کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۵۰۲۴
تاریخ خبر:

ماجرای پیاده کردن دام زنده در بزرگترین فرودگاه ایران +فیلم

سازمان دامپزشکی کشور با صدور اطلاعیه‌ای در ارتباط با حضور گله گوسفندان مشاهده شده در محوطه فرودگاه امام خمینی توضیحاتی ارائه کرد.

در این اطلاعیه آمده است: ترانزیت دام‌ها از فضای هوایی یا حتی خاک سرزمینی کشورها امری عادی و در چارچوب توافقات بهداشتی مقامات ذی‌صلاح کشورها در سطح جهان در حال انجام است. ایران و ترکیه طی سالیان اخیر با امضای تعدادی پروتکل‌های بهداشتی در عرصه بهداشت دام و فرآورده‌های خام دامی همکاری‌های نزدیکی داشته‌اند که از جمله این توافقات، اجازه ترانزیت دام از مسیر هر کدام از آنها از مبدا یا به مقصد کشور ثالث است.

بنابراین گزارش، در همین ارتباط یک فروند هواپیمای باری «ایران ایر» با حدود ۱۸۰۰ رأس گوسفند که از ترکیه به مقصد قطر در حال پرواز بوده که به علت نقص فنی در فرودگاه بین المللی امام خمینی فرود اضطراری داشته و دام‌ها در راستای اعمال اقدامات مرتبط با رفاه حیوانات مدتی در محوطه مربوط به فرودگاه نگهداری و پس از رفع نقص هواپیما مجدد بارگیری و به سمت مقصد حرکت داده شده‌اند.

در همین ارتباط یکی از همکاران دامپزشکی استان تهران نسبت به بازدید از دام‌ها اقدام کرده که بر اساس گزارش وی، دام‌ها در وضعیت سلامت بوده و نشانه‌ای بالینی از بیماری نداشته‌اند.

دیروز هواپیمای باری ۷۴۷ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" با محموله دام زنده از کشور ترکیه عازم یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس بود، به دلیل نقص فنی در قسمت موتور مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه امام خمینی شد.

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" در اطلاعیه‌ خود آورده است: پس از فرود اضطراری هواپیما و به دلیل عدم وجود هواپیمای جایگزین، با تلاش کارکنان معاونت مهندسی و تعمیرات، با وجود مشکلات ناشی از تحریم و تقارن این اتفاق با تعطیلات آخر ماه صفر، در کمتر از سه روز و به‌صورت شبانه‌روزی، جابه‌جایی موتور هواپیما از فرودگاه امام خمینی به فرودگاه مهرآباد واحد مهندسی و تعمیرات، صورت گرفت در حالی که این کار حداقل ۱۲ روز کاری زمان می‌برد.

کدخبر: ۳۵۵۰۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر