کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۶۱۵۱
تاریخ خبر:

ماجرای یک میتینگ جنجالی در امجدیه

روزنامه هفت صبح | روزنامه اطلاعات در تاریخ ۱۰ اسفند ۱۳۵۹ در صفحه سه خود، یادداشتی منتشر کرده بود با امضای مخفف ع - الف و در آن به یک میتینگ سیاسی پرداخته بود که روز ۷ اسفند ۱۳۵۹ در ورزشگاه شهید شیرودی فعلی یا امجدیه آن روزها برگزار شده بود. این میتینگ را در آن زمان نهضت آزادی برگزار کرده بود که حدودا یک سال بود دولت موقت را تحویل داده بود، اما در مجلس حضور داشت.

در آن مطلب، تقریبا این میتینگ به تمسخر گرفته شده و به یک مسابقه فوتبال تشبیه شده بود.‌در یک سایت اصولگرا درباره این میتینگ نوشته شده: «روز ۷ اسفند ۱۳۵۹ سخنرانی ۴ نفر از نمایندگان مجلس عضو نهضت آزادی (مهدی بازرگان، یدالله سحابی، ابراهیم یزدی و هاشم صباغیان) در حمایت از ابوالحسن بنی‌صدر و ابراز مخالفت آنان با نیروهای خط امام، سبب بروز اغتشاشات شد.

در این مراسم که در ورزشگاه امجدیه (شهید شیرودی) برگزار شد، سخنرانان به دولت رجایی و عملکردش در مورد گروگان‌ها و به آنچه که «نبودن آزادی برای اقلیت مجلس شورای اسلامی» خواندند و همچنین به آنچه که «تفتیش عقاید در آموزش و پرورش» نامیده شد، حمله کردند. این مراسم به درگیری و اغتشاش انجامید.»

اما این عکس از وبلاگ مهندس توسلی در همین روز برداشته شده که از راست: احمد صدرحاج‌سیدجوادی (۱۳۹۲)، رجائیان، محمدمهدی جعفری، مهندس بازرگان (۱۳۷۳)، مصطفی کتیرائی (۱۳۹۴)، مهدی ممکن، علی‌اکبر معین‌فر (۱۳۹۶) و رضا صدر، از چهره‌های شاخص آن دوران دولت موقت را نشان می‌دهد که همان‌طور که دیدید، چهار چهره شاخص از میانشان، تاکنون دار فانی را وداع گفته‌اند.

کدخبر: ۳۷۶۱۵۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر