸۰ میلیون ریال خریداری می‌کردیم و آنها را به یکی از اتباع کشورهای خارجی با قیمتی بالاتر می‌فروختیم، او هم گوشی‌ها را به صورت قاچاقی به کشور متبوعش می‌برد.» در واقع آنها گوشی‌های آیفون ۱۲ که حدود ۴۰ میلیون تومان قیمت دارد را از مالخران آن محدوده به مبلغ هشت میلیون تومان می‌خریدند و سپس به مبلغ بالاتر به یکی از اتباع برای قاچاق از کشور می‌فروختند.

*** مالخر باعث سرقت سارقان
معروف است اگر مالخری در کار نباشد، هیچ سارقی جایی برای فروش اقلام سرقتی خودش ندارد اما خود مالخرها می‌گویند ما نخریم یک نفر دیگر گوشی‌های سرقتی را می‌خرد. نادر حدود ۲۹سال دارد و دارای سه سابقه کیفری است. در مدت پنج ماه حدود ۱۰۰ گوشی سرقتی خرید و فروش کرده است. دو سال قبل هم به دلیل مالخری، سه ماه در زندان بوده است.

می‌گوید:« سود مالخری برای سارقان است، ما فقط ۵۰۰ هزار تومان روی هر گوشی سود می‌کنیم.» متهم دیگر پرونده امیر ۴۳ ساله است که سه سال قبل، حدود شش ماه به جرم مالخری در زندان بوده است. می‌گوید:« پشیمان هستم اما ما با سارقان کار نمی‌کردیم گوشی‌های آیفون مدل بالا را از دیگر مالخران می‌خریدیم بعد به یک نفر تبعه افغانستان می‌فروختیم. برخی هم گوشی را می‌خریدند خرد می‌کردند تا از قطعاتش استفاده کنند.» می‌گوید از بیکاری سراغ این کار رفتم، اما دیگر نمی‌روم. در پنج ماه، ۱۰۰گوشی یعنی سرقت شده است که این دو نفر توانسته‌اند از مالخران دیگر آنها را بخرند!

کدخبر: ۳۸۵۷۳۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر