کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۷۰۰۳
تاریخ خبر:

ماجرای عجیب یک زن با ۲ هویت، ۲ شغل و ۲ همسر

رسانه‌های کویتی خبر دادند، یک زن به سبب در اختیار داشتن ۲ هویت به نام‌های «عمره» و «غریسه» و ازدواج با ۲ شوهر در آن واحد و طلاق گرفتن از یکی از آنها بابت دریافت مزایای زنان مطلقه مجرم شناخته شد. او ازدواج دوم خود را با نیت طلاق گرفتن انجام داده و تا زمان دستگیری با همسر واقعی و اولش که از این موضوع مطلع بوده زندگی می‌کرده است. علاوه بر این، زن مزبور در ۲ شغل دولتی مختلف (هر یک با یکی از هویت‌هایش) استخدام بوده و از هر ۲ حقوق دریافت می‌کرده است.

به نوشته رسانه‌های کویتی، این زن که نام اصلی‌اش غریسه است، موفق شده بود به کمک برخی از مسئولان ثبت ‌احوال کویت شخصیت غیرواقعی «عمره» را خلق کند، شناسنامه کویتی برایش بگیرد و با آن شناسنامه با یک فرد کویتی ازدواج کند و از تمام مزایای ازدواج یک کویتی بهره‌مند شود. جالب آنکه او حتی کمک‌هزینه لباس عروسی را هم دریافت کرد.

در نهایت این زن کویتی با هویت تقلبی خود استخدام شد، سپس از شوهر تقلبی‌اش طلاق گرفت و کمک‌هزینه مطلقه‌ها را از دولت دریافت کرد. به نوشته رسانه‌های کویتی، برنامه زن زمانی برملا شد که پدرش فوت کرد و در جریان انحصار وراثت هویت تقلبی یکی از شخصیت‌هایش فاش شد. پس از آن، رئیس مجلس امت کویت داستان زن را به اطلاع اعضای مجلس رساند تا بعد از دادگاهی جنجالی او و همسرش به ۷ سال زندان محکوم شدند. به گفته رئیس مجلس امت کویت، ماجرای شناسنامه‌های تقلبی در میان اتباع کویتی به این یک مورد محدود نمی‌شود و در صورت تصویب قانون بررسی هویت افراد دارای تابعیت، موارد بیشتری از شهروندان کویتی که با هویت‌های جعلی یک یا چند حقوق اضافی از دولت دریافت می‌کنند پدیدار خواهد شد. موافقان این قانون آن را راهی برای مقابله با سودجویی برخی از افراد قلمداد می‌کنند در حالی که مخالفان آن را دستاویزی برای دولت در خلع تابعیت از مخالفان می‌دانند.

کدخبر: ۳۳۷۰۰۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر