کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۰۷۱۱
تاریخ خبر:

ماجرای مرموز مریم، «دانشجوی قلابی دندانپزشکی»

روزنامه هفت صبح | چهره جنجالی دانشگاه بهشتی ادعا می‌کند: من واقعا دانشجوی دندانپزشکی‌ام، مدارکش هم موجود است. ماجرای عجیب و مرموز «دانشجوی قلابی دندانپزشکی» دانشگاه شهید بهشتی وارد فاز معمایی شده و کسی دقیقا نمی‌داند ماجرا از چه قرار است. در حالی که گفته شده بود این دانشجو بازداشت شده اما روز گذشته در اینستاگرام خود ویدئوهایی را منتشر کرد که نشان می‌داد نه تنها دستگیر نشده بلکه در آن ویدئوها ادعا می‌کند به طور قانونی و رسمی در دانشکده شهید بهشتی ثبت‌نام کرده و درس می‌خوانده! چگونه؟

ادعا می‌کند با توجه به رزومه‌ درخشانش او را بدون کنکور در رشته دندانپزشکی شهید بهشتی ثبت‌نام کرده‌اند! واقعیت چیست؟ آیا باز هم پای افزایش فالوئر در میان است؟ بخصوص که مریم مقتدری همین الان ۶۵ هزارتا فالوئر داردو برای خودش به نوعی اینفلوئنسر اینستاگرامی محسوب می شود .

*** قصه از کجا شروع شد؟
سه روایت از این اتفاق منتشر شد که بخش‌هایی از آن را روز گذشته منتشر کردیم. این روایت‌ها از سوی پلیس، دانشگاه شهید بهشتی و وزارت علوم مطرح و تقریبا مشابه یکدیگر بود. خلاصه‌ای از این روایت‌ها را برایتان بازگو می‌کنیم تا ماجرا دستتان بیاید.

* یک: روایت پلیس
رئیس کلانتری ولنجک از دستگیری دختری که بدون شرکت در کنکور و ثبت نام در دانشگاه اقدام به حضور در کلاس‌های رشته دندانپزشکی در دانشگاه شهید بهشتی کرده بود، خبر داده و گفته بود: «مدتی قبل با پیگیری حراست دانشگاه شهید بهشتی پرونده‌ای برای رسیدگی به کلانتری ولنجک ارجاع شد که در پی آن دختری جوان بدون طی هرگونه مراحل ثبت نام و حتی شرکت در کنکور اقدام به حضور در کلاس‌های تئوری و عملی رشته دندانپزشکی این دانشگاه کرده بود و در تحقیقات مشخص شد دختری ۲۳ ساله از کمتر از یک سال قبل در کلاس‌های درس رشته دندانپزشکی در دانشگاه شهید بهشتی حاضر شده .

او به دیگر دانشجویان گفته بود که با پرداخت چندین میلیارد و بدون شرکت در کنکور در این دانشگاه ثبت نام کرده که همین موضوع سبب نارضایتی دیگر دانشجویان شده و در همین راستا اعتراض خود را به حراست دانشگاه اعلام کرده‌اند. با تکمیل شدن نتایج تحقیقات و اخذ مجوز از مقام قضایی روز گذشته این دختر جوان را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند که این فرد در همان بازجویی‌های اولیه اقرار کرد که هیچگونه ثبت نامی در دانشگاه نداشته و با سوءاستفاده از بی‌توجهی عوامل حراست دم در ورودی دانشگاه وارد فضای دانشگاه شده و با توجه به علاقه‌ای که به رشته دندانپزشکی داشته در کلاس‌های مربوط به آن شرکت کرده است.

خانواده این دختر جوان در خارج از کشور زندگی می‌کنند و خودش نیز در طول سال چندین بار به اروپا و دیگر کشورها سفر داشته. متهم از وضعیت مالی خوبی برخوردار است و به همین دلیل نیز زمانی که دیگر دانشجویان از وی در مورد حضور و نحوه قبولی‌اش در دانشگاه پرسیده‌اند، مدعی شده که با پرداخت چندین میلیارد تومان پول به دانشگاه امتیاز تحصیلی در این رشته را خریداری کرده است، اما در تحقیقات ماموران مشخص شد که این ادعا به هیچ عنوان صحت ندارد و چنین امکانی وجود ندارد.»

* دو: روایت دانشگاه
دکتر محسن دالوند، رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: «این فرد کلاهبردار با سوء استفاده از فضای ورودی مخصوص بیماران وارد دانشکده دندانپزشکی شده و ضمن حضور در برخی فضا‌های آموزشی، اقدام به تبلیغات در فضای مجازی کرده و خود را به عنوان دانشجوی نخبه این دانشگاه معرفی کرده است. این فرد با برقراری ارتباط از طریق فضای مجازی و برخی شبکه‌های تلویزیونی اقدام به تبلیغات شخصی خود در‌باره مشاوره‌های کنکور و برنامه‌ریزی آموزشی کرده است. نامبرده فاقد هرگونه سابقه در سامانه‌های یکپارچه آموزشی و بایگانی پرونده‌های آموزشی دانشگاه است و هیچ‌گونه رابطه‌ای اعم از آموزشی و مشابه آن با دانشکده دندانپزشکی ندارد.» ‌

*** روایت وزارت بهداشت
روابط عمومی وزارت بهداشت در واکنش به این اتفاق اعلام کرد: «اینکه فردی کارت دانشجویی و مدارک دانشجویی نداشته باشد و بخواهد سر کلاس‌های آموزشی دانشگاهی حضور پیدا کند، کلاهبرداری چندان سختی نیست و گاهی اوقات این اتفاق در دانشگاه‌های بزرگ و پردیس‌های این دانشگاه‌ها اتفاق می‌افتد؛ اما اینکه آن فرد بخواهد برای حضور در این کلاس‌ها مبلغی را پرداخت کند، قطعاً از لحاظ عقلی و روانی مشکلی داشته است.»

*** من مریم، دانشجوی واقعی هستم
در حالی که اتفاقات تمام شده به نظر می‌رسید ناگهان این دانشجو که «مریم مقتدری» نام دارد در صفحه اینستاگرام خود چند ویدئو منتشر و ادعا کرد واقعا در دانشگاه شهید بهشتی درس می‌خوانده! او در ویدئوهای خود ادعا کرد: «من اعتبار علمی و رزومه خارجی خیلی قوی داشتم و این اعتبار در آلمان، دوبی و… تایید شده است. بنابراین از طریق این رزومه مجوز حضور در دانشگاه را از طرف یکی از معتبرترین و مرجع‌ترین فرد دانشگاهی دریافت کردم و ایشان مرا به عنوان یک دانشجوی افتخاری پذیرفته و مجوز صادر کردند(که در آینده اسم و عنوان آن استاد را منتشر خواهم کرد) و من قبل از دریافت این مجوز، حتی در یک کلاس آموزشی نیز شرکت نکرده بودم.

اخیرا اخباری منتشر و در آن عنوان شده است که مقامات و مسئولین دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی از چندین نفر چندین میلیارد پول دریافت کرده‌اند بنابراین قاعدتاً نباید فکر کنید که در دانشگاه امتیاز صندلی خرید و فروش نمی‌شود.» او در بخش دیگری از ویدئوهای خود اتهامات سنگینی به این دانشگاه زد و گفت: «مسئولان دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی برای اینکه به شکلی از خود در برابر فروش امتیاز صندلی دفاع کنند با اخراج من تلاش کردند سرپوشی بر این موضوع گذاشته شود تا من قربانی این قضیه باشم.

به همین جهت ابتدا اعلام شد که من سه میلیارد تومان به مسئولان دانشگاه هزینه پرداخت کرده‌ام و در اخبار بعدی این مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان کاهش یافت و وقتی از طرف وزارت بهداشت اعلام شد که این مبلغ را چه کسی پرداخت؟ و چه کسی آن را دریافت نموده؟ دانشکده با صدور بیانیه‌ای اعلام نمود به هیچ عنوان دریافت پول صحت ندارد و ما در طول یک سال مدیریت هیچ پولی را رد و بدل نکردیم و با اخراج من اینگونه وانمود شد دانشگاه با چنین تخلفاتی برخورد می‌کند… می‌دانم از مهر امسال دانشجویانی با عنوان دانشجوی انتقالی از کشورهای دیگر وارد دانشگاه …. خواهند شد و در کلاس‌های آموزش می‌نشینند.

در حالی که بسیاری از این افراد حتی یک سفر خارجی نداشته و پاسپورت آنها مهر خروج از کشور را نخورده است اما باید دید چگونه با این عنوان در دانشگاه تحصیل می‌کنند. من اسامی همه اینها را دارم و این پرونده سازی‌هایی که برای نشان دادن انتقالی بودن عنوان می‌شود را می‌توانم آشکار کنم. حداقل ۲۰ تا ۳۰ نفر از مهر امسال با عنوان دانشجوی انتقالی وارد دانشگاه علوم پزشکی … می‌شوند و از این افراد هر ترم ۵۰ میلیون هزینه دریافت می‌شود. این مبلغ در دوره تحصیلی رشته دندانپزشکی که حدودا ۱۲ تا ۱۳ ترم به طول می‌کشد به مبلغ ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون می‌رسد.

من همه اطلاعات خود را در صورت نیاز به مردم نشان خواهم داد و اثبات می‌کنم که واقعا چه اتفاقاتی در دانشگاه می‌افتد. از سوی رئیس دانشکده این گونه عنوان شده است که من ۲۳ شهریور یعنی اولین روز از شروع سال تحصیلی از درب ورود بیماران وارد دانشگاه شدم اما من در دانشکده کمد و وسایل داشتم آیا به بیماران کمد می‌دهند؟ اگر دانشجوی شهید بهشتی نبودم چرا به من کمد دادند؟ من اگر به عنوان بیمار وارد دانشگاه می‌شدم چگونه باید نمره برتر کلاس را دریافت کنم؟ من از نحوه ثبت نام و انتخاب کلاس‌های خود سند و مدرک دارم و این اسناد را آپلود خواهم کرد. بنابراین من برای تمامی حرف‌هایی که می‌زنم دلیل و مدرک دارم.»

کدخبر: ۲۸۰۷۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر