کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۲۱۰۷
تاریخ خبر:

ماجرای مذاکره فتح‌الله‌زاده با برانکو که مخفی ماند

سرپرست سابق استقلال، دی ماه سال گذشته و در بخشی از صحبتهایش در برنامه تلویزیونی فرمول یک مدعی شد که او به دنبال آوردن برانکو به استقلال بود منتهی با رفتنش از استقلال، این مساله منتفی شد.

با توجه به آنکه فتح‌الله‌زاده در مقاطع مختلفی مدیرعامل استقلال بوده، این سوال به وجود آمد که مذاکره او با مربی کروات مربوط به چه زمانی بوده. سوالی که حالا و با توجه به پست اینستاگرامی یکی از نزدیکان فتح‌الله‌زاده، جوابش مشخص شده است.

این فرد اعلام کرده که او ۷ سال قبل از طرف مدیرعامل وقت استقلال مامور مذاکره با برانکو شده و اتفاقا با او به نتیجه مثبت هم رسیده منتهی رفتن فتح‌ الله‌ زاده از استقلال همه چیز را به هم ریخت.

پیگیری‌های خبرنگار فوتبالی، جزئیات بیشتری از این ماجرا را روشن کرده است.

استقلال بعد از قهرمانی در فصل ۹۲/۹۱، با مدیریت فتح‌ الله‌ زاده و سرمربیگری امیر قلعه‌ نویی برای فصل بعد آماده می‌شود. البته فتح‌ الله‎ زاده قبل از شروع فصل استعفا داده بود منتهی نهایتا به محل کارش برگشت. فصلی که از ۳ مرداد ۹۲ شروع می‌شود و در ماههای بعد از آن اتفاقاتی می‌افتد که باعث می‌شود فتح‌الله‌زاده به فکر تغییر سرمربی بیفتد.

اولین اتفاق، ناکامی استقلال در رسیدن به فینال لیگ قهرمانان است. شاگردان امیر که به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسیده بودند، با شکست مقابل سئول کره جنوبی، از رسیدن به فینال آسیا محروم می‌شوند تا از مهرماه سال ۹۲ خاطره خوبی نداشته باشند.

اتفاق دیگری که باعث می‌شود رابطه فتح‌ الله‌ زاده و قلعه‌نویی کمی شکرآب شود، جدایی نکونام از استقلال است. بازیکنی که یکی از بزرگترین خریدهای دوران مدیریتی فتح‌ الله‌ زاده در استقلال بود و جدایی او از استقلال، بعد از رفتن پژمان منتظری و همچنین خداحافظی فرهاد مجیدی، تلخ ترین اتفاق ممکن برای استقلالی‌ها محسوب می‌شد. او دی ماه سال ۹۲ از استقلال جدا شد.

۲۲ فرودین سال ۹۳، استقلال در آخرین بازی لیگ و در ورزشگاه آزادی با نتیجه ۱-۳ به تراکتورسازی می‌بازد تا فصل را با قرار گرفتن در رده پنجم به پایان برساند و از رسیدن به آسیا هم بازبماند. بعد از این اتفاق، علی فتح‌الله‌زاده تصمیم می‌گیرد سرمربی تیمش را برای فصل بعد عوض کند و آنطور که خودش ادعا کرده سراغ برانکو- که در آن مقطع از الوحده امارات جدا شده بود- می‌رود منتهی او اردیبهشت ماه سال ۹۳ جایش را به بهرام افشارزاده می‌دهد و امیر قلعه‌نویی که قبل از انتخاب افشارزاده به عنوان مدیرعامل استقلال، رابطه خوبی با او داشته، کماکان به حضورش در استقلال ادامه می‌دهد.

به این نکته هم اشاره کنیم که اگر مذاکرات استقلال با برانکو جدی می‌شد، استقلال باید ۱۰۰ هزار دلار هم بابت مالیات پرداخت نشده برانکو با فدراسیون فوتبال پرداخت می‎کرد. حتما خاطرتان هست که برانکو به خاطر آنکه فدراسیون مالیات قراردادش را پرداخت نکرده بود، برای بازی استقلال مقابل الاتفاق در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا به تهران نیامد و زمانی به تهران آمد که نژادفلاح مدیرعامل وقت پرسپولیس با پولی که از حسین هدایتی گرفته بود، مالیات او را پرداخت کرد.

نکته: عکسی از علی فتح الله زاده و برانکو وجود دارد که ارتباطی به جلسات مذاکره علی فتح الله زاده با این سرمربی کروات ندارد بلکه این عکس مربوط به جلسه سرمربی تیم ملی با مدیران باشگاهها در دوران حضور برانکو در تیم ملی در فدراسیونِ محمد دادگان بوده است.

کدخبر: ۳۲۲۱۰۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر