کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۴۶۳۸
تاریخ خبر:

ماسک زدن در مترو اجباری شده ‌اما نه همه‌ جا

روزنامه هفت صبح، احمدرضا نجفی | من هر روز مترو سوار می‌شوم. روزهای اولی که کرونا آمده بود مترو تبدیل به شهر مردگان شده بود. تا آخر فروردین وضع به همین شکل بود و هر روز از قطارهای خالی مترو لذت می‌بردیم. اصلا عجیب نبود اگر می‌دیدی یک نفر روی شش تا صندلی مترو دراز کشیده و پیام‌های تلگرامش را چک می‌کند. یکی دو هفته اخیر وضعیت به کلی متفاوت شده. احتمالا شما هم متوجه شلوغی خیابان‌ها شده‌اید.

در روزهای گذشته آنقدر ایستگاه‌های مترو شلوغ شده‌اند که دیگر برچسب‌های «نشستن ممنوع» روی صندلی‌های یکی در میان جواب نمی‌دهد و آدم‌هایی که ایستاده به هم چسبیده‌اند، ترجیح می‌دهند حداقل نشسته به هم بچسبند.هفته پیش که مسئولان شهری گفتند زدن ماسک در مترو را اجباری می‌کنند خنده‌ام گرفت. شما هم بودید با دیدن صورت‌های بدون ماسک و دست‌های بدون دستکش متروسوارها خنده‌تان می‌گرفت، تا اینکه دیروز دیدم این کار واقعا شدنی است.

من ایستگاه ۱۵خرداد نزدیک بازار تهران سوار مترو می‌شوم و تا ایستگاه مفتح به عنوان مقصد، تقریبا شش ایستگاه با متروسوارها همسفر هستم. روز گذشته موقع سوار شدن به مترو دیدم عده زیادی در حال خروج هستند و همگی ماسک دارند. تازه برخی شیلد هم گذاشته بودند. یک نفر از میان جمعیت با انگشت اشاره به صورتش اشاره کرد و بهم گفت: ماسک! ماسک! من که منظورش را متوجه نشدم اما وقتی جلو رفتم فهمیدم نقش این ماشین‌های توی جاده را دارد که حضور پلیس راهنمایی رانندگی را به لاین مقابل گوشزد می‌کند.

هشدارش واقعی بود. وقتی وارد ایستگاه شدم دیدم چهار نفر با لباس نیروی انتظامی، یک نفر با لباس کارکنان مترو و یکی دیگر با لباس شخصی سر بی‌ماسک‌ها فریاد می‌زدند و می‌گفتند: یعنی چی که ماسک نزدی؟ برای بهداشت خودت و من باید ماسک بزنی! صدای آن کسی که لباس شخصی به تن داشت از همه بلندتر بود. همین موضوع بود که من را مجبور کرد پله‌های غیربرقی مترو ۱۵خرداد را دوباره بالا بیایم و بروم سراغ دستفروشی که دو ماه است مقابل در مترو ماسک می‌فروشد.

کار و کاسبی‌اش حسابی راه افتاده بود. هر کس بدون ماسک از مترو در می‌آمد مستقیم می‌رفت سراغ آقای دستفروش. از گیت که رد شوید، انگار از مرز رد شده‌اید. خیلی‌ها به محض اینکه ۱۰قدم از گیت دور می‌شدند، ماسک را از صورتشان بر می‌داشتند.آنقدری صدای پلیس مترو و آن آقای لباس شخصی بلند بود که دستم به عکس گرفتن نرفت. تصمیم گرفتم در ایستگاه مقصد یعنی شهید مفتح دست به دوربین شوم و رسالت خبرنگاری‌ام را به جا بیاورم که دیدم متاسفانه در ایستگاه مفتح هیچ خبری از پلیس و فریادهای آقای کاپشن‌دار نبود. با این حساب می‌توان گفت ماسک زدن در مترو اجباری شده اما نه در همه ایستگاه‌ها.

کدخبر: ۳۲۴۶۳۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر