کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۴۲۴۴
تاریخ خبر:

ماجرای کمیته‌ای که خودش آتش‌بیار معرکه است

روزنامه هفت صبح | هفته‌های پایانی لیگ برتر، ‌ قاعدتا باحساسیت‌های زیادی پیگیری می‌شود و اتفاقاتی که در این بازی‌ها و حواشی آنها رخ می‌دهد، جنجال‌های زیادی را ایجاد می‌کند. طبیعتا کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال باید به دقت تک‌تک اتفاقات را رصد کند و از ایجاد جنجال‌های زیاد جلوگیری کند اما عملکرد همین دوستان، باعث شده نه‌تنها خبری از کم شدن حواشی نباشد بلکه به این حواشی دامن هم زده شود. به این موارد توجه کنید.

منصوریان؛ چرا این همه سختگیری؟
سرمربی تیم آلومینیوم اراک در نیم‌فصل دوم، جزو منضبط‌ترین و بااخلاق‌ترین مربیان لیگ برتر بود. به شهادت آرشیو، او حتی زمانی که تیمش از قضاوت‌های اشتباه داوران متضرر می‌شد، از آنها حمایت می‌کرد و از فدراسیون می‌خواست تا هوای داورها را داشته باشد. خویشتن‌داری منصوریان حتی صدای دستیار او یعنی محمد خرمگاه را درآورد و او در یکی از نشست‌های خبری خود خطاب به منصوریان گفت: «این ره که تو می‌روی به ترکستان است!» در واقع خرمگاه معتقد بود که سکوت منصوریان باعث شده تا داوری‌ها علیه این تیم شود.

در نهایت کار به جایی رسید که منصوریان پس از آخرین بازی تیمش در یک مصاحبه تلویزیونی فوتبال ایران را به فساد متهم کرد و گفت: «با این وضعیت فوتبال تمام می‌شود.» همین جمله باعث شد تا دیروز کمیته انضباطی او را فرابخواند تا درباره این ادعاهایش توضیحاتی بدهد و آنها را اثبات کند. این در حالی است که بسیاری از مربیان و بازیکنان، ادعاهایی جنجالی‌تر مطرح کرده‌اند و اتهاماتی بزرگ‌تر را به فدراسیون و مجموعه فوتبال ایران نسبت داده‌اند اما هیچ واکنشی از سوی کمیته انضباطی دیده نشده است.

امیر قلعه‌نویی؛ شاکی ابدی، مصونیت همیشگی
درباره او حرف ناگفته‌ای نمانده است. قلعه‌نویی چند سال پیش‌ در استقلال که بود، تعدادی از بازیکنانش را به شهادت یکی دو تن از اطرافیانش به کم‌کاری متهم کرد. دو سال در سپاهان بود و بارها و بارها فدراسیون فوتبال را به مهندسی نتایج متهم کرد و باشگاه سپاهان هم تحت تاثیر او رکورد صدور بیانیه علیه داوران و تیم‌های حریف را در یک فصل شکست‌ اما کوچک‌ترین برخورد و احضاری برای اثبات ادعاهایش انجام نشد. قلعه‌نویی در این فصل هدایت گل‌گهر را برعهده داشت و تا همین چند هفته پیش فصل آرامی را پشت سر می‌گذاشت اما چند اشتباه داوری علیه این تیم باعث شد تا او دوباره شاکی شود و به طعنه بگوید:

«شاید بالای ۱۰ پنالتی به گفته کارشناسان برای ما نگرفته‌اند. فکر می‌کنم می‌خواهند ۱۰ قانون جدید در فوتبال به کار بگیرند که یکی از آنها بنابر تاییدیه فیفا، عدم اعلام پنالتی برای گل‌گهر است و ظاهرا پس از این مسابقه به‌صورت رسمی اعلام خواهد شد.» عجیب اینکه درست بعد از این مصاحبه، در بازی مقابل آلومینیوم اراک دو پنالتی و در برابر سایپا هم یک پنالتی مشکوک در دقیقه ۹۵ برای گل‌گهر گرفتند و با همین پنالتی‌ها ۶ امتیاز به حساب تیم قلعه‌نویی واریز شد. با این حال هنوز خبری از واکنش کمیته انضباطی به ادعاهای قلعه‌نویی نیست و او هم دیگر از داوری‌ها شاکی نیست.

فرهاد مجیدی؛ اتهام بزن، سکوت کن
درباره فرهاد مجیدی هم کم ننوشته‌ایم. او هم سابقه پر و پیمانی در ادعاهای عجیب و بدون سند به اهالی فوتبال دارد. از ماجراهای اخیر و کل کل او با وزیر ارتباطات و معاون وزیر ورزش که بگذریم، باید مهم‌ترین و جنجالی‌ترین اتهام‌زنی او در یکی دو سال اخیر را یادآوری کنیم. او فصل گذشته پس از شکست استقلال در یک بازی جنجالی مقابل فولاد با داوری سیدمهدی سیدعلی در اینستاگرام خود نوشت: «فوتبال پاک. ویلای امیر دشت…!

کار در شهرداری به کمک آقای فامیل…! عضو رایگان مدرسه فوتبال…! معرف ویزای اسپانیا…! شام و ناهار در رستوران تهرانسر…! تک و تنها هستم اما هرگز مقابل بی‌عدالتی سکوت نمی‌کنم. مردم خیلی زود متوجه حقیقت خواهند شد.» حالا بیش از یک سال از آن روزها گذشته و مجیدی نه‌تنها حرفی درباره این ادعاها و به قول خودش بی‌عدالتی‌ها نزده، بلکه فدراسیون و کمیته انضباطی هم که به نوعی توسط مجیدی متهم شده بودند هرگز هیچ واکنشی نشان ندادند و ماجرا مسکوت ماند. حالا خودتان قضاوت کنید. این ادعاهای مجیدی که با کدهای واضح مطرح شده سنگین‌تر است یا جمله کلی منصوریان؟

گل‌محمدی: خوش‌اخلاقی که بداخلاق شد
سرمربی پرسپولیس در طول این سال‌ها همواره جزو مربیان بااخلاق فوتبال ایران بود اما مدتی است که از او چیزهایی می‌بینیم که باورکردنی نیست. مهدی رسول‌پناه چند بار او را متهم به دلالی کرد اما یحیی حتی برای اعاده حیثیت از خودش هم که شده، واکنشی نشان نداد و فقط خواهان برکناری رسول‌پناه شد! او سال قبل هم پس از شکست مقابل استقلال در جام حذفی ادعا کرد که دست‌هایی در کار است تا استقلال قهرمان شود اما در نهایت این تراکتور بود که قهرمان جام حذفی شد.

فدراسیون فوتبال هم واکنشی به این ادعای یحیی نشان نداد. رفتار یحیی با داور دوم بازی تیمش در مقابل گل‌گهر سیرجان هم کاملا غیراخلاقی بود. رفتارهای مشابه، چه در فوتبال ایران و چه در فوتبال جهان با محرومیت‌هایی سنگین روبه‌رو شده بود اما کمیته انضباطی مدت‌ها این پرونده را مسکوت گذاشت و در نهایت پس از اینکه سقوط ماشین‌سازی به لیگ یک قطعی شد، یحیی را از نشستن روی نیمکت تیمش مقابل تیم سقوط کرده تبریزی محروم کرد؛ حکمی که هنوز هم نمی‌شود آن را باور کرد.

مدیران و مالکان متمول هم هستند
محمدرضا زنوزی مالک تراکتور، یکی از رکوردداران اتهام‌زنی و ادعاهای عجیب است. او دو سال پیش مدعی شد که تیم‌های سایپا و پیکان فقط برای این در لیگ برتر حضور دارند که مقدمات قهرمانی پرسپولیس و استقلال را فراهم کنند و از امثال تراکتور امتیاز بگیرند. او محسن فروزان را هم علنا به شرط‌بندی و تبانی متهم کرد اما فروزان بعدها تبرئه شد و فدراسیون هم زنوزی را بابت ادعاهای جنجالی‌اش دعوت یا بازخواست نکرد. جدیدترین مدیر پولدار فوتبال ایران هم مالک باشگاه بادران است که تهدید کرده ساختمان فدراسیون فوتبال را به آتش خواهد کشید. حکم خنده‌دار او هم ۲۰ روز محرومیت از کلیه فعالیت‌های فوتبالی است!

کدخبر: ۴۰۴۲۴۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر