کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۵۸۶۷
تاریخ خبر:

ماجرای پرتره‌های خسته آقای مکرون

روزنامه هفت صبح | دیروز در فضای مجازی فارسی این تصویر و چند تصویر دیگر با این شرح منتشر شد: «کاخ الیزه، بدون شرح، تصاویری از مکرون پس از تماس تلفنی جدیدش با پوتین را منتشر کرده است که او را خسته و به شدت ناراحت نشان می‌دهد.» بررسی‌های ما نشان داد که این عکس‌ها نه توسط کاخ الیزه که توسط عکاس شخصی مکرون یعنی خانم Soazig De La Moissonnière در صفحه اینستاگرامش منتشر شده است.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد که چنین شرحی برای این تصاویر درست نیست چرا که شرح برخی از عکسایی که منتشر شده ربطی به گفت‌وگو با پوتین ندارد. مثلا همین عکسی که در این مطلب می‌بینید. به گفته عکاس این تصویر، در روز ۹ فوریه ساعت ۲۲ گرفته شده است. طبق اطلاعات کاخ الیزه در این روز صرفا مکرون در هیات وزیران شرکت کرده و مکالمه تلفنی با پوتین نداشته است. در شرح عکاس برای این عکس نیز نوشته شده: «پایان جلسه و تقریبا پایان روز»

با این حال همه این‌ها بهانه‌ای شد برای اینکه نگاهی کنیم به بیوگرافی عکاس شخصی مکرون که این روزها به خاطر آغاز کمپین انتخاباتی مکرون نیز حسابی سرشلوغ است. او فرانسوی است. در ابتدا جذب تئاتر شد و به مدت ۵ سال آموزش تئاتر دید و کارگردان شد.
بعد از آن به سمت عکاسی رفت و نخستین سوژه‌های خود را در خیابان پیدا می‌کرد و به موازات کار در این زمینه، به پرتره کشیده شد و بعد از آن کم‌کم به سمت مسائل سیاسی و اجتماعی رفت.

او یک عکاس آزاد بود و عکس‌هایش را به مطبوعات می‎‌فروخت تا اینکه در جریان کمپین انتخاباتی سال ۲۰۱۲، عکاس شخصی فرانسوا بایرو سیاستمدار فرانسوی شد. در سال ۲۰۱۶ مکرون او را انتخاب کرد و او از مه ۲۰۱۷ به عنوان عکاس رسمی رئیس جمهور فرانسه در کاخ الیزه مستقر شد و در آوریل ۲۰۱۸ رئیس سرویس عکاسی ریاست جمهوری شد. تصاویری که او در اینستاگرام شخصی خود با ۱۴۵ هزار دنبال‌کننده منتشر کرده نشان‌دهنده سطح بالای اعتماد به او در کاخ الیزه و سطح بالای دسترسی او به رئیس جمهور است تا جایی که او تقریبا در هر زمانی در دفتر رئیس جمهور می‌‌تواند حضور داشته باشد.

کدخبر: ۴۴۵۸۶۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر