کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۲۲۸۵
تاریخ خبر:

ماجرای مبهم خودکشی سه خواهر ‌محله نظام‌آباد

روزنامه هفت صبح | ‌ دلیل خودکشی سه خواهر در محله نظام آباد در سال ۹۴ که هیچگاه علتش مشخص نشد. در روز یازدهم اسفند سال ۹۴، پرونده روزهای پایانی سال با خبر خودکشی همزمان سه خواهر بسته شد. ماجرای مرگ‌هایی که هیچگاه علت اصلی آن مشخص نشد. این سه خواهر مجرد پیش از خودکشی، با نوشتن جمله‌ای روی دیوار از همه طلب بخشش کرده بودند.

*** ماجرای مرگ‌ها چه بود؟
عصر روز یازدهم اسفندماه،‌ مرد جوانی با پلیس تماس گرفت و از مرگ سه دختر بر اثر گازگرفتگی خبر داد. او به ماموران گفت: سه خواهرم مجرد هستند، لحظاتی قبل به خانه رفتم که متوجه بوی شدید گاز شدم. داخل خانه با جسد سه خواهرم مواجه شدم.ماجرا از این قرار بود که وقتی سعید، وارد خانه‌شان در محله نظام‌آباد تهران شد؛ متوجه غیبت مشکوک سه خواهرش شد. پسر جوان برای بررسی موضوع به آپارتمان خواهرانش رفت و متوجه انتشار بوی شدید گاز در خانه شد.

دقایقی بعد او با جسد بی‌جان سه خواهرش در پذیرایی در کنار هم روبه‌رو شد. پسر جوان بلافاصله با اورژانس و پلیس تماس گرفت. با حضور تکنسین‌های اورژانس، آنها مرگ هر سه زن میانسال را تایید کردند.در ادامه با اعلام موضوع به قاضی ایلخانی، بازپرس ویژه قتل، او دستور تحقیقات در مورد مرگ سه خواهر را صادر کرد.

با بررسی آپارتمان سه خواهر ماموران با نوشته‌ای روی دیوار مواجه شدند. سه زن میانسال با ماژیک روی دیوار وصیتنامه‌ای را نوشته و با بیان اینکه به خاطر مشکلات خانوادگی، خواستار مرگ خود خواسته هستند از اعضای خانواده طلب حلالیت و بخشش کرده بودند. ساعت ۱۹:۵۸ بود که اورژانس و پس از آن پلیس و بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی پایتخت راهی محل حادثه شدند تا موضوع را بررسی کنند.

عوامل اورژانس پس از حضور در محل و معاینات اولیه مرگ هر سه خواهر را تایید کردند.پس از آن برادر قربانیان درحالی‌که به شدت شوکه شده بود، با حالتی غمگین به بازپرس می‌گوید: «خواهرهایم هر سه مجرد بودند. آنها هرکدام ۴۲، ۴۵ و ۵۰ ساله بودند که در طبقه بالا زندگی می‌کردند. من و پدرم هم در طبقه پایین با هم زندگی می‌کردیم.

مادرمان هم سال‌ها پیش فوت کرده بود. خواهرهایم مشکل خاصی نداشتند اما نمی‌دانم چرا دست به چنین کاری زدند. امروز عصر وقتی از سر کار به خانه برگشتم، به طبقه بالا رفتم اما با چنین صحنه دردناکی روبه‌رو شدم. اول تصور کردم آنها دچار گازگرفتگی شده‌اند ولی وقتی نوشته روی دیوار را خواندم تازه متوجه شدم که آنها هر سه با هم دست به خودکشی زده‌اند.»

حسن عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران نیز درباره این حادثه در آن زمان گفته بود: «درست ساعت ۱۹:۵۸ بود که به ما خبر این حادثه را دادند. عوامل اورژانس نیز چند دقیقه بعد بالای سر اجساد حاضر شدند و معاینات خود را انجام دادند. درحالی‌که مرگ این سه خواهر تایید شده بود، عوامل اورژانس متوجه شدند که قربانیان با باز گذاشتن شیر گاز خودکشی نکرده‌اند بلکه آنها تمام درها و پنجره‌های خانه را بسته و درزهای آنها را هم گرفته بودند، پس از آن بخاری را روشن کرده و بر اثر استنشاق گاز CO2 و کمبود اکسیژن جان خود را از دست داده‌اند.

از آنجایی‌که تمام درها و پنجره‌ها بسته بوده، اکسیژن کافی به آنها نرسیده و به این ترتیب بدون اینکه شیر گاز را باز بگذارند و به کسی آسیب برسانند، دست به خودکشی زده‌اند.» با مرگ این سه خواهر، بازپرس ایلخانی از شعبه هشتم دادسرای جنایی برای بررسی این پرونده راهی ساختمان قدیمی در منطقه نظام‌آباد شد.

تحقیقات میدانی فرضیه هرگونه جنایتی را در این پرونده رد کرد و سرنخ‌ها نشان از یک مرگ خودخواسته داشت. سه خواهر با انگیزه‌ای نامعلوم دست به این خودکشی زده بودند.در حالی که بارها اعلام شد تحقیقات درباره علت خودکشی این سه خواهر در دادسرای جنایی در جریان است اما با گذشت چهار سال هنوز هم علت مرگ خودخواسته آنها مشخص نشده است. اما این پرونده از سری ماجراهایی بود که در زمان خودش سر و صدای بسیاری به پا کرد.

کدخبر: ۳۱۲۲۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • khordbin

    جعبه سیاه رو به هیچکس ندید!