کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۳۶۶۰
تاریخ خبر:

ماجرای قتل مرموز شاعر ۴۰‌ساله در سمیرم

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | ماجرای قتلی که در روز هجدهم خردادماه سال جاری در سمیرم رخ داد بی‌ر‌بط به هیپی‌های جزیره هرمز و انتشار عکس‌های‌شان در روزنامه گاردین نیست. روز ۲۰خردادماه سال جاری دادستان عمومی و انقلاب سمیرم از دستگیری قاتلی در کمتر از ۲۴ ساعت در این شهرستان خبرداد.

روح اله نصر اصفهانی در شرح این خبر گفت: در تاریخ هجدهم خردادماه، ساعت ۲:۵۰ دقیقه بامداد در پی وصول گزارشی مبنی بر وقوع یک فقره قتل عمدی، بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سمیرم دستور تشکیل پرونده و انجام تحقیقات و تعقیب قاتل یا قاتلان احتمالی را صادر کرد.او افزود: با حضور مأموران در محل وقوع جرم مشخص شد مقتول یک مرد حدود ۴۰ساله بوده که بر اثر اصابت ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده است.

دادستان سمیرم گفت: پس از انجام اقدامات فنی قضایی و انتظامی و مخابراتی متهم به قتل در ساعت ۱۴:۳۰ همان روز در حالی که با یک دستگاه خودروی آزرا متواری شده بود در شهرستان کاشان دستگیر و پس از اعزام به دادسرا با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد. نصر اصفهانی گفت: در تحقیقات اولیه متهم به ارتکاب عمل مجرمانه خود اعتراف و انگیزه‌اش را اختلاف شخصی با مقتول اعلام کرده است. به گفته دادستان عمومی و انقلاب سمیرم، یک نفر دیگر نیز به اتهام معاونت در این قتل دستگیر و پرونده در جریان رسیدگی و تکمیل تحقیقات است.

*** انتشار خبر در فضای مجازی
در متن این خبر نامی از مقتول، نحوه قتل و جزئیات قتل و این موضوع که قاتل چه کسی یا کسانی بود و اصلا چه هدفی داشتند اعلام نشده است. اما در فضای مجازی درباره این قتل حدس و گمان‌های بی‌شماری وجود دارد. عده‌ای می‌گویند مقتول م.ن از کسانی است که عکسش در جزیره هرمز، ‌تحت عنوان هیپی‌های جزیره در گاردین به چاپ رسید و سر و صدای بسیاری برپا شد.

تا جایی که روزنامه کیهان در گزارشی راجع به انتشار عکس‌های این افراد در جزیره هرمز گزارشی نوشت و به این موضوع اشاره کرد:«‌این میان معلوم نیست سازمان‌ها و نهادهای انتظامی ‌و امنیتی و فرهنگی کجا هستند و در قبال این گسترش علنی فساد و فحشا چه می‌کنند؟ آیا باید همواره منتظر نشست تا رسانه‌های خارجی ناگفته‌های فرهنگی و اجتماعی این مملکت را برایمان افشا کنند؟»

همچنین خبرنگار روزنامه ایران هم گزارشی تهیه کرد و طی آن گزارش از عدم رضایت محلی‌ها از وجود هیپی‌ها در جزیره نقل قول کرد. اما مشخص نیست قتل مهدی.ن ربطی به چاپ عکس‌ها در گاردین و واکنش رسانه‌ها داشته یا خیر؟ مردی متولد ۱۳۵۸ که دوستانش می‌گویند فقط دف می‌نواخت و اهل شعر و شاعری بود و همیشه در طبیعت یا کنار زاینده رود در حال دف نوازی بود و مدتی هم در جزیره هنگام زندگی می‌کرد.

اگرچه هیچ مقام پلیسی و قضایی درباره صحت و سقم این موضوع و ارتباط قتل او با این موضوع اظهارنظری نکرده است و هنوز مشخص نیست اصلا علت این قتل چه بوده، اما طبق شنیده‌ها م.ن را به باغی در سمیرم دعوت کرده و بعد او را به قتل رساندند. همچنین فردی نیز همراه او بوده که هنوز اطلاعاتی راجع به او در دست نیست. این فرد یکی از دخترانی است که او هم مدتی ساکن جزیره هرمز بود و عکس‌هایش در گاردین به چاپ رسید و بعد از این ماجرا بر اثر هجمه‌ها به قول یکی از دوستانش تمام صفحات مجازی‌اش را بست.

برخی دوستان این دو نفر می‌گویند فعلا موبایل این دختر خاموش است و مشخص نیست کجاست ولی شب حادثه او هم زخمی شده است. حال باید منتظر ماند تا مقام قضایی درباره مرگ این مرد ۴۰‌ساله با تخلص «بی‌تو» اطلاعات بیشتری بدهد. چرا که هفتم او هم در روستای پدری‌اش حوالی اصفهان تمام شده و هنوز چند و چون ماجرای قتل او مشخص نیست.

کدخبر: ۳۳۳۶۶۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر