کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۵۷۰۵
تاریخ خبر:

ماجرای عبدالله بخت برگشته و ناآرامی‌های‌ دانشجویی

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۳۵۶٫ صفحه اول به استقبال کارتر از محمدرضا و فرح اختصاص دارد و گزارش‌های مفصل از زد و خورد پلیس با مخالفان حکومت پهلوی در واشنگتن که ۱۰۰ مصدوم بر جای گذاشته است. مخالفان همگی با نقاب بر صورتشان در تظاهرات حاضر شده بودند. مسابقات والیبال زنان جهان با قهرمانی ژاپن هم تمام شد و ایران برای بازی روز جمعه مقابل هنگ‌کنگ خودش را آماده می‌کند.

در صفحه ۱۹ نوشته شده که به خاطر بازار داغ تلویزیون‌های رنگی هزاران تلویزیون سیاه و سفید روی دست مغازه‌دارها و واردکننده‌ها باد کرده است.در صفحه ۲۴ گزارشی از آغاز پخش سریال هامی و کامی منتشر شده که دومین سریالی است که نادر ابراهیمی بعد از آتش بدون دود برای تلویزیون ساخته است.

گزارشی از کاهش صادرات اتومبیل و وسایل یدکی اتومبیل در هفت ماهه اول سال منتشر شده که نسبت به هفت ماه سال قبل ۵۰ درصد به لحاظ ارزش ریالی کمتر شده است. سال پیش ۱۲۸میلیون تومان صادرات بوده و امسال ۵۷۸میلیون تومان. در صفحه حوادث گزارش‌های متنوعی درباره قتل سه شهروند افغان منتشر شده که قاتلان هم شهروندان افغان بوده‌اند. این قتل‌ها در شیراز و شهرری صورت گرفته است.
پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۳۵۶٫

همچنان زد و خورد پلیس با مخالفان نقابدار در واشنگتن سوژه اصلی روزنامه است و در کنارش تیتر مهمی کار شده با عنوان تظاهرات دانشجویان دانشگاه‌های تهران و آریامهر (صنعتی شریف بعدها). از قرار همزمان با تظاهرات واشنگتن شب گذشته ۵۰۰ دانشجو در محل کوی دانشگاه تظاهراتی برپا کرده‌اند و به سمت اشغال ساختمان مدیریت دانشگاه در حرکت بوده‌اند که با نیروهای حراست درگیر می‌شوند و شیشه‌های چندین خوابگاه شکسته می‌شود.

همزمان دانشجویان دانشگاه آریامهر به خیابان آیزنهاور ریخته‌اند و با شعار علیه حکومت و با سنگ شیشه چندین مرکز اداری و بانک را شکستند. خبرنگارهای روزنامه اطلاعات این تظاهرات را وصل کرده‌اند به تظاهرات طرفداران مهدی هاشمی که نیمه مهرماه در شهرری صورت گرفته بود. سیر وقایع اجتماعی از تابستان تا آبان کاملا مشخص و مشهود است. اشاره به این تظاهرات در صفحه اول روزنامه هم جالب توجه است. تیم ملی هم فردا به ملاقات هنگ‌کنگ می‌رود و از قرار حشمت مهاجرانی سه بازیکن اصلی خود را در اختیار ندارد.

یعنی حسن روشن، ‌رضا عادلخانی و محمد صادقی. اطلاعات نوشته که ابراهیم‌زاده‌،‌ دانایی‌فرد و حسن نایب آقا جانشین این سه بازیکن خواهند بود. در مسابقات جام صدقیانی هم مدرسه ادونتیست در فینال و با ضربات پنالتی تیم مدرسه رضا پهلوی را شکست داده و قهرمان مسابقات شده. در تهران هفته کتاب هم برقرار است و صف طویل کتاب‌دوستان و این‌که کتاب پیامبر نوشته زین‌العابدین رهنما رکورددار فروش بوده است.

در جشنواره فیلم تهران فیلم گزارش اخته عباس کیارستمی اولین اکران خود را داشته است.تورج فرازمند رئیس شبکه اول هم مصاحبه‌ای انجام داده و گفته که در رقابت با شبکه دو هستند اما قصد ندارند همدیگر را خرد کنند. فیلم اولتیماتوم ساخته رابرت‌الدریچ با بازی ریچارد وید مارک و برت لنکستر اکران شده است. در برنامه سخنرانی‌ها و گالری‌ها ‌اعلام شده که محمود اعتمادزاده (به آذین) در دانشگاه صنعتی آریامهر ۳۰ آبان سخنرانی خواهد کرد. با عنوان آزادی و آزادگی!

سه فیلم سینمایی امشب پنجشنبه از سه شبکه یک و دو و بین‌الملل پخش خواهد شد. در شبکه یک فیلم قایق نجات از ساخته‌های آلفرد هیچکاک و در شبکه بین‌المللی هم فیلم خانم مینی‌ور ساخته ویلیام وایلر. در صفحه ۳۰ هم جالب‌ترین خبر ماجرای عبدالله است. مرد سی ساله تهرانی که زن و بچه داشته و در این میان با دختر جوانی به نام زری آشنا می‌شود که به تازگی شوهرش مرحوم شده است و حالا به تهران آمده.

عبدالله در قالب یک مرد مجرد به او پیشنهاد ازدواج می‌دهد و زری هم قبول می‌کند. در این میان همسر اول عبدالله بی‌خبر از همه جا به عبدالله می‌گوید که به مراسم ازدواج نوه عموی خود که به تازگی به تهران آمده دعوت شده‌اند، ‌عبدالله هم می‌گوید که نمی‌تواند در این جشن شرکت کند چرا که باید به یک ماموریت ۱۵روزه اداری برود.

به این ترتیب همسرش به جشن عروسی نوه عمویش می‌رود و عبدالله هم مخفیانه بساط ازدواج با زری را جور می‌کند و روز عروسی متوجه می‌شود که نوه عموی همسرش همین زری خانم است و عبدالله پای سفره عقد زنش را در میان مدعوین می‌بیند. عبدالله از سر سفره عقد فرار می‌کند ‌و همسر او هم شکایتی را علیه عبدالله تنظیم کرده است. عبدالله بخت برگشته!

کدخبر: ۴۲۵۷۰۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر