کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۲۵۰۳
تاریخ خبر:

ماجرای شلیک به دختر ۱۶‌ساله ‌و خودکشی قاتل

روزنامه هفت صبح، زهرا عواطفی‌نژاد | در حالی‌که مدت زمان زیادی از ماجرای قتل مونا حیدری معروف به غزل، عروس ۱۷ ساله در اهواز به دست شوهرش که به طرز فجیعی رخ داد و فیلم ترسناک قتلش در فضای مجازی وایرال شد، نمی‌گذرد، این‌بار خبر جنایتی تکان‌دهنده از استان کهگیلویه و بویراحمد به گوش می‌‌رسد. قتل شیوا، دختر ۱۶‌ساله کهگیلویه‌ای از توابع یاسوج به‌دست نامزدش نه‌تنها در رسانه‌ها و اذهان عمومی جامعه غوغایی به‌پا کرد، بلکه باعث شد بار دیگر این مدل قتل‌ها از زاویه‌ای دیگر بررسی شود. البته تنها فرق این قتل با دیگر قتل‌های چند‌مدت اخیر مانند مونا در این است که قاتل پس از قتل نامزدش به زندگی خودش هم پایان داده است. انگیزه این قتل آنقدر ساده است که در مخیله نمی‌گنجد.

ماجرای قتل چه بود؟
مدت‌ها بود که پسر ۲۱ ساله‌ای به‌نام موسی دلباخته دختر ۱۶‌ساله خاله‌اش می‌شود. به همین دلیل موضوع را با خانواده‌اش در میان می‌گذارد و آنها برای خواستگاری به خانه پدر شیوا می‌روند و در نهایت ماجرای خواستگاری ختم به‌خیر می‌شود و این دختر‌خاله و پسر‌خاله با هم نامزد می‌شوند. در حالی‌که مدت زمان زیادی از ماجرای نامزدی این دو نمی‌گذرد، موسی اصرار می‌کند تا هر‌چه سریع‌تر مراسم عروسی برگزار شود و آنها زندگی مشترکشان را آغاز کنند. اما گویا شیوا با این موضوع مخالف بوده و اصرار داشته که زمان عروسی به چند ماه دیگر موکول شود. در نهایت درگیری آنها آغاز می‌شود و از داماد برای برگزاری مراسم عروسی اصرار و عروس ۱۶‌ساله انکار!

شلیک مرگبار
اختلاف این دختر و پسر جوان برای برگزاری جشن عروسی شروع می‌شود و با وجود پادرمیانی اعضای خانواده ختم به‌خیر نمی‌شود تا اینکه حوالی ساعت ۱۱ شب پنجشنبه موسی با اسلحه‌ای که از قبل تهیه کرده به سراغ نامزدش می‌رود و پس از درگیری گلوله‌ای به سمت شیوا شلیک کرده و او را به قتل می‌رساند. البته این پایان ماجرا نیست، زیرا موسی پس از قتل نامزدش اسلحه را به سمت خودش می‌گیرد و به زندگی‌اش پایان می‌دهد. پس از گزارش این موضوع به پلیس، کارآگاهان در محل حاضر شده و با جسد این دختر و پسر جوان روبه‌رو شدند و به دستور بازپرس پرونده اجساد به پزشکی قانونی منتقل و تحقیقات در خصوص زوایای پنهان این ماجرا آغاز شد.

اظهارات دایی دو قربانی
دایی این دو قربانی در تحقیقات مدعی شده است مدتی قبل جشن نامزدی آنها برگزار شده، اما چند وقت قبل شیوا می‌گفت آمادگی شروع زندگی ندارد و دلش می‌خواهد سال بعد سر خانه و زندگی‌اش برود. همین موضوع باعث شده موسی از این تصمیم شیوا عصبانی شود، او مدعی بود خانه اجاره کرده و دلیلی ندارد شروع زندگی عقب بیفتاد. به همین خاطر بین آنها اختلاف و بگو‌مگو رخ داده تا اینکه موسی با اسلحه‌ای که از قبل تهیه کرده به خانه شیوا رفته است، ابتدا به شیوا شلیک کرده و او را کشته و سپس با شلیک به خود به زندگی‌‌اش پایان داده است. بر اساس اعلام دادستان یاسوج در حال حاضر پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.

کدخبر: ۴۵۲۵۰۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر