کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۳۹۶۳
تاریخ خبر:

ماجرای ‌ژاپنی‌ها و کوچک‌زاده و فتح‌الله‌زاده

روزنامه هفت صبح | یک: ‌ژاپنی‌ها در کمتر از ۴۰روز چهار مقام دست‌اندرکار المپیک توکیو را برکنار کرده‌اند. اما اتهام‌های اینان چه بوده است؟‌آهنگساز مراسم افتتاحیه و سرود المپیک توکیو به این دلیل برکنار شد که ۲۳ سال قبل از او نقل شده که در دبیرستان همکلاسی معلولش را اذیت کرده و گفته که پشیمان نیست!ایشان در حال حاضر ۵۲ ساله هستند و به خاطر حرفی که ۲۳ سال قبل درمورد اتفاقی که در ۴۰ سال پیش رخ داده گفته برکنار شدند. آن هم درست در شروع المپیک.

مدیر هنری المپیک توکیو هم چون به یک بازیگر زن چاق و خیلی مشهور پیشنهاد داده بود در مراسم افتتاحیه با لباس خوک هنرنمایی کند،‌متهم به نگاه جنسیتی شد و عذرخواهی کرد و استعفا داد،‌مدیر مراسم افتتاحیه و اختتامیه هم چندی قبل به شوخی و در حین یک برنامه کمدی به کسی گفته بود که بیایید کمی «هولوکاست بازی» کنیم. او هم به خاطر افشای این جملات مجبور به استعفا شده است.

قبل از همه اینها هم مدیر برگزاری المپیک توکیو هم به خاطر شوخی‌های ضد زن از کار برکنار شده بود!یعنی از کادر اصلی برگزاری المپیک دیگر کسی باقی نمانده است! این همه احتیاط و محافظه کاری و گارد دفاعی مسئولان ژاپنی در برابر بخشی از افکار عمومی نشانه احترام آنها به افکار عمومی است یا نشانه احتیاط و ترس فلج‌کننده‌شان؟‌

دو: مهدی‌ کوچک‌زاده نماینده سابق مجلس در واکنش به فیلمی که در شبکه‌های اجتماعی از دعوای چند دختر نوجوان در اصفهان منتشر شده بود، چند روز پیش در صفحه اینستاگرامش نوشت:زنان ورزشکار الگوی دختران نوجوان هستند و این چیزها طبیعی است.واقعا زبانم قاصر است از پرداختن و نیش و کنایه زدن به آقای کوچک زاده. نوعی معصومیت در کلام ایشان است که آدم قفل می‌کند.

یعنی کوچک‌ترین تقصیری برای اشتباهات فرهنگ رسمی که چنین دخترانی حاصل آن ممکن است بوده باشند در نظر نمی‌گیرد. یعنی برای مدت وکالتش در مجلس،‌عصبیتی که بین او و دیگر وکلا حاکم بود و مثل موج از طریق رسانه‌ها و روزنامه‌ها و فضای مجازی در افکار عمومی شناور می‌شد هیچ قصوری قائل نیست. خیلی عالم‌وار و دانشمندوار،‌این کنش خشونت‌بار زشت را به ورزش بانوان تسری می‌دهد. این حجم عدم ریزبینی،‌این حجم نگاه حق به جانب حیرت‌انگیز است.

سه: پنجشنبه شب در جایی علی فتح‌الله‌زاده را دیدم و خب یادم آمد که یک‌بار در اوایل هفت صبح وقتی مدیر استقلال بود به عنوان هدیه برایم یک دست ست کامل لباس پرسپولیس را فرستاده بود.خیلی کار جالب و عجیبی بود. فتح‌الله‌زاده هم از آن دست چهره‌هایی است که هیچ وقت نمی‌شود با اطمینان درباره فواید و مضرات حضورش در فوتبال حرف زد.

کدخبر: ۴۰۳۹۶۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر