کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۲۴۸۹
تاریخ خبر:

ماجرای مرگ دختربچه دوساله درپی پنچری لاستیک آمبولانس

روزنامه هفت صبح | قتل که شاخ و دم ندارد. یک لحظه اتفاق می‌افتد. خیلی وقت‌ها خود قاتل هم متوجه نیست عملی که در خشم انجام می‌دهد منجر به گرفتن جان فرد دیگری خواهد شد. مثل همین اتفاقی که سه‌شنبه ۲۴ خردادماه ساعت ۱۴:۴۲ دقیقه بعدازظهر در خیابان بهشتی تهران رخ داد و جان یک دختربچه دو ساله را گرفت.

راننده اتوبوس چرخ‌های آمبولانس را پنچر می‌کند و کودک به بیمارستان نمی‌رسد و کار تمام می‌شود. عین همین ماجرا را سال ۹۸ هم شاهد بودیم، همسایه‌ای که چرخ‌های آمبولانس را پنچر کرد و موجب مرگ پدر همسایه‌شان شد! به وقت خشم انگار به هیچ چیز فکر نمی‌کنیم! اما ماجرای مرگ دختر دوساله چه بود؟

جزئیات ماجرا
ظهر سه‌شنبه خبر ایست قلبی یک دختر بچه در مطب دکتر حوالی بهشتی تهران به اورژانس۱۱۵ اعلام می‌شود. نیروهای اورژانس به موقع حرکت می‌کنند اما در آن شلوغی و ترافیک عجیب خیابان چاره‌ای نمی‌بینند جز این‌که با رعایت اصول و قواعد که خودروهای دیگر هم بتوانند حرکت کنند، آمبولانس را در خط ویژه پارک کنند! پارک کردن در خط ویژه به دلیل شرایط اضطراری همانا و پنچر کردن لاستیک‌‌های آمبولانس توسط راننده اتوبوس همانا!

حتما راننده اتوبوس موقع انجام این اقدام پیش خودش فکر می‌‌کرده عجب درسی به آنها خواهم داد که دیگر در خط ویژه پارک نکنند و حتما یک درصد هم فکر نکرده چه اتفاقی رخ داده که آمبولانس سر ظهر و ترافیک و شلوغی مجبور به پارک در آن محدوده شده است! خلاصه نیروهای امدادی خود را به مطب مذکور رسانده و کار احیای کودک اتفاقا با موفقیت پیش می‌رود .

اما باید در کمترین زمان کودک را به بیمارستان و دستگاه‌های مخصوص تنفسی می‌رساندند، نیروها به سرعت به همراه کودک و مادرش به سمت آمبولانس می‌آیند تا کودک را به بیمارستان تهران کلینیک، نزدیک‌ترین بیمارستان برسانند که متوجه می‌شوند باد دو لاستیک آمبولانس را خالی کرده‌اند! با این‌که نیروهای اورژانس بلافاصله درخواست ماشین جایگزین می‌دهند اما کودک طاقت نیاورده و به دلیل وخامت حالش از دست می‌رود.

دستگیری راننده اتوبوس
وقتی این خبر منتشر شد آه از نهاد همه در آمد. هیچ‌کس باورش نمی‌شد چنین رفتاری رخ داده باشد تا این‌که به محض اطلاع از موضوع و با توجه به بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته و مشخص شدن نحوه پنچر کردن لاستیک‌های آمبولانس، شناسایی و دستگیری فرد خاطی در دستور کار دادستانی تهران و دادسرای جنایی قرار گرفت و‌ پس از بررسی‌های لازم طی عملیاتی متهم در منزل خود در خانی آباد دستگیر شد. این متهم که راننده اتوبوس است با صدور قرار تأمین کیفری در بازداشت به سر می‌برد و جسد دختر بچه ۲ ساله هم جهت تعیین علت فوت به پزشکی قانونی منتقل شده است.

حوادث مشابه
مرد جوان وقتی آمبولانس اورژانس را مقابل در پارکینگ خانه‌اش دید از روی عصبانیت چهار چرخ آمبولانس را پنچر کرد اما همین کار باعث مرگ پیرمرد بیمار همسایه شد. این خبر مربوط به سال ۹۸ است. یکی از ساکنان خیابان گلبرگ شرقی در تماس با اورژانس ۱۱۵ از ایست قلبی پدر ۷۵ساله‌اش خبر داد و درخواست کمک کرد.

با این گزارش دو تکنسین اورژانس در فاصله ۱۰دقیقه خود را به محل رساندند. همراه بیمار که جلوی ساختمان در انتظار آنها بود وقتی متوجه شد در کوچه جای پارک نیست از راننده خواست مقابل ساختمان روبه‌رویی توقف کند.۱۵دقیقه از حضور امدادگران در خانه بیمار و احیای مرد ۷۵ ساله می‌گذشت که ناگهان صدای فریادهای مرد همسایه همه را شوکه کرد. همزمان تلفن خانه مرد بیمار به صدا درآمد و اپراتور اعلام کرد که آمبولانس برای همسایه مزاحمت ایجاد کرده است.

اما در آن لحظه امدادگران نمی‌توانستند بیمار را رها کرده و برای جابه‌جایی آمبولانس به خیابان بروند. بنابراین سوئیچ را به پسر خانواده داده و او با سرعت از پله‌های طبقه چهارم به پایین رفت.مرد همسایه مدام فریاد می‌زد و می‌گفت برای خروج خودرواش از پارکینگ عجله دارد او قبل از رسیدن پسر جوان با قمه‌ای که داخل خودرواش داشت، چهار چرخ آمبولانس را پاره کرده بود اما به محض مشاهده پسر جوان با او نیز درگیر شد و به خاطر پارک کردن آمبولانس جلوی پارکینگ خانه‌اش شروع به فحاشی کرد.

امدادگران که از اتفاقی که برای آمبولانس افتاده بود خبر نداشتند، برای رساندن هر چه سریع‌تر بیمار به مرکز درمانی او را روی برانکارد به بیرون از ساختمان انتقال دادند اما ناگهان دریافتند که هر چهار چرخ خودرو پنچر شده است. از آنجا که هوا سرد بود به ناچار بیمار را دوباره به طبقه چهارم منتقل و درخواست آمبولانس دیگری کردند اما این جابه‌جایی‌ها و اتلاف وقت جان پیرمرد را گرفت و او پیش از رسیدن به بیمارستان جان باخت.

کدخبر: ۴۶۲۴۸۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1639770083

    با آن شخصی که با قمه چهار چرخ آمبولانس ر ا پنچر کرد و سبب فوت آن پیرمرد شد ، چه ک ردند ؟ حمل و استفاده از سلاح سرد – آسیب به آمبولانس که اموال عمومی و دولتی محسو ب می شود – ایجاد اشکال در کار امدادگران که منجر به فوت پیرمرد شده است ، هر کدام به تنهایی جرم تلقّّی می شوند