کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۵۴۹۰
تاریخ خبر:

ماجرای ممانعت ساترا از پخش برنامه علی کریمی

روزنامه هفت صبح، علی رستگار | یک:‌ این‌بار نوبت به علی کریمی رسید که پشت سد ساترا بماند.کاپیتان پیشین پرسپولیس و تیم ملی به عنوان یکی از چهار کاندیدای انتخابات فدراسیون فوتبال، به‌جای حضور در ویژه‌برنامه شبکه سه،در یک ویژه‌برنامه اینترنتی به نام «تی وی تاک» شرکت کرده که قرار بود از فیلیمو پخش شود،اما مجوز پخش آن از سوی ساترا یا سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (وابسته به صداوسیما) صادر نشد.

رسانه‌ها نوشتند که ساترا محتوای این برنامه را «نامناسب برای عموم» تشخیص داده،اما روابط‌عمومی این سازمان ادعای مطرح‌شده را تکذیب می‌کند و می‌گوید فعلا در حال بررسی برنامه هستیم. پیش از این در مهرماه امسال عادل فردوسی پور قصد داشت برنامه جدیدی را از طریق فیلیمو پخش کند که ساترا مجوز آن را صادر نکرد.

* دو: ممانعت از پخش برنامه علی کریمی از شبکه‌های وی‌او‌دی و فضای مجازی از یک زاویه دیگر هم اتفاق معناداری است.چند روز پیش از او دعوت شده بود تا در یک مناظره تلویزیونی با حضور دیگر نامزدهای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال شرکت کند یعنی در کنار آجرلو و عزیزی‌خادم و کیومرث هاشمی.

علی کریمی اما از حضور در این برنامه انصراف داد.به این علت که برنامه ضبط شده بود و کاپیتان سابق تیم ملی آن را نمایشی توصیف کرد.در نهایت هم این برنامه یکشنبه ظهر در سازمان صداوسیما با حضور سه کاندیدای دیگر و در غیاب علی کریمی ضبط شد و دوشنبه‌شب روی آنتن تلویزیون رفت. برنامه‌ای با اجرای محمدحسین میثاقی..الان این فرضیه به درست یا غلط شکل گرفته که ساترا و صداوسیما به این دلیل که علی کریمی در برنامه تلویزیونی آنها شرکت نکرده،اجازه پخش برنامه اینترنتی او را هم نداده‌اند.

* سه: حالا ماجرای این برنامه اینترنتی چیست؟علی کریمی به‌جای حضور در برنامه ضبط‌شده تلویزیونی ترجیح داده به یک برنامه اینترنتی برود به نام تی‌وی تاک و ایده‌ها و برنامه‌هایش برای ریاست فدراسیون فوتبال را آنجا مطرح کند.ما تا الان فقط یک تیزر یک‌دقیقه‌ای از این برنامه دیده‌ایم و اینطور دستگیرمان شده که مجری برنامه امیرعلی نبویان است.

علی کریمی در استودیو حاضر بوده و مهدی مهدوی‌کیا که به عنوان گزینه نایب‌رئیسی کریمی معرفی شده هم به صورت اسکایپی در برنامه شرکت کرده. به‌اضافه اینکه چهره‌هایی مثل خداداد عزیزی و علیرضا منصوریان هم به صورت گفت‌وگوهای ضبط‌شده در این برنامه حضور دارند.حالا یک حاشیه قبل از این ماجرای ساترا در مورد برنامه تی وی تاک پیش آمده بود که بعضی رسانه‌ها، از جمله روزنامه ایران ورزشی مدعی شدند علی کریمی برای حضور در این برنامه ۷۰۰میلیون تومان پول گرفته.

بعد اما این موضوع از سوی خود عوامل برنامه و نزدیکان علی کریمی تکذیب شد و گفتند اولا ۷۰۰میلیون تومان نبود و ۲٫۵میلیارد بود.دوما علی کریمی نگرفت و به یک خیریه اهدا شد تا برای دانش‌آموزان محروم تبلت بخرند.خود ابوالفضل اکبری به عنوان تهیه‌کننده این برنامه در مصاحبه‌ای با رسانه‌ها ماجرا را اینطور توضیح داد:«به‌هیچ‌عنوان علی کریمی در ازای حضور در برنامه و شرکت در این مصاحبه از ما درخواست مبلغی نداشت.

تنها شرط او این بود که حامی مالی برنامه مبلغ ۲٫۵میلیارد تومان معادل هزار تبلت به خیریه کمک کند. این تنها شرط حضور او در برنامه ما بود که حامی مالی برنامه هم این شرط را پذیرفت و چک نمادین آن در داخل استودیو به علی کریمی تحویل داده شد.علی کریمی نخواست این مبلغ در اختیار خودش باشد.قرار شد این مبلغ از طریق خیریه علی‌‎ ابن ابی‌طالب به دست نیازمندان برسد.این خیریه با این مبلغ هزار تبلت را تهیه می‌کند و در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار خواهد داد.پرداخت این چک نمادین جزئی از برنامه خواهد بود و بینندگان در جریان این کمک از سوی علی کریمی قرار می‌گیرند.»

* چهار: علی کریمی و عوامل برنامه تی وی تاک پیش از این گفته بودند که برنامه قرار است از طریق فیلیمو پخش شود.دو روز پیش اما علی کریمی یک کانال یوتیوبی راه انداخت و در اینستاگرامش اعلام کرد که این مصاحبه در یوتیوب پخش می‌شود.علی سعد، معاون ساترا اما مسئله توقیف برنامه علی کریمی را تکذیب کرده و توضیحی منتشر کرده از این قرار:«ضمن تکذیب خبر منتشره مبنی‌بر عدم صدور مجوز در برخی از رسانه‌ها، اعلام می‌شود یکشنبه ۳ اسفندماه درخواستی از سوی فیلیمو برای پخش برنامه یکی از کاندیداهای فدراسیون فوتبال به دبیرخانه ساترا وصول شد که در مسیر معمول برای این برنامه‌ها قرار دارد.

این برنامه به دلیل ساختار حرفه‌ای و نمایشی در دستور کار دبیرخانه قرار گرفته است. فرایند در نظر گرفته‌شده برای همه محتواهای نمایشی حرفه‌ای یکسان است که درخصوص برنامه همرفیق و سریال‌های قورباغه، خوب، بد، جلف و … طی شده و رسانه‌های صوت و تصویر برنامه‌های خود را طی این فرایند منتشر کرده‌اند. ‏در صورتی که برنامه در دسته‌بندی نمایشی حرفه‌ای قرار نمی‌گرفت امکان پخش از صفحات شخصی افراد در رسانه‌های کاربرمحور را داشت و به فرایند فوق‌الذکر نیاز نداشت.»

با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات دهم اسفند در مجمع فدراسیون فوتبال، حساسیت‌ها روی این موضوع بالاتر رفته. کیومرث هاشمی و شهاب‌الدین عزیزی‌خادم و مصطفی آجرلو هرکدام نماینده یک گروه و طیف سیاسی و گعده‌های قدرت در ورزش فوتبال ایران هستند، اما علی کریمی فعلا وابستگی به گروه و طیف خاصی نداشته است .

کدخبر: ۳۷۵۴۹۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر