کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۴۶۸۲
تاریخ خبر:

ماجرای صبحانه‌های کاری‌ در منزل رئیس سابق

روزنامه هفت صبح | یک: ترکش‌های مصاحبه تلویزیونی فتاح هنوز ادامه دارد. از یک‌سو صدا‌و‌سیما این مصاحبه را از آرشیو «تلویبیون» حذف کرد و از سوی دیگر، مالکیت منازل افراد دیگری مانند ولایتی، رضایی و ضرغامی مورد بحث قرار گرفت. در این میان اما خانه ضرغامی از همه بیشتر مورد توجه واقع شد.

چراکه ضرغامی پس از اتمام دوران ریاستش بر صداوسیما، در این خانه صبحانه‌های کاری و جلسات مختلفی برگزار و تصویر آنها را منتشر می‌کرد. او در انتشار این تصاویر تلاش می‌کرد حساب‌شده عمل کند و مهمانان خود را از همه جناح‌ها و طیف‌های سیاسی انتخاب می‌کرد. پرویز فتاح، فرزند مهدی کروبی، سیدمحمدعلی ابطحی، ابراهیم اصغرزاده، مهرداد بذرپاش، عمادالدین باقی، سعید حدادیان، سیدنظام‌الدین موسوی، صادق زیباکلام، محمدعلی زم، حسن عباسی، سیدرضا اکرمی و… بخشی از چهره‌های سیاسی بودند که ضرغامی تصاویر صبحانه‌های کاری خود را با آن‌ها منتشر می‌کرد.

در ابتدا بیشتر این صبحانه‌ها سیاسی بود تا جایی که درباره رفع حصر با فرزند کروبی هم سخن می‌گفت تا آنکه او تصمیم گرفت با هنرمندان هم نشست‌وبرخاست داشته باشد. عادل فردوسی‌پور، مسعود کیمیایی، بهروز افخمی، سیروس مقدم، محمدرضا شریفی‌نیا، سیدمحمود رضوی، سجاد نوروزی، عمو فیتیله‌ای‌ها، رابعه اسکویی و مهدی رمضانی نیز جزو افرادی بودند که مهمان صبحانه‌های او شدند و برخی ناظران، این دیدارها را انتخاباتی توصیف کردند.

* دو: حالا کانال تلگرامی رادیکال «مکتوبات» ادعا کرده که خانه فوق متعلق به بنیاد است اما فتاح در مصاحبه خود به آن اشاره‌ای نکرده. این کانال تلگرامی نوشت: «ساختمانی که عزت‌الله ضرغامی در آن برای کار مستقر شده است، متعلق به بنیاد مستضعفان است، ساختمانی قدیمی و مجلل متعلق به دوره پهلوی اول با دو حیاط مجزا.

این ساختمان در خیابان پاستور بعد از اولین گیت بازرسی در سمت راست قرار دارد؛ همان ساختمانی که ضرغامی بعد از پایان مسئولیتش در صداوسیما، قرارهای صبحانه خود را با مسئولان، چهره‌‌های سیاسی، فرهنگی و هنری در آن برگزار می‌کند. هرازگاهی هم تصاویری از آن منتشر می‌شود، اما این تصاویر نمی‌‌تواند گویای وسعت و قدمت این ساختمان باشد.

ساختمانی که دفتر ضرغامی در آن است، دارای زمین بازی والیبال، استخر و یک زمین فوتبال اختصاصی است. این دفتر را بعد از پایان دوره ریاست ضرغامی به او داده‌اند که در آنجا با سلبریتی‌ها صبحانه بخورد. آقای فتاح! اگر واقعا هدفتان شفافیت است، لیست تمام شخصیت‌ها و مسئولینی را که از اموال بنیاد استفاده می‌کنند، به‌صورت کامل اعلام کنید.»

* سه: این موج توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی گسترده‌تر شد و مثلا مهدی خرم‌دل، در توئیتی نوشت: «چرا نباید آقای ضرغامی این خانه را تحویل دهد؟ ایشان ۳۰سال در این نظام پست داشته و می‌تواند خودش یک دفتر اجاره کند و همان‌جا به امورش رسیدگی کند. انتظار داریم آقای فتاح لیست کامل اموالی که به اشخاص تحت هر عنوان واگذار کرده را اعلام کند.»

* چهار: در زیر همان توئیت، احمد خورشیدی که یکی از مسئولان دفتر ضرغامی است، پاسخ داد: «این ملک برای بنیاد نیست. برای یک نهاد دیگر است که چهار اتاقش در اختیار مهندس هست. و همین الان کارمندان آن نهاد در اتاق‌های دیگر مشغول به کار هستند. اعضای شوراهای عالی می‌توانند یک دفتر داشته باشند و قانونی است.»

در پاسخ به این توئیت، مهدی خرم‌دل پرسیده: «مستند قانونی‌اش را می‌فرمایید؟ به‌هر‌حال این قانون مصوب باید قابل مشاهده باشد.» احمد خورشیدی نیز در جواب گفته: «از دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی استعلام کنید. اعضایی که دفتر کار ندارند، می‌توانند درخواست دفتر کار کنند.»

* پنج: ضرغامی فعلا ترجیح داده وارد این ماجرا نشود و به توئیت زدن درباره مسائل اقتصادی و سیاسی کشور مشغول است. آیا او وارد این میدان می‌شود؟

کدخبر: ۳۴۴۶۸۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1574342228

    خوب