کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۲۱۴۶
تاریخ خبر:

ماجرای نامه انجمن ایران و هلند درباره ویلموتس

روزنامه هفت صبح، تادر نامدار | صحبت‌های مهدی تاج درباره چگونگی حضور مارک ویلموتس در ایران و کسانی که در معرفی این مربی بلژیکی به فدراسیون فوتبال ایران نقش داشتند جنجالی شده و پای نفر اول ورزش ایران را به ماجرا باز کرده است. تاج در مصاحبه با برنامه ۲۰:۳۰ گفت: «مرکز فرهنگی ایران و هلند نامه‌ای را به مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش داده و سه مربی خارجی را معرفی کرده که سلطانی‌فر با پاراف این نامه، آن را به شخص رئیس فدراسیون ارجاع داده است.»

این سه مربی ویلموتس و رنار و لوپتگی بودند. که خب لوپتگی این پیشنهاد را رد می کند ، رنار شرایط خاصی داشته و بالاخره ویلموتس نصیب ما می شود. اما چرا مرکز فرهنگی ایران و هلند باید به وزیر ورزش ایران سرمربی خارجی معرفی کند ؟

زمانی که مسعود سلطانی‌فر رئیس سازمان میراث فرهنگی دولت بود، در تاریخ ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ همراه با هیاتی به هلند رفت و مرکز تجاری- فرهنگی ایران و هلند با حضور او افتتاح شد. او دراین مراسم از تمایل ایران به گسترش روابط در زمینه‌های مختلف با هلند گفت. به این ترتیب مشخص می‌شود که نامه مرکز فرهنگی ایران و هلند به دلیل سابقه حضور جناب وزیر در مراسم افتتاح این مرکز به وزارت ورزش ارسال شده وگرنه مثلا مرکز فرهنگی ایران و مکزیک هرگز این اجازه را به خود نمی‌دهد که به وزیر ورزش ایران مربی خارجی معرفی کند!

ابهام دوم اما بزرگ‌تر است. مرکز فرهنگی ایران و هلند این موارد را به عنوان خدمات به مشتریان خود عرضه می‌کند: «توسعه تجاری، تسهیل‌کننده از A تا Z، خدمات حقوقی، ماموریت‌های تجاری به ایران و هلند، تحقیقات بازاریابی، تطبیق تجارت، ثبت شرکت جدید، مستندات واردات و صادرات، لجستیک، خدمات پرسنلی، شبکه‌سازی و در نهایت اطلاعات مربوط به قوانین تجارت، واردات و صادرات کالا و خدمات و غیره.»

در واقع در چارچوب فعالیت‌های این مرکز هیچ اثری از فعالیت‌های ورزشی دیده نمی‌شود. پس معرفی مربی خارجی به وزیر سابق میراث فرهنگی و وزیر فعلی ورزش و جوانان دقیقا در چارچوب کدام یک از فعالیت‌های این شرکت است؟ به نظر می‌رسد جناب وزیر ورزش باید هر چه زودتر در این زمینه شفاف سازی کنند.

از مرکز تجاری-فرهنگی ایران و هلند در فضای مجازی اطلاعات زیادی در دست نیست. سایت رسمی این شرکت هم اطلاعات زیادی درباره ماهیت و فعالیت‌‌هایش ارائه نمی‌دهد. در بخش تیم مدیریتی این شرکت فقط یک نام به چشم می‌خورد: «مازیارتشکری تیمجانی!» درباره او هم اطلاعات محدود است.

مازیار تشکری تیمجانی جزو فعالان حوزه صنایع دستی بوده که در سال ۱۳۹۵ یعنی همان دورانی که مسعود سلطانی‌فر رئیس سازمان میراث فرهنگی بود، از او به دلیل ایجاد مرکز تجاری صنایع دستی در خارج از کشور (هلند) تقدیر و تشکر صورت گرفت! این هم تکه‌ای دیگر از پازل ارتباط شرکت تجاری- فرهنگی ایران و هلند با جناب وزیر ورزش!

به هرحال همکاری مثلث ایران، هلند و بلژیک در نهایت منجر به فاجعه‌ای در فوتبال ایران شده است. علاوه بر قرارداد ترکمانچای بین فدراسیون فوتبال ایران و ویلموتس، حتی این احتمال وجود دارد که تیم ملی پس از دو دوره حضور متوالی در جام‌های جهانی، این بار از صعود به این تورنمنت بزرگ بازبماند و باید دید آیا وزیر ورزش و شرکت تجاری- فرهنگی ایران و هلند مسئولیت رقم زدن این فاجعه ورزشی را برعهده می‌گیرند یا نه.

کدخبر: ۳۳۲۱۴۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر