کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۰۳۱۳
تاریخ خبر:

ماجرای قتل راننده پیکان در افسریه

روزنامه هفت صبح | اولیای دم یک راننده که پس از گذشت نزدیک به ۱۶سال از قتل وی همچنان قاتلش دستگیر نشده است، با حضور در شعبه دوازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران درخواست پرداخت دیه از بیت‌المال را مطرح کردند.به گزارش هفت‌صبح، اردیبهشت سال ۸۲ بود که رسیدگی به این پرونده در دستور کار پلیس قرار گرفت. در آن روز زنی با ماموران انتظامی در شرق تهران تماس گرفت و از قتل همسرش توسط یک موتورسوار در محدوده افسریه تهران خبر داد.

در ادامه رسیدگی به این پرونده ماموران اداره دهم آگاهی پایتخت سریعا به محل اعزام شدند و در بررسی‌های اولیه متوجه شدند که دعوای مرگبار بر سر احتمال تصادفی بوده است که قبل از رخ دادن آن توسط راننده‌ها پیشگیری می‌شود اما در ادامه جریان با درگیری لفظی به یک نزاع تبدیل می‌شود.

زن جوان که از قتل شوهرش به پلیس خبر داده بود زمانیکه در برابر پلیس قرار گرفت عنوان داشت: شوهرم در حال رانندگی بود که یک موتوری با دو سرنشین با سرعت بالایی از یک کوچه که ما به آن نزدیک بودیم خارج شدند و احتمال تصادف وجود داشت اما با اقدام به موقع راننده موتور و شوهرم از این اتفاق جلوگیری شد .

در ادامه راکب موتور با شوهر بنده درگیری لفظی پیدا کرد و بعد از دقایقی این درگیری شدت گرفت و مرد موتورسوار که به همراه خود چاقویی داشت آن را باز کرد و به سینه شوهرم زد و در ادامه از محل وقوع درگیری متواری شد. با این تفاسیر پرونده‌ای در شعبه دوم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران تشکیل شد .

پلیس با احضار شهود به آگاهی از آنها به تحقیق پرداخت تااینکه یکی از این افراد که متهم را دقیقا می‌شناخت عنوان داشت: آن روز سر کوچه منتظر دو دوستم بودم و آنها با موتورسیکلت قرار بود به محل بیایند که موقع آمدن با راننده آن خودرو که در حادثه کشته شد درگیر شدند و راکب موتور با ضربه‌ای راننده پیکان را از پای درآورد و سریعا نیز از محل متواری شد.

با این تفاسیر برای متهم پرونده دستوراتی مبنی بر دستگیری صادر شد و اگرچه فردی که آن روز همراه متهم اصلی پرونده نیز بازداشت شد اما هیچ خبری از قاتل نشد تااینکه رسیدگی به پرونده به صورت غیابی انجام شد.با این‌حال بعد از گذشته نزدیک به ۱۶ سال همچنان از قاتل متواری پرونده خبری نبود تااینکه ماموران اداره آگاهی تهران بزرگ اعلام کردند امکان دستگیری قاتل به هیچ عنوان وجود ندارد .

با این تفاسیر پرونده برای دستگیری متهم در آگاهی مفتوحه بود اما اولیای دم شامل دختر و همسر مقتول هفته پیش به شعبه دوازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران مراجعه کردند و با توجه به اینکه پرونده شان به این شعبه ارجاع شده بود از هیات قضایی این شعبه به ریاست قاضی تولیت و مستشاری قاضی ملکی خواستند که دیه مقتول از صندوق بیت‌المال مسلمین به آنها پرداخت شود. در انتها قضات این شعبه وارد شور شدند تا برای این درخواست اولیای دم تصمیم گیری کنند.

کدخبر: ۲۸۰۳۱۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر