کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۶۷۳۸
تاریخ خبر:

ماجرای یورش زورگیرها به‌ستاره تنومند فوتبال ایران

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | علی دایی باشی،‌ مردی شناخته شده، ستاره‌ای مشهور‌،‌ با ۵۱ سال سن و ۱۸۹ سانتی‌متر قد و ۱۲۰کیلو وزن، آن هم در حالی که در روز روشن و در یک خیابان پرتردد شمال شهر می‌خواهی همراه با دخترت سوار اتومبیلت شوی، ‌باز هم برای زورگیرها فقط یک طعمه هستی. گستاخانه با چاقویی در دست بهت حمله می‌کنند و بر زمینت می‌زنند و در جلوی چشمان دختر نونهالت گردنبند طلایت را می‌دزدند. به همین سادگی‌، به همین ترسناکی.

* یک: ماجرای سرقت‌های پی‌درپی از علی دایی سوژه عجیبی شده است. یعنی حتی وقتی تصادف کرده بود دزدان باز هم رحم نکردند و به او دستبرد زدند. در آخرین حادثه، حوالی ساعت ۱۸ عصر روز چهارشنبه (۷ آبان‌ماه) علی دایی به همراه فرزندش در حال خروج از دفتر کارش در خیابان آصف بود که ناگهان دو فرد سوار بر موتورسیکلت به او نزدیک شدند، گردنبند طلای او را به سرقت بردند و متواری شدند.

بهت و وحشت این ماجرا اینجاست که سارقان جلوی چشم نورا، دختر علی دایی سرقت را انجام دادند و در فیلم هم مشخص است علی دایی با دخترش کنار خودروی‌شان ایستاده‌اند، یک موتورسوار از روبه‌رو می‌آید و عابر پیاده‌ای هم از کنار دایی عبور می‌کند و زنجیر طلایی را که گردن علی دایی است می‌کشد، علی دایی واکنش نشان می‌دهد، دزد با سلاح سرد سعی در ایجاد رعب و وحشت دارد، نورا به گوشه‌ای جلوی در خانه‌ها پناه برده .

در نهایت سارق تعادل علی دایی را برهم می‌زند و با موتوری که منتظرش است از صحنه فرار می‌کند و دویدن علی دایی به دنبال او هم ثمری ندارد. این فیلم با واکنش‌های زیادی در فضای مجازی مواجه شد. عده‌ای می‌گفتند: سارقان حتی دیگر به قهرمان ملی هم رحم نمی‌کنند. اما واقعیت این است که شاید سارقان اصلا علی دایی را تشخیص نداده‌اند و برق زنجیر طلا هوش از سرشان ربوده باشد. هرچند احتمالش کم است.

* دو: سرهنگ محمد کالوسی، سرکلانتری یکم پلیس پیشگیری تهران بزرگ توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرد. طبق گفته او و بررسی تصاویر دوربین‌ها در محل، دو نفر سوار بر موتورسیکلت از پشت به این فوتبالیست سابق کشورمان نزدیک شده و در عرض چندثانیه گردنبند را از گردن آقای دایی کشیده و متواری شده بودند.او درباره این که آیا دو سارق علی دایی را شناسایی کرده بودند یا خیر؟ گفت:

با توجه به اینکه دو سارق از پشت به دایی و دخترش نزدیک شدند، به نظر نمی‌رسد که آنان از قبل شناسایی شده باشند یا حتی سارقان از این موضوع که از چه کسی سرقت می‌کنند، باخبر باشند و قصد قبلی در کار بوده باشد، البته این موضوع در حال بررسی است و فعلا نمی‌توان به شکل قطعی درباره آن اظهارنظر کرد.

اما علی دایی درباره ارزش ریالی گردنبند به‌سرقت‌رفته می‌گوید زنجیرش ۸۰ میلیون تومان ارزش داشته است. پلیس هم می‌گوید: متاسفانه گردنبند او کاملا نمایان و قابل رؤیت بوده، درحالی‌که یکی از هشدارهای همیشگی پلیس این است که شهروندان اقلام و اشیای قیمتی خود را به نمایش نگذارند.

*** ماجرای دیگر سرقت‌ها از علی دایی
اما این اولین‌بار نیست که علی دایی، فوتبالیست سابق تیم ملی طعمه دزدان می‌شود. علی دایی پیش از این ماجرا سه‌بار دیگر نیز مورد سرقت واقع شده است. اولین سرقتی که از علی دایی، فوتبالیست مشهور کشور رخ داد، به قبل از سال ۱۳۹۰ بازمی‌گردد. چندسال قبل وقتی او ساکن یک منزل ویلایی در سه‌راه یاسر پایین‌تر از نیاوران بود، چند دزد از دیوار این ویلا بالا رفتند تا به منزل دایی دستبرد بزنند.

اما در این امر ناموفق بودند. گویا همین مسئله باعث شد دایی منزلش را عوض کند و در یک برج واقع در فرمانیه ساکن شود. اما ماجرای دوم سرقت مربوط به تصادف شدید او در اسفند سال ۹۰ است. علی دایی، سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن پس از شکست مقابل سپاهان در راه بازگشت به تهران جدا از بازیکنان و عوامل باشگاه به همراه خودروی شخصی خود عازم تهران شد و در مسیر کاشان خودروی او چپ کرد.

در شب سانحه مشخص شد گوشی تلفن گران‌قیمت علی دایی و برخی اموال شخصی‌اش گم شده و دیگر هرگز آن را پیدا نکرد تا شایعه دزدیده شدن این گوشی تلفن همراه توسط برخی از حاضران در محل سانحه تصادف به گوش برسد. ارزش حدودی اموال سرقت‌شده ۵ میلیون تومان در سال ۹۰ بود و دزدان پیدا نشدند. اما بار سومی هم برای سرقت از علی دایی در میان بود.

دوباره در اسفندماه این‌بار در سال ۹۱ سرقت رخ داد؛ دایی هشت سال پیش از این ماجرا نیز، دوباره هدف گردنبند‌قاپی قرار گرفته بود. روز ۲۷ اسفند سال ۹۱، علی دایی و همسرش که به قصد انجام کارهای درمانی به بیمارستان فرمانیه مراجعه کرده بودند، مورد حمله چهار سارق قرار گرفتند؛ سارقانی که با دو دستگاه موتورسیکلت در تعقیب وی بودند. آنها قصد ربودن گردنبند دایی را داشتند و به وی حمله کردند، اما دایی در برابر آنها مقاومت کرد که در نتیجه سارقان ناکام ماندند.

علی دایی از ناحیه گردن مورد جراحت قرار گرفت، به داخل بیمارستان رفت تا درمان مناسبی روی او انجام شود. دوربین‌های امنیتی بیمارستان فرمانیه تصویر این اتفاق را ضبط کردند و از دستگیری دزدان خبری منتشر نشد. این‌بار نیز دایی به دلیل سرقت زنجیر طلایی که معمولا بر گردن دارد، مورد حمله سارقان قرار گرفت.

البته یکی از کاربران فضای مجازی توضیح می‌دهد یک کفش‌دزدی هم در سابقه سرقت‌ها از علی دایی وجود دارد و ماجرا از این قرار بوده است که دایی برای کمک به یک هیأت ورزشکاری به داخل هیأت می‌رود و وقتی بازمی‌گردد با جای خالی کفش‌هایش روبه‌رو می‌شود!

کدخبر: ۳۵۶۷۳۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر